Courgette luste ze hier alleen geroerbakt. Gekookt vind ik het net snot. Wortel moest hier eerst ook even wennen. Moet hier altijd zo lachen om mijn dochter. Gaan we boodschappen doen, wordt ze helemaal enthousiast! Bananen, appels, mandarijnen, komkommer, paprika... alles wilde ze wel hebben in de winkel. Dan ben ik erg blij dat ze weet dat dat lekker is in plaats van een gekleurde smurrie.
AHA oke hmm, ik twijfel ook omdat courgette best te zacht kan worden en idd zoals Red zegt smurrie mss...maar het lijkt me wel een lekkere milde smaak.. anders mss brocolli, ik vind het lastig denk ik om de juiste "hardheid" te koken, wij eten alles altijd best knapperig...wokken iegenlijk de meeste groente... en wortels, gewoon die bospenen met die groene slierten eraan?? haha ik koop altijd voorverpakte wortelbolletjes dus weet het niet!
Wij hebben de IKEA kinderstoel met "Tafelblad met verhoogde rand, waardoor er niets op de grond komt als er geknoeid wordt" volgens de IKEA site. Dus broccoli is hier geen probleem, ahum Alleen kreeg Simone slaapoogjes tijdens het eten, en toen zat het dus ook in haar wenkbrauwen
Carmen heet haar courgette á la snot. Ze slobbert het héérlijk naar binnen. Wortelen hebben wij of uit de tuin of gewoon van die kant en klare wortelsnacks voor luie mensen . Groene slierten ken ik niet haha. Brocoli leverde hier de eerste keer buikkrampen op. Bij ruim 7 maanden leken haar darmen er pas klaar voor te zijn. Ik weet niet of het een geschikte groente is om mee te beginnen?
hmm oke, at Carmen ook die courgette zegmaar in het begin...kneep ze het dan nie kapot ofzo..en die schil kan gewoon toch, MIrza bijt namelijk ehct op alles (tandjes kriebeln waarshcijnlijk)...alles wta in zn mond gaat wordt KEIHARD (mijn vinger bijv!) gebeten, dus ben bang dat ie gelijk een stuk afbijt....maarja dat zal ie waarshcijnlijk toch wel gelijk uitspugen heh..
Hij staat in het boek van Stefan Kleintjes als geschikt vanaf 6 maanden, als ze er last van krijgt meld ik het hier morgen wel even Hoe snel merk je dat? Ze ligt hier al vanaf half 8 te knorren nu.....
Snel, want hier werd helemaal niet geknord . Toeval of niet, maar ik krijg zelf ook vaak last van brocoli. Mijn darmen hebben er ook wat problemen mee
Ze at het eigenlijk direct met schil en al. Ze nam een hap en slobberde het eigenlijk direct naar binnen. Courgette is één van de makkelijkst groentes om te eten. Hier in ieder geval en ze heeft zich er nog nooit in verslikt. Wel belandde de eerste maand 3/4 op de grond en inmiddels is dat nog maar 1/4. De schillen vonden we de eerste maand trouwens tussen de billen weer terug.
haha oke ja ik denk eigenlijkd at ik toch wel courgette ga doen...! wij eten het zelf ook best vaak!...dus hij heeft het ook vaak genoeg gezien! oh ik heb zo'n zin!
Hier de eerste dag broccoli; roosjes niet langer dan 2 minuten koken, anders wordt het prut. Hij vond het lekker. Steeltjes niet, die at ik wel op (5 minuten koken). Wortel kookte ik vrij lang, gewoon verse bospeen met loof. Maar uit zo'n zak kan natuurlijk ook. 20 minuten koken. Halveren en in 2 of 3 stukken snijden. Gekookte courgette vind ik echt vies, zoon ook. Bitter. Ik heb alle groente en fruit biologisch, misschien maakt dat nog uit. Zoon vond aardappel ook het einde. Gewoon in kwarten snijden, heel makkelijk. Bloemkool was matig en in de zomer hebben we ons scheel gegeten aan spercieboontjes, mmmm!
Eerst liet ik wel de steel eraan, als handvat, maar hij vond dat zo vies dat jij het hele stukje op de gond gooide. Toen dus alleen maar roosjes, echt niet fijn koken hoor, dan wordt het broccolimousse en zit het overal, haha!
He wat een leuke verhalen allemaal Heb echt super zin om hier ook aan te beginnen, moet alleen nog even wachten... Hebben jullie ook wel eens gekookte komkommer uitgeprobeerd? Eten wij wel eens zelf door een groentestoof schotel oid. Lekker zachtzoetig/zurig. Ons cb geeft ook erg weinig adviezen ongevraagd, ze begonnen er laatst wel over dat ze rond de 6 mnd ook dingen naast de bv "moet" krijgen. Moet of mag, ik weet niet meer of het meer als "herinnering" was of dat het echt moet. Rapley kende ze wel, en ze was niet voor en niet tegen, we mochten het allemaal helemaal zelf weten Ik zal de volgende keer ook eens navragen of er veel moeders zijn die nog bv geven met 6 mdn, wel erg weinig als je enige bent op een heel cb! Hoeveel moeders komen daar wel niet!?!
Hier van de week de lepel maar aan mannetje zelf gegeven aangezien hij hard 'nee' schud als wij met de lepel aankomen. Tot mijn verbazing ging hij zelf de yogurt scheppen. Alleen 5 minuten later was heel mannetje wit, en halve huiskamer ha ha. Daarna gezellig met grote broer in bad geweest. Hij is gek op knapperige dingen (brood, stengels, rijstwafels, kaasje, cracker etc) en fruit. Pasta ook geprobeerd, wekte ook zijn nieuwsgierigheid. Alleen groente wordt gelijk weggeveegd. Misschien omdat het warm is? of de kleur? geen idee....
Nou, Ik kan me hier nu officieel aansluiten. Wij zijn een paar dagen geleden ook begonnen. Hij heeft de week ervoor een sprong gemaakt, en we kregen het gevoeld at hij er wel aan toe was. hij is vrijdag 6 mnd, zijn dus wel iets eerder begonnen, maargoed.. Had wel verwacht dat het toch nog weken zou duren voordat hij wat zou eten, maar eigenlijk ging het boven verwachting goed. De eerste 3dgn broccoli, vond hij erg interessant, en nu 2 dgn wortel. Hij vindt het geweldig. Worteltjes komen op tafel en het is echt aanvallen geblazen. Vandaag zag ik al stukjes wortel in zijn luier, dus hij krijgt het nog naar binnen ook. Ik wil nog 1 soort groenten aanbieden, en als hij dat ook pakt, daarnaast maar beginnen met fruit. O, hier heb ik trouwens een vuilniszak onder de triptrap, en F. heeft een slab met lange mouwen (en fleece op de voorkant) en zo'n tommy-tippee slab met "bakje". werkt prima.
Bekijk bijlage 134994 ja hoor natuurtalentje!!! hij slurpte/sabbelde/kauwde alles van de schil af...die dus niet gegeten maar de binnenkant helemaal leeg 3 stuks! en toen wassie moe! hij keek eerst een btj vies...toen dacht ie huh wat moet ik ermee...en deed het nogmaals in zn mond...en ineens had ie het door...en zoog en weet ik het wat alsof zn leventje er vanaf hing! LEUK ohja en heeft maar 1x losgelaten, dat t op de grond viel!
Mooi gezicht zeg! Ik had hier een foto gezien van baby met peer, ik denk dat kunnen wij ook! Dit is het resultaat: YouTube - Simone is eating a pear