Faf; mijn zoontje kon heel goed afhappen en kauwen vanaf 6,5 maanden. Eerste tanden kwamen pas met 8 maanden. Ik zou het kauwen op stevige dingen wel blijven stimuleren! Rijstwafels, crackers, kapjes brood enzo.
ja ik merk dat ie het idd op die dingen het meest kauwt...op zachtere dingen is het gewoon hap...sabbel en slik...hij duwt zachte dingen nog niet echt tussen zn kaken... ik geef nog alleen brood(korst) en rijstewafels...wat voor crackers zijn nu geschikt??
@Fafje; Cracottes (?) zijn prima als tussendoor-cracker! Hier nu al een tijdje bezig met verschillende groenten en fruit. En het begint al ergens op te lijken ook! Weg baby-borstvoedingspoep... Maar hoe gaan jullie nu verder? Wat krijgen ze voorgeschoteld (en hoe vooral) als je dingen als pasta, rijst, en zelfs vlees gaat introduceren? Nog steeds alles apart, of krijgen ze op een gegeven moment gewoon macaroni met saus of zoiets? Haha, kan me er zo niks bij voorstellen...
Hey meiden, Heb hier nog nooit gereageerd en ben geen diehard rapleymama maar mijn zoontjes hebben wel altijd zelf gegeten eigenlijk. Wat betreft het verder gaan. Mijn jongste zoontje heeft vanaf 9 mnd denk ik gewoon alles gegeten wat wij eten. Natuurlijk letten we op met zout en scherpe kruiden maar hij lust echt alles (eet beter dan zijn broer ). Als je kindje de aparte smaken heeft leren kennen kun je steeds meer combineren. Dus lekker stamppot maken of inderdaad pasta met saus. Het enige waar ik mee oplet is vlees omdat hij nog geen kiezen heeft en het vlees dus moeilijk wegkrijgt. Dit snij ik echt klein of hij krijgt iets anders (bv vis)
Maar hoe schotel je dat voor dan? Kijk, stukjes groenten op het kinderstoel-blad neerleggen zodat ze het kan pakken snap ik inmiddels wel, maar hoe doe je dat in vredesnaam met stamppot????
dames vraagje, komkommer vandaag geprobeerd...vond ie wel lekekr, maar ik vond het ineens eng(?)...hoe kan ik dot het beste aanbieden!? Morgen watermeloen! weet zeker dat ie dat lust! @stamppotjes voer ik helaas...hij heeft er geen geduld voor...maar pakt wel het lepeltje samen met mij vast en laat los op het mometn dat de lepel in zn mond zit...dus ach
Je kunt komkommer ook gewoon koken, lekker zachtzoet wordt ie dan. Maar je wilt m vast als rauwkost geven?
Dames ik ben erg geintresseerd in deze manier van eten geven... maar vanaf wanneer kan ik daarmee beginnen? Mijn zoontje is nu bijna 5,5 maand maar ik vind het doodeng om hem iets te geven! Ben als de dood dat hij stikt.. misschien beetje overdreven haha maar vind het echt eng! Dus vanaf wanneer zijn jullie begonnen?
Justins mama, denk dat het hadnig is dit hele topic even door te nemen, alle vragen komen aan bod...en veel tips... @komkommer, ohja btj bakken, maar wil het ook als rauwkost geven , als dat al kan.. Hoe dik of dun, reepjes of schijfjes? zonder schil neem ik aan?
Justins mama op borstvoeding.com staat ook veel info, oa een introductieschema. * nog maar 2,5 maand en ik mag ook *
Hihi hele topic, das 82 pagina's ondertussen... Ik ben ieg met 6 mnd begonnen, zoals het advies is tegenwoordig, en vond groente die je echt zacht kunt koken prettig: broccoli, die bloemetjes zijn zo klein dat ze die wel kunnen doorslikken, courgette wordt ook heel zacht maar is wel wat vezelig, bloemkool ging ook super, vond wortel en boontjes minder, blijft vrij stevig. Het zitten gaat nu snel beter maar is wel belangrijk voor goed eten, net als de motoriek van handjes en mond natuurlijk. Mijn meisje hapt als een dolle, dus ik vond het ook wel eng, maar nu, na anderhalve week heb ik al veel vertrouwen in haar eet kunsten!
babel, goed toch! zolang je idd niet doooodsbang bent, zul je meer vertrouwen krijgen... weet je wat pas doodeng is, die enge bambix koekjes...MIrza wa sheel lief en had al rijstewafeltjes op en brood...en het lekekre weer, dahct ik hij mag wel voor een xtje ene koekje...vind ie natuuuurlijk erg lekker.. nou zeg die stukjes...ENG gewoon, helaas moest ik het afpakken, dat werd brullen natuurlijk! cracottes mag ie vanaf vandaag! komkommer nog maar es proberen
mmm is het zo raar dan dat ik het eng vind?? Mijn zoontje verslikt zich al 3x in de fles dus tja.... Maar bedankt in ieder geval voor de reacties!
niet raar, maar dan is Rapley wellicht niet de manier voor jullie...want kokhalzen en het uithoesten en verslikken wil in het begin ngo wel es gebeuren... ik vind het ook nog wel es eng hoor! Vandaag watermeloen geprobeerd, smaak vond ie erg lekker maar na 1 schijfje had ie geen zin meer en wilde het dus gevoerd krijgen ( oh oh verwend kind) Cracottes gingen erin als koek!!! wel erg veel kruimeltjes, maa hij smulde!
@verslikken, hier eigenlijk alleen af en toe in drinken maar eigenlijk nooit in eten. Die keren zijn op 1 hand te tellen.