Hier kreeg ze denk ik ergens tegen 8 maanden 's morgens ook een boterham. Hier zitten we ongeveer zo: 7.30 bv 8.30 boterham + thee 10.00-11.45 slapen 12.00 boterham + thee 13.00/13.30 bv 14.30-16.30 slapen 16.30 fruit 17.30/18.00 warm eten Hier wisselt het nog wel eens met slapen en fruit doen we vaak ergens tussendoor. Bij de oppas heeft ze zo'n beetje dit schema omdat ik haar dan half 8 uit bed haal. Ze is de ene keer vroeg wakker, de andere keer slaapt ze tot 9u. Meestal krijgt ze 2x fruit, vaak ook wel in combi met de boterham. Tussendoor nog een rijstewafel.
mijn zoontje is ongeveer na de voeding 1,5/2 uur wakker...hoe zal ik straks als eerst groente introduceren?? hij gaat rond 1830 laatste voeding+naar bed... meestal eten we of rond 1730 of na zijn bedtijd... (hij slaapr ook vaak genoeg ff van 17 tot 18 ofzo)... ik wil hem natuurlijk uiteindelijk met ons elren eten, maar vraag me af of ie dan niet te moe is...
Hier keek ik even hoe zij het deed met slapen. Als zij rond 17u nog op bed ging, zette ik het eten op, vaak sliep ze dan 3 kwartier en dan kon ze met ons aan tafel. Heel soms aten wij alvast als ze langer sliep maar meestal was ze dan weer wakker. Hier eten we meestal tussen 17.30 en 18.00u.
hmm, ja het is natuurlijk toch eerst allemaal proeven en bekijken, dus ehct de tijd voor eten is het nog niet...en denk ook nie dat het een half uur duurt...haha denkd at ie het na 10 min wel gezien heeft!
Wij eten vanaf het begin samen. Ze eet vanaf het begin al veel beter als ze ons ziet eten. En het is gezellig vind ik. Yasemin houd het prima vol aan tafel dus dat is geen probleem. In het begin was het wel kort, als ze niet meer in de stoel wilde namen we haar op schoot of we lieten haar weer spelen zodat we zelf verder konden eten. Ik ben blij dat we het meteen tegelijk met ons gedaan hebben, hoef ik dat nooit meer te veranderen.
duchess, ja precies...eerst dacht ik dat ie tegen die tijd wle wat langer wakker was...hij kan het wel..maar dan issie niet zo actief...en vind het ook jammer als ie zn interesse verliest op een moment dat ie zo moe is... ff anakijekn dus
Hier was het rond die leeftijd ook 2 a 2,5 uur maximaal wakker. En totaal geen ritme in de dag. Toch lukte het meestal wel en als ze lag te slapen dan at ze een x geen groente. Ik heb het zeker de eerste maandne echt als bijvoeding gezien dus ik vond dan slapen belangrijker dan eten.
Even een vraagje aan jullie. Wanneer zijn jullie begonnen met iets anders drinken naast de borstvoeding? Ik bied nu al ongeveer een maand met regelmaat een paar slokken kruidenthee aan, maar het wordt absoluut niet gewaardeerd. Ze kijkt erbij alsof ik haar azijn laat drinken . Ben ik er misschien wat te vroeg mee? En hoe bieden jullie het aan? Van zo antilekbeker snapt ze echt geen bal. Drinken uit een bekertje, mits ik het vasthou, lukt wel.
Hier al vrij snel, met 6,5 maand denk ik met water begonnen, later thee. Hier dronk ze er in t begin ook niet veel van hoor, misschien 15 tot 20 cc per dag. Inmiddels drinkt ze wel meer. Ik ben meteen begonnen met een rietjesbeker, en die vind ze heel stoer, ze vidn het leuk om eruit te drinken. En als we thuis zijn krijgt ze vaak uit een gewone beker.
Hier drinkt ze vanaf 10 maanden denk ik uit een rietjesbeker (met handvaten). Die heb ik ook vaak op tafel staan of bij haar in de box en dan pakt ze 'm zelf wel. Anti lek tuitbeker snapte ze niks van, die had ik toevallig een keertje gekregen. Ze drinkt ook geregeld uit een gewone beker of oefenbeker van Difrax. HIer met 6 maanden begonnen met een slokje water en vanaf 8 maanden drinkt ze standaard overdag water/slappe rooibosthee of kauwgomballenthee tussendoor.
ik heb het voor de gein geprobeerd uit een oefenbeker van Difrax...hij nam een lekkere goede slok en spuugde em zo weer uit! hihi..nog ff wachten dus Maar ik was ff beniuewd wat ie ermee ging doen, wnat in bad neemt ie wel altijd slokjes water...
Met 8 maanden af en toe een slokje rooibosthee, pakte hij zo uit mijn beker. Slokje troebel appelsap met water aangelengd in het weekend. Wou later perse een tuitbeker (bij neefje gezien), dat heeft hij maandenlang volgehouden en opeens pakte hij die gewone beker weer bij ruim een jaar, misschien was het later. Niks pushen, alles komt vanzelf!
Bedankt voor de antwoorden. Volgens mij is hier het grootste probleem de drinktechniek. Ze probeert eruit te drinken alsof het de borst is en raakt vervolgens gefrustreerd dat het niet lukt. Dat ze het niet lekker vindt helpt ook niet echt mee. Badwater wordt hier trouwens ook zeer gewaardeerd . Ik ga denk ik toch een keer zo rietjesbeker proberen en anders gewoon blijven aanbieden. Ooit zal ze vast wel uit ene beker leren drinken
Ik ben om. Ik ga de rietjesbeker proberen! Ze zit nu heel raar met haar tong de tuitbeker te stimuleren en ze snapt maar niet dat er dan niks uitkomt. De tuitbeker is al meerdere keren driftig door de kamer gevlogen .
Bij een rietjesbeker gaat dat prima! Juist doordat ze met haar tongetje er tegen zit, duwt ie hem open (heb de nuby rietjesbeker trouwens, die is tot nu toe t fijnst) en drinkt ze er goed uit. Ik hoor om me heen dat flessenkindjes niet goed uit een rietjesbeker kunnen drinken, maar Yasemin juist door dat tongetje wel.
De Nuby staat op mijn boodschappenlijstje! Za de hond ook leuk vinden. Dat arme beest heeft al twee keer een tuitbeker op zijn kop gekregen, omdat ze altijd zeer hoopvol naast de kinderstoel ligt
Heb je een zachte of harde tuit Trees? Ik had de beker van Avent, antilek eruit en handvaten eraf en met zachte tuit. Bij 12 maanden omgeruild voor een harde tuit.