Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hahaha arme hond!!!
    Hopelijk werkt de rietjesbeker beter voor Carmen!

2. Trees

Trees Niet meer actief

Ik wist niet eens dat er harde en zachte tuit bestonden, maar ik blijk er één van difrax te hebben met zachte tuit. Ik heb al zitten prutsen om het antilekgebeuren eruit te krijgen, maar nog niet bepaald succesvol. Moet je het echt eruit slopen of kun je het er ook afklikken?

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Volgens mij heb ik ook een Difrax-beker met harde tuit, in zo'n neonkleur groen, doorzichtig met zo'n wit met blauw anti-lek gebeuren, dat moet je er idd echt uitslopen, haha! Zet het er alleen in als we op reis gaan, heul handig zo'n antilek, maar niet om uit te drinken!

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook de nuby rietjesbeker en groot succes.

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nog 2 maanden... :D Over 2,5 week hebben wij een afspraak bij de kinderarts om een eventuele provocatietest te bespreken ivm de mogelijkheid van KMA. Ik denk dat ik dan ook eens het woordje "rapley" uit mijn mond laat floepen. Ben benieuwd naar de reactie. Ik weet helemaal niet of kinderartsen er al goed mee bekend zijn? Heeft iemand hier ervaring mee?

Wat betreft iets anders drinken dan (mama)melk: mijn oudste moest daar ook enorm aan wennen. Die tuitbeker vond hij ook maar stom. Ik heb gewoon iedere dag de beker voor zijn neus gezet tijdens het ontbijt/lunch/avondeten en gaf hem zelf de keuze of hij wilde drinken of niet. Het begon met een paar kleine slokjes, maar na een paar maanden (2 of 3?) dronk hij 2 a 3 volle bekers (van 100cc dan, wel de kleine versie dus) water leeg op een dag.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Cb-arts, huisarts. 2 kinderartsen, allemaal: "huh wat?" en zelfs toen ik het duidelijk uitgelegd had, zag ik ze nog kijken van: "hmmm". Van onze antroposofische cb-arts had ik anders verwacht, maar die was juist heel erg van de over nacht gewelde boekweitpappen en groenteprutjes.;)
    Heeft mij overigens nooit doen besluiten het anders te doen; artsen zijn nu eenmaal niet vaak voedingskundig.;)

7. Trees

Trees Niet meer actief

Yukl zowel de cb-arts als de kinderarts keken me aan alsof ze water zagen branden :D. Ze zijn wel groot voorstander van vers, maar stukken vers? De kinderarts leek overigens wel zeer geinteresseerd toen ik met groot enthousiasme hierover vertelde.

Antilekbeker is gesloopt, maar het heeft weinig opgeleverd. Ze vindt het echt vies. Wat is er nu vies aan water of slappe thee? Ik heb gisteren een ander smaakje geprobeerd, rozenbottel en dat was geloof ik nog viezer dan vies. Dat voor een kind dat met smaak zure, magere yoghurt eet ;).

De rietjesbeker wordt aangeschaft en ik blijf het gewoon stug neerzetten. Volgens mij is het vooral het idee dat iets wat je kan drinken naar melk moeten smaken en dat het een flinke tegenvaller is als er iets anders uitkomt.

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier heb ik op t Cb gevraagt (was uit verveling bij zo'n voorlichtingsochtend over bijvoeding) wat ze vonden van eten in stukken aanbieden. Ze waren helemaal voor!
    Morgen mogen we weer, ben benieuwd of er dan wat gevraagt/gezegd wordt over bijvoeding én de BV. ik ben de enigste op het bureau die langer dan 6 mnd Bv geeft op dit moment.

9. Trees

Trees Niet meer actief

:$

Serieus?! Wat bizar zeg.

Ik heb op het cb aangegeven dat ik geen behoefte heb aan adviezen over bijvoeding en als ik er wel vragen over heb dat ik het zelf wel aangeef. De cb-arts heeft in mijn ogen nogal vreemde opvattingen over (borst)voeding en heb geen behoefte meer aan zinloze discussies over dit onderwerp.

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties! :) En het is wat ik al verwachtte haha :D Daarom wil ik het ook juist gaan noemen, want ik ben heel benieuwd hoe het verwarde gezicht van de kinderarts er uit ziet ;) Het CB zal ik ook eens uitproberen haha.

@ Trees: precies, gewoon stug volhouden. Het zal vast wel een keer wennen. ;)

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb op ons CB te maken met veel verschillende verpleegkundigen en artsen en geen enkele is bij ons ooit begonnen over bijvoeding bij de oudste. Hooguit dat er een keer genoemd is dat hij met 6 maanden over moet op opvolgmelk (of iets dergelijks). Blijkbaar is dat de norm daar, dat ze alleen met adviezen komen als je er naar vraagt. Heel prettig :)

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Bij ons ook, ze beantwoorden vragen en als ik niets te vragen heb, dan geven ze ook niet ongevraagt advies.
    Het enigste advies dat ik gekregen heb was bij de eerste afspraak, de arts vond dat ik ipv elke 2,5 a 3 uur voeden (op verzoek wel maar ze kwam zelf iedere 2,5 a 3 uur) maar eens naar 4 uur moest want dan had ik wat tijd voor mezelf. Mijn antwoord was, mevrouw, ik ben niet zwanger geworden om tijd voor mezelf te hebben, ik ben vanaf nu van mijn dochter! :D Daarna heb ik nooit meer ongevraagt advies gekregen. De verpleegkundige is verder echt geweldig, pro BV en gewoon heel aardig en ze heeft altijd zoiets van, zolang de mama het prima vindt, vinden wij dat ook. Ben zelf heel blij met ons CB hoor!
    Met de afspraak van 4 mnd begon ze wel over bijvoeding, of ik daar meer info over wilde of niet. Heb ik gezegd dat ik pas met 6 maanden wilde beginnen en dat vond ze super, dat adviseerden hun ook.

13. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    hier kijken ze me op het CB steeds vol verbazing aan dat ik nog steeds bv geef met 10 maanden. En elke keer de opmerking 'Het is echt niet genoeg meer hoor' en vlak daarna 'hij groeit wel heel goed'. Tsa, ene oor in , de andere weer uit ;)

14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn cb kwam zelf met het idee om hem een stukje broccoli te geven. Ik denk niet dat ze ervan uitgingen dat ik alleen nog maar stukjes zou geven, maar stukjes geven op zich waren ze erg voor.

Qua drinken duurde het ook erg lang voordat ons manneke iets anders dan melk dronk. Uiteindelijk dronk hij toen hij dorst had.

15. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze dochter (bijna 6 mnd) krijgt al bijvoeding potjes (die ze niet altijd wil, zeker geen groenten) dus ik wil proberen haar stukjes te geven, bijv banaan of wortel (eten we komende week zelf ook).. Maar hoe groot moet dat stuk dan zijn??

16. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Onze CB-arts was erg enthousiast toen ik mijn 6maanden oude dochter daar even wilde voeden. "NATUUUUURLIJK mag dat hier!"
    Ik voel me soms net een reclamebord voor borstvoeding :)

In het boek staat zo groot als het knuistje volgens mij. Ik snij zo mogelijk dingen een beetje in patatvorm, zodat ze ze goed kan vasthouden en goed een stukje kan afhappen.

We hebben dit weekend banaan met schil geprobeerd maar ze probeert de schil op te eten :) dus ik heb maar wat geholpen. Wortel was ineens wel lekker, vorige week nog niet. Ze had zelfs een hapje uit een wortel genomen, de tandafdrukken stonden erin (ook al heeft ze nog niks)! We hadden ook nog een potje wortelpuree staan, wat geeft dat een bende zeg! Dan geef ik liever echte wortels, dat is een stuk minder smerig achteraf! Maar misschien moet ik haar niet zelf de lepel naar haar mond laten brengen hihi!

Vandaag aten we broccoli, dat verslond ze zowat! Ik heb wel wat moeten voeren want we hadden het goed gaar gekookt, ik kon het zelf nauwelijks vasthouden. Maar ze was er dol op! Morgen dus maar weer geven, met een gekookt aardappeltje, dat vorige week favoriet was maar in het niet valt bij de broccoli.

Jeetje wat is dit leuk!

17. Trees

Trees Niet meer actief

Ik mag mijn dochter wel op het CB voeden (ze hebben zelfs een speciale borstvoedingsstoel), maar het mag maximaal 3x per dag en geen nachtvoedingen. Dat schijnt normaal te zijn op deze leeftijd ;).

Overigens moet ik mijn dochter wel vaker te eten aanbieden, omdat ze te licht is. Ik bespeur een tegenstrijdigheid ;).

---

Sandraske inderdaad patatvorm! Dunne worteltje bied ik heel aan. Dikke wortelen snijd ik 2 á 3 keer in de lengte. Bij banaan laat ik de schil erom en snijd ik een stukje schil aan de bovenkant af. Niet teveel, want dan breekt de banaan. Dochter houdt de banaan met twee handjes af en als ze weer bij de schil is, snijd ik er weer een stuk af etc. Op deze manier gingen binnen een paar weken er al hele bananen in.

Gekookte courgette is bij veel kleintjes erg favoriet ;). Schil erom laten, courgette in lange repen snijden en even koken. Aubergine zelfe verhaal.

18. Trees

Trees Niet meer actief

Brocoli is hier ook een favoriet, maar de bende die het geeft :$! De eerste keren zat echt alles eronder, gezicht, haar, wimpers, hond, halve huis etc.

19. fafje

fafje Niet meer actief

hier zat ik dus aan te dneken, om als eerst te geven! (ben er zelf zo gek op) maar bedoel je dan in vieren snijden zegmaar!? of dunnere reepjes?
    en hoelang kook je het!?

20. Trees

Trees Niet meer actief

Ligt eraan hoe dik de courgette is (en dat is pas een antwoord waar je wat aan hebt :D).

Even serieus. Ik had vandaag een nogal dik exemplaar en deze hebben we in zessen gesneden. Niet te dun, maar ook niet te dik, want ze moeten het wel goed vast kunnen houden zonder dat het direct breekt. Volgens koken wij het max. 10 minuten?! Sorry ik weet het niet. Ik kook eigenlijk nooit zelf, daarvoor hebben we Treesman ;).

Deel Deze Pagina