Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anomiem111

anomiem111 Actief lid

20 sep 2008
    330
    0
    0

Op het bordje zie je de restantjes van het boterhammetje, ze heeft echt gesmikkeld. :D

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Geweldig! En wat een mooi haar heeft ze!

3. adi

adi Niet meer actief

wowe, als je had verteld dat ze 12 maanden oud is, had ik je ook geloofd! wat een haar, prachtig!

4. anomiem111

anomiem111 Actief lid

20 sep 2008
    330
    0
    0
    Hahaha dankjewel, ja ze is met een volle bos haar geboren en sindsdien alleen maar meer en meer geworden.
    Het is een pittige dametje en ze volgt haar eigen +1 lijn op de curve, dus ze is ook wat groter dan gemiddeld. :D

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Prachtplaatjes!:)

Je zal me wel een ouwe zeur vinden.... maar ik vind die stukjes wel errug klein.

6. anomiem111

anomiem111 Actief lid

20 sep 2008
    330
    0
    0
    Ja dat waren de stukjes die over waren, ik had het broodje in zn geheel gegeven maar daar scheurde ze dan stukken van af at het op en ja toen bleven er wat kleine stukjes over.

7. fafje

fafje Niet meer actief

AAAAHWW wat een cutie!!!! als we mirza niet hadden geschoren was zn haar ook zo lang :p supe rlief

Zg, haha ja gekookte wortel!! :p

heb de kauwgomballenthee in huis gehaald! ja ik had biologische rooibos, ehct super sterk van smaak...zat in een kerstpakket :p

8. anomiem111

anomiem111 Actief lid

20 sep 2008
    330
    0
    0
    Hoi Allemaal :D

Vandaag mango geprobeerd, maar was echt geen succes.
    Ik vind het zelf al moeilijk om die stukjes mango vast te houden, aangezien ze continu alle kanten op vliegen doordat ze zo glibberig zijn. Laat staan voor een kindje van 6 mnd hhaha
    Goed dus mango laat ik wel even liggen, totdat ze wat gevorderd is.

Iemand wel een goede ervaring met mango a la Rapley?

9. fafje

fafje Niet meer actief

Hoi!

ik ben op de half half rapley toer gegaan, mirza moet echt ngo beter de stukjes leren verplaatsen...kokhalst echt teveel..maakt het niet leuk voor em...hij houdt ook vaak gewoon op met kauwen..is afgeleid en ineens schiet het bijna zn keeltje in...(of sommige dingen blijven heel lang plakken in zn gehemelte en ook dat vergeet ie dan door te slikken)

Maargoed vandaag dus bloemkool a la rapley maar ook een pureetje ...wnat hij eet echt heel graag...hij heeft nog niks geweigerd...ookal kijkt ie even vies, hij blijft maar door happen..

Brood lust ie ook ehct graag, dat geef ik met boter, hapje sin zn wnag en hij krijgt de korst om zelluf te doen...merk wel dat ie het zelluf doen errrrug leuk vind, dus ik blijf Rapley zeker aanbieden...maar voorlopig met alleen dingen die goed te doen zijn voor em!

10. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone kan goed happen en kauwen maar het oppakken lukt niet altijd dus ik geef het vaak aan, en aan het eind wordt ze moe en dan prak ik vaak nog een beetje om met een lepeltje te geven. Ik vind het dan ook zo sneu dat ze zo d'r best doet en aan het eind zo weinig binnen heeft gekregen :)

11. adi

adi Niet meer actief

Ik las hier als tip om de mango droog te wrijven met keukenpapier zodat het niet meer zo glibberig is.

Ik hield destijds een stuk vast zodat het kindje eraf kon sabbelen. En later aangeprikt aan een vorkje en in hadjes gegeven (bijv ong 10-11mnd)

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Mango geef ik in kleine stukjes die ze in 1 x in haar mond kan stoppen, anders werkt het hier ook niet. Ze krijgt het ook niet goed af gebeten zonder tandjes.

13. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Mijn dochtertje is nog niet zo ver.

Maar ik werd enthousiast gemaakt door de overbuurvrouw.Haar dochtertje is nu 5 maanden en zij wil over een maand de rapley methode uit gaan voeren.Ik wil dit nl ook doen.Maar er zit een verschil tussen ons zij geeft bv en ik geef( wegens omstandigheden niet kunnen doen en ik baal daar stevig van)fv.

Kan dit nl ook met flesvoeding?????En hoe doe je dit dan.Er staat alleen maar bv bij:(

Ik wil zo wie zo mijn kindje pas met 6 maanden gaan bijvoeden(bij de oudste mochten we het eerder doen.(ook door omstandigheden geen bv kunnen geven)

14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Tuurlijk kan je ook een fv kindje via de rapley methode bijvoeden! Het is een methode die vooral mensen met bv kinderen vaak doen en ontwikkeld is door een bv voorstander. Maar vanaf 6 maanden kan je gewoon op deze manier gaan bijvoeden!

15. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    dank je wel Cyn85

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Op bv.com staat een stuk over kv en Rapley.

Waarom de combi kv en Rapley beter zou zijn:

Omdat bv-kindjes gewend zijn zelf te bepalen hoeveel ze eten (de fles hoeft niet leeg)

Je onbeperkt borst kan blijven geven zolang bijvoeding bijvoeding is (aan kv zit een max, heeft een baby 2 happen Rapley op, kan je niet zeggen: hier heb je nog een extra fles).

Maar het is zeker mogelijk hoor!

17. fafje

fafje Niet meer actief

Hier ging vaochtend de peer onwijs goed, jeetje hij smulde er echt van!!

Hij eet bijna een halve boterham, zonder korstjes...en sabbelt vervolgens op de korst zelf..
    Fruit sinds 2 dgn ook de helft...en ook al 2 avonden paar goede lepeltjes groente..en hij laat al 2/3 dgn over van de fles...

Dronk 2 flessen van 210+7...en nu weer terug naar 180+6

18. anomiem111

anomiem111 Actief lid

20 sep 2008
    330
    0
    0
    @Faf: Super goed zeg van je kleine man :D en fijn dat het zo goed gaat. Hier gaat een boterhammetje ook heel goed, morgen ga ik peer weer proberen, deel geprakt en deel gewoon zo geven :D

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ mariska1976: ik ga ook mijn jongste bijvoeden a la rapley icm kunstvoeding. Voordeel in zijn geval is denk ik wel dat hij nu net aan of zelfs minder dan 800cc drinkt, de max voor opvolgmelk. Dus we hebben de eerste tijd niet de druk dat zijn hoeveelheid melkvoeding naar beneden moet.

@ fafje: je kleine man is goed bezig zeg :)

20. anomiem111

anomiem111 Actief lid

20 sep 2008
    330
    0
    0
    Vandaag peer geprobeerd, maar is het normaal dat ze in het begin happen nemen en dan gewoon uitspugen?
    Mijn meisje neemt dan hapjes ervan en dan spuugt ze de stukken gewoon uit, eigenlijk loopt ze er dus meer mee te spelen. Is dit in het begin normaal en gaat het snel beter?

Deel Deze Pagina