Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    @wilma1978: persoonlijk zou ik nog even wachten. Met 6 maanden zijn de darmen iets meer ontwikkeld. Je kunt dan beginnen zoals je al beschrijft, stukjes van groente en fruit aanbieden van wat jij ook eet. Sommigen bieden 1 soort een hele week aan.
    Hier Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - BLW - Introductie van vast voedsel na zes maanden
    vind je een goed uitleg over voedselintroductie met onderaan een introductieschema. Sommige zaken moet je nog even mee wachten maar veel kan al bij 6 maanden.

2. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Dinges: favoriet (lees: het enige wat ie wil eten) is appel en komkommer.

Hebben jullie nog wat nieuws uitgeprobeerd vandaag?

Vanochtend weer banaan geprobeerd maar dat belande na 1 aanraking demonstratief op de grond. Een stukje mandarijn daareentegen werd goed leeggezogen. Was alleen wel een beetje zuur. Dat zag er ongeveer zo uit :D

3. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Wat een leuk ventje heb je!

Ik lees rustig mee... wil het binnen een maand of 3 ook ala rapley proberen.
    Kijk er al naar uit!

Wat was bij jullie het àllereerste hapje? Ik denk eraan te starten met banaan, lijkt me het minst bruusk qua overgang (is ook een beetje zoet enzo.)

4. Eetfestijn

Eetfestijn Actief lid

22 nov 2010
    114
    0
    0
    Onze zoon is nogal groot (tussen +1 en +2 op de groeicurve) en hij had naast vele malen borstvoeding op een dag ook best wel trek. Daarom kreeg hij ook nog wel eens zelfgemaakte puree naast rapleyen. Raakte hij niet van in de war.

5. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    xxxxx1974 : super lieve foto!

the lady: ik heb als eerste ook banaan gedaan, sommige beginnen met eerst groentes en pas later fruit, maar ik vond banaan gewoon een goede keuze, was alleen wel moeilijk eten, het is erg glad en moeilijk vast te houden, in de schil, brak de banaan vaak net boven de schil af. En voor een kleintje maakt het helemaal niet uit welke smaak het is, want het is en blijft gewoon een hele nieuwe sensatie. De eerste groente was hier broccoli.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Tuurlijk kan je met fv ook Rapleyen! Het enige verschil, is dat je van borstvoeding niet teveel kan geven. Van kunstvoeding wel. Dus als je baby'tje na de hapjes Rapley nog honger heeft, dan kan je niet zeggen; hier heb je een extra flesje. Maar wat voor zowel borstvoeding als kunstvoeding geldt is dat de melkvoeding tot 1 jaar de hoofdvoeding vormt, de rest komt erBIJ. Bijvoeding is het. Probeer daarop te vertrouwen.

Lees dit maar eens goed door. Er staat ook een hoofdstukje tussen over de baby die kunstvoeding krijgt:
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - BLW - Introductie van vast voedsel na zes maanden

Gewoon doen, het is hartstikke leuk en gezond om zo eten aan te bieden!;)

7. adi

adi Niet meer actief

wat een geweldige foto! Jij durft! Zo zonder slabber :D

Wilma1978: bij kv-kindjes is het erg afhankelijk van de soort eter dat je hebt. 800cc opvolgmelk is in principe volledige voeding dat je kindje nodig heeft met 6-7-8 maanden. Als die daar genoeg aan heeft kun je vaste voeding prima via Rapley introduceren, ook al eet ie dan maar 2 happen.
    Als 800c kv te weinig is en je kindje nog niet in staat is om zelfstandig voldoende bij te eten, kun je ervoor kiezen om hem eerst zelf te laten eten/proeven/klooien ;), en daarna nog wat bij te 'voeren'

Wij hebben tot 1 jaar beide tegelijk gedaan (voeren en zelf laten eten), en hier geen verwarring, ging prima. Nu eten ze alles zelf (behalve soep en yoghurt, maar dat durf ik nog niet)

8. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    xxxxx1974, Wat een geweldige foto!! Heerlijk :D Banaan vind dochter ook erg vies. Ze kokhalst ervan als ze hem in de mond steekt.

Gister voor het eerst peultjes gegeven. Dit was het resultaat!!

9. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    OOOHHH :D heerlijk snoetje <3

@sanaa... ja eigenlijk wel logisch, het is àllemaal anders, m'n zoontje zal zelf wel niet bedenken; hmm die banaan lijkt toch een béétje op mamamelk hahah..

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Geweldige foto's! Genieten jullie er ook zo van? Ik vind het geweldig als ons meisje weer zo lekker zit te eten!

Hier was in het begin Courgette echt favoriet. Ze slubberde het zo naar binnen haha. Aubergine vind ze ook lekker. Champignons ook. Eigenlijk alles, helemaal nu ze meer gewend is.
    Gisteravond heeft ze heerlijk gesmult met ons mee van de asperges met ei en gebakken aardappel. Geweldig om te kijken!! :D

Ik zal binnenkort ook eens een fototje laten zien hier. :D (heb nu even geen tijd, moet zo weg)

11. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

ik ga dit plaatje even lenen hoor:D

12. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Leuke foto met die boon in d'r mond :)

Hoe maak je de courget en champignon klaar, koken of bakken?

En wat doen jullie met stampotten e.d. Wij eten dat best vaak vanwege het gemak. Maar het zijn niet echt hapklare brokken. Krijgt de kleine iets anders?

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier begonnen met sperziebonen. Banaan begint ze nu pas een beetje te waarderen.
    Broccoli, bloemkool en wortel gingen hier ook al snel goed in. Broccoli geloof ik wel pas de 2e keer, 1e keer vond ze het maar niks.

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Stampotten gaan hier juist gemakkelijk. Ze is er gek op!

In het begin alles koken trouwens. Ik geef pas sinds kort ook soms gebakken groentes. Met oud&nieuw gebakken champignons van de gourmet; smullen vond ze dat joh!
    Maar verder kook ik eigenlijk alles wel.
    Gewoon beetgaar koken, beetje af laten koelen en smullen maar. :)

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Zie hier; zuurkoolstamp.:D

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Andijviestamp.:D

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Leuke foto's! Danique is er nog niet erg wild van.

18. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Stamppot geven wij hier ook gewoon maar meestal met een lepeltje. Wij doen het op het lepeltje en hij steekt het zelf in zijn mondje. Gaat redelijk, als hij er zin in heeft tenminste. :D

Wij zijn ook begonnen met courgette. Hadden hier toen veel van uit de tuin van den bompa. ;)

Ik doe veel dingen ook roerbakken ipv koken/stomen zenne. Bv; champignons geef ik nooit gekookt (das toch kei vies?). En als je roerbakt, krijgt je kindje ineens nog wat goede vetten mee binnen van de olijfolie.

Favoriet is hier pasta; spirelli of van die grote schelpen. Hij vindt ze héérlijk!! Enkele dagen geleden was ik vergeten pasta opzij te houden en had ik het allemaal onder de groenten met pesto gedaan. Daar heeft hij van gesmuld! Had wel gezorgd dat de meeste pesto van de schelpen af was.
    Banaan ging er in het begin ook wel in maar daar moest hij na een kwartiertje ofzo van overgeven. Ondertussen kan hij het wel binnenhouden. Voor de rest lust hij echt alles, niet altijd van de eerste keer maar uiteindelijk wel. Zelfs witloof, spruiten,...
    Gisteren voor het eerst passievrucht gegeven (ik deed het op een lepeltje), hij is nog nooit zoooo gretig geweest! :D

Hier is hij komkommer aan het eten:

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Oh passievrucht vond ze hier juist helemaaaal niet lekker haha. :D
    Spruiten en witlof zijn hier ook een succes. Vooral spruiten! (witlof heeft ze nu pas 2 x gehad)
    Roerbakken kan idd ook! Maar in het begin deed ik alles koken, nu eet ze gewoon met ons mee eigenlijk.
    Wat een leuke foto trouwens. :D

20. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Dankjewel! :D

Is hier soms moeilijk om een 'echte' voedingsfoto te maken aangezien hij altijd stopt met eten en uitgebreid begint te lachen als we de camera of fototoestel tevoorschijn halen.
    Denk dat hij modellenambities heeft! :D

Deel Deze Pagina