Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hm ik denk niet dat ik mijn zoontje met zijn handen yoghurt en soep laat eten hoor :D Maar wie weet ;)

Krijgen jullie dat eten met de handen tzt wel makkelijk afgeleerd trouwens? Mijn oudste heeft nog steeds de neiging snel zijn handen te gebruiken ipv de lepel/vork, maar ik wil eigenlijk dat hij toch eens tafelmanier gaat leren... Dat gaat alleen niet zo makkelijk als ik had gehoopt. ;)

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Vandaag weer worteltjes gegeven maar ze vindt ze echt vies geloof ik :) Ze kan wel goed stukken afbijten maar kauwen doet ze niet, tenminste niet met wortel in haar mond. Gisteren zaten we taart te eten en toen zat mevrouw wel lekker mee te kauwen, gek kind.....

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier was wortel in het begin ook niet zo favoriet.

4. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    o, breek ff in hoor, want hier ook zo'n beetje begonnen.
    hier is wortel het helemaal :) Robin heeft gisteren heerlijk wortel zitten raplyen. met een beetje hulp van mij. Ik had dunne reepjes gesneden (kwart van een wortel in de lengte), ze zat op mijn schoot en we pakten samen. Ze hapte en kauwde supergoed! Wel hele stukken doorgeslikt zag ik later in de luier.
    En net vanavond erwtjes wilde ze ook maar al te graag opeten. maar zelf pakken was nog wel heel moeilijk. haha, ik geloof dat ik toch een beetje gedwongen wordt te raplyen met haar want die lepel vind ze maar niks. (hoewel op kdv had ze heel netjes peer gegeten gepureerd).

5. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    o, yukl, kan nog wel even duren voor je van die handjes af bent, begint hier bij onze oudste pas een beetje te lukken. hij kan het wel hoor, maar is er wel lui in.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje kan -knoeierig- met een vork of lepel eten, maar losse aardappeltjes of groente of pitabrood enzo dat gaat met de hand, hij mag het lekker zelf uitzoeken. Dat gaat met alles hier altijd nog best wel goed; wij hoeven niet zoveel te sturen.

O, en wortel vond hij zo lekker! Ik deed een gemiddelde wortel in 3-en en dan halveren. Samen met een aardappeltje.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Over 3 weekjes mogen wij ook weer beginnen, ik heb er nu al zin in! :)

Bij Milan ging 't écht meteen heel goed, dus ik ben benieuwd hoe 't nu zal gaan met Isabelle (die is over het algemeen een stuk minder "hongerig" dan Milan).

8. zogelukkig

Mijn zoontje was helemaal nog niet hongerig en kreeg de eerste maandjes altijd eerst borst. Het gaat om de interesse en die was er.;)

9. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    pff, het gaat hier voor geen meter. Geen honger en weinig interesse ook.. mama krijgt een lesje in geduld ;)

10. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Vandaag een aardappel geprobeerd, die lust ze wel, maar we eten altijd kruimig dus ze kneep ze alleen maar fijn en kreeg niks binnen. Daarom toch maar even geprakt en op een lepeltje gegeven en dat vond ze wel lekker. Ze kreeg ook een beetje bloemkool maar dat vond ze maar niks. We hebben nog een restje bewaard dus morgen krijgt ze hetzelfde.

Kun je gekookte aardappels opwarmen in de magnetron?

11. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Hmm, deze rapleymama heeft geen rapleykindje... Mijn ventje wil het liefst eten op een lepetje krijgen (of uit mijn hand;)). Hij kan het wel, iets zelf naar zijn mond brengen, maar is denk ik te lui ofzo. Als ik hem iets aanbied, of voor hem op tafel leg, gaan zijn handjes opzij en omhoog (zo van handen-omhoof-of-ik-schiet) en gaat zijn mondje open, en probeert zo met zijn mondje bij het eten te komen... Soms doet hij het per ongeluk even zelf en houd er dan acuut weer mee op, en dan piepen totdat we met een lepeltje komen, en dan eet hij heel goed...
    Jammer... ik blijf het proberen en aanbieden, misschien komt het nog... Het ligt in ieder geval niet aan de interesse in het eten, want die is er absoluut wel...

12. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hai dames,

Ik meld me graag hier en lees alvast mee, heb nu al erg veel zin om met Rapley te gaan beginnen straks! (nou ja... 2 mnd nog).

Gezien het bericht bij borstvoeding dat 6 mnd alleen bv misschien toch wel niet goed zou zijn (grrr, lekker duidelijk allemaal), misschien toch al wat eerder aan de gang? Ik ben er nog niet uit.

Sorry, voor jou vast wel frustrerend, maar ik vind het wel heel schattig klinken ;)

Groetjes, Babel

13. zogelukkig

tuurlijk blijft volledig bv de beste voeding, ook gedurende 6 maanden, maak je niet druk meid om een artikel!

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Sowieso als je eerder wilt beginnen met bijvoeding, lijkt het me niet verstandig te Rapleyen. In mijn ogen zegt dat al genoeg. Mijn dochter deed in het begin echt niets met het eten, en was er in mijn ogen dus gewoon nog niet klaar voor. Ik heb haar dus zelf laten bepalen of ze bijvoeding wilde of niet. We zijn iets eerder dan 6 maand begonnen (5 mnd en 3 weken ofzo) maar pas vanaf 6,5 maand deed ze er wat mee.

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik zou het inderdaad ook niet aandurven te rapley'en voor de 6 maanden. Al ken ik trouwens wel iemand die dat gedaan heeft (met een maand of 5).

16. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Vandaag weer aardappels gegeven met een lepeltje dat ze dan wel zelf mocht sturen, een beetje rapley a la Simone zeg ik maar :) Ze vindt het best te pruimen, de bloemkool daarentegen helemaal niet.

Alleen was ze vanavond erg slecht in slaap te krijgen. Zou dat een reactie op de aardappels zijn? Ze kan ook overprikkeld geweest zijn, we hadden vanmorgen een marathonochtend met babymassage en meteen erna het CB, wie zal het zeggen...
    Morgen de derde keer aardappels en bloemkool...

17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij zijn redelijk succesvol aan het rapleyen vanaf 5 mnd.
    Maar mijn mannetje houdt ook niet van bloemkool.. hij snapt het niet en denkt dat hij de steeltjes moet opeten en de roosjes in zn handje moet vastpakken! :) En vervolgens knijpt hij de roosjes fijn en trekt hij een vies gezicht en smeert hij alles uit over zn slab! :)
    Broccoli geeft hetzelfde resultaat.

Vandaag reepjes gekookte pastinaak gegeven en dat was wel echt een succes.

18. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Precies, ik zou ook denken dat ik alleen eerder met bijvoeding zou beginnen als ze er zelf aanstalten toe gaat maken. Natuurlijk kijken ze erg naar je mond en wat je daarmee doet, maar het is nu al zo dat als ik iets eet of drink terwijl ze aan de borst is, ze loslaat om ernaar te kijken. Zo grappig om te zien. Ze stopt ook nog niet echt alles in haar mond wat ze ziet, dus dat zal met eten wel niet anders zijn. En ze kan natuurlijk absoluut nog niet zitten, allemaal dingen ide ze wel nodig heeft om iets met eten te gaan doen denk ik!

@zogelukkig, ik twijfel natuurlijk niet aan bv als beste voeding. Maar ik heb net twee weken een behoorlijke dip gehad, en haar groeilijntje buigt wel een beetje af naar beneden, terwijl ze al lichter dan gemiddeld is bij een lengte van ruim bovengemiddeld. Ik wil ons slankie wèl graag van voldoende energie voorzien natuurlijk! Vandaar de gedachte.

-> maar ook met eerder bijvoeden krijgen ze natuurlijk niet direct al veel binnen, tenzij je het idd naar binnen lepelt.

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dat is normaal hoor! Google maar eens op de 4 maanden dip. ;) Ik had het rond die tijd ook.

20. fafje

fafje Niet meer actief

duchess, weetje je nog mijn topic dat ik dacht dat hij niet genoeg kreeg en dat ik dacht dat hij toe was aan bijvoeding...nu als ik terug kijk...was het duidelijk mijn 4 mnd dip EN de tandjes die er aan zitten te komen ( zijn og niet door hoor)..

van die dipjes kun je echt onzeker worden...ik heb er nou al zoveel gehad jeetje!!

Deel Deze Pagina