He dames, lekker druk hier weer! Met mooie plaatjes! Hier ligt het eten een beetje stil, DL is ziekjes, en eet niet of nauwelijks meer: bied wel elke dag iets van groente aan, maar er wordt alleen in geknepen en mee gesmeerd op het moment. Vraag me soms wel af of ze wel genoeg binnenkrijgt nu, maar ik weet het, het hoeft allemaal nog niet, ze krijgt nog bv tenslotte. Ook een banaan geprobeerd trouwens, maar ook met weinig interesse. Ze hoest en heeft een zeer en hees keeltje, dus ik hoop dat ze weer lekker gaat proeven als ze zich beter voelt!
Ik geef hier eten mee naar kdv. Ze mogen hier tot ze 1 jaar zijn op kdv eten maar dan om half 5 omdat er dan nog 2 leidsters zijn. Nu nog prakjes omdat hij geen borstvoeding kreeg en hij slecht sliep, dronk dus dacht dan maar eerst hapjes. Maar merk dat hij zelf eten veel leuker vind. Bij oudste wel rapley gedaan. Dus denk dat we nu ook maar deels over gaan. Vraagje hoe doen jullie dat met vlees?
Vlees zijn wij gaan geven met 9,5 maand. En toen maar heel soms (1 x in de week een stukje ofzo) Inmiddels eet ze gewoon volledig met ons mee dus zal ze ook ongeveer 4 a 5 x in de week rundvlees of kip eten, soms vis. Ik snijd het gewoon in stukjes en dan eet ze het op. Ik geef haar geen hele lap vlees. Maar snijd vaak wat stukjes van mijn eigen bord (reepjes ofzo) die ik haar dan op haar bordje geef.
Dus dan doe je nu (7,5 maand )nog geen vlees tot hij beter eet? Heeft hij dan genoeg aan wat hij zelfstandig weg eet? Hij eet nu 200 gram groente, vlees en aardappels gemixt maar dan dus fijn gemaakt.' Bij de oudste stelde ik alles uit omdat hij heel allergisch was maar hij dronk dan ook nog heel veel melk en dat doet de jongste dan weer niet. weer opnieuw dan zo'n zoektocht
Zou hier idd ook bij t kdv mogen.. maar ze wordt al om half 5 opgehaald.. Ook niet praktisch dus... Naja... Beetje en en dus de komende tijd... Vandaag heeft ze zitten smullen van pasta & sperzieboontjes.. Wat een genot om dat te zien! @ Vlees... Hier geen vlees... Mijn dochter blijft net als mij vegetarisch eten.. Ze krijgt nu af en toe een klein stukje van iets vega's... vind ze heerlijk..
vandaag 1 aardappel en 4 stronkjes broccoli gelijk met ons. Hij heeft zitten smullen en lag wat op de grond, alles zat onder de broccolistukjes maar echt goed gegeten! En ook wel zo gezellig. Deden nu vaak eerst eten en dan een rijstwafeltje of korstje brood tegelijk met ons. Puur uit praktisch oogpunt want m'n man moet 2 keer per week met de 2 kids alleen eten en komt dan pas om 18.15 van de kdv terug. Maar nu 2 weken werk ik ook overdag dus dan kunnen we de spits delen. Eens kijken hoe het bevalt.
gister en vandaag Galia meloen...gister de helft en vandaga de andere helft...jeetje wat heeft ie genoten, heel gulzig zuigen en happen...en gelijk slikken voor de volgende hap haha...ik vind het ehct veel! Daarna nog ene mango!!!2 grote stukken, samen met mij vastgehoduen wnat het bleef glijden, was heel rijp...en had de restjes btj geprakt en gevoerd savonds hefet ie rijst met pompoen gegeten
Wauw wat eten ze goed! Hier: gister en vandaag maar prakje gegeven, omdat ze er steeds geen interesse in had. Avocado en pompoen, vooral die laatste ging er goed in, was ook heerlijk zoet, vond ik zelf . Als ze weer wat beter is maar weer in stukken, ik vond het zo zonde, al dat gekook waar ze niets mee deed
Hoe gaat het nu met dochterlief Babel? Is ze weer een beetje opgeknapt? Gister heeft P. wortel en aardappel als keuze gekregen. Het gaat inmiddels allemaal gretig naar zijn mond en hij sabbelt er fanatiek op, maar echte happen neemt hij geloof ik nog niet. Denk ik Hoe geven jullie appel? Gewoon zo, of wat zacht gekookt? En qua groente hebben we nu wortel, broccoli en sperzieboontjes geprobeerd. Bloemkool wordt denk ik het volgende. Wat zijn nog meer handige groentes om mee te beginnen? Oh hij heeft gister ook op een stuk komkommer gesabbeld, vond hij ook wel lekker geloof ik
Simone begint watermeloen wel lekker te vinden nu, ze is af en toe net een eekhoorntje hoe ze eet met beide handjes YouTube - Simone eating watermelon
mamavansimone, lief filmpje zeg haha!! Gister eindelijk perzik kunnen laten proeven, nou like usual...hij deed alsof ie het al jaren eet... Hij at het heel netjes en vond het heerlijk, daarna nog een hele peer in! oh en brood gaat ineens heel goed, hij eet er nu echt 1 op, korstjes niet meteen erbij, die geef ik ook als tussendoortje
Leuke foto en filmpje dames! @Yukl, dank je, ja ze is haar lekker drukke zelfje weer zonder hees keeltje Handige groentes: ik vond courgette fijn, en pompoen heb ik als prakje gegeven, vond ze lekker. Aubergine gaf reactie. Avocado zowel in stukken als als prakje gegeven, vond ze maar zozo of ze had ieg niet zoveel zin. Gister super goed gegeten van snijbonen - in stukken van 5 cm, zoals wij ze ook altijd eten maar iets langer in de pan gelaten. Ze viel erop aan nog voordat ze ze geproefd had! Ze wilde allebei haar handjes vol hebben voordat ze ze in haar mondje deed, haha. Dan nam ze een hap en ging echt goed zitten kauwen tot haar mondje weer leeg was, ik wist niet wat ik zag zo goed . En vanochtend grote stukken in de luier, tot wel 1cm. Vond haar zo stoer! Ze heeft ook peer gehad van papa, in stukjes, ging ook erg goed, vooral de stukjes met schil eraan want die kon ze goed pakken. O, ja, en banaan ging nu wel goed, lekker happen, hele grote stukken, en die weer uitspugen, haha.
Hoi meiden, hier ook een moeder die zeer geinteresseerd is in deze methode. Weet alleen niet of het nu een handig moment is om te beginnen, omdat hij heel erg onrustig is de laatste paar dagen. Veel jengelen, driftig als iets niet snel genoeg gaat enz enz. of een sprongetje of tandjes ofzo, ik weet het niet. Siem is ook vandaag voor het eerst in de kinderstoel geweest. Dit vond hij wel grappig, maar het moest niet te lang duren. Wipstoeltje wil hij echt niet meer, dan gaat hij rechtop zitten en wordt heel boos! Ons mannetje is een beetje veranderd in een draakje, haha! Maar wel een lief draakje hoor! Is het nu handig om te beginnen of zouden jullie nog even wachten?! Hij eet zo rond 16.30, dus wel een goeie tijd toch?! Liefs!
Tijdstip maakt hier niet uit. Misschien vindt hij het juist reuze interessant allemaal, ik zou het gewoon proberen. Wie weet wil hij zelfs wel weer in de stoel of het wipstoeltje de hoogste stand (rechtop). Wij zijn op schoot begonnen en nu zit ze meestal in het wipstoeltje omdat ze in de kinderstoel nog erg opzij hangt en heen en weer balanceert. En de eerste keren duurt het allemaal toch niet zo lang is mijn ervaring. Even vergeten te kijken onder je banner, maar is hij al zes maanden? Eet hij al prutjes nu?
Hey, bedankt voor je antwoord. Ja, hij is net 5 dagen 6 maand, haha! En hij eet dus ook al fijngemalen fruit... Op schoot zou ik kunnen proberen ja. Het punt is dat hij de laatste paar dagen ontzettend ongeduldig is. Niks gaat hem snel genoeg en als hem iets niet luikt, wordt hij heeeeeeeeeel boos! Heb hem vanmorgen tijdens fruit in het kinderstoeltje gezet, eerst wat gemalen peer gegeven en toen nog een stukje peer zo. Hij is dan te ongeduldig om het zelf te pakken, maar toen ik het in zijn mond stopte, begon hij gulzig te sabbelen. Dus hij vond het wel lekker. Manlief heeft ook vakantie, die heeft dus meteen foto's gemaakt! Maar het duurde hem al snel weer te lang, haha! We moeten het natuurlijk ook opbouwen! Het begin is er iig! Voor de rest zou ik me nog even voorstellen. Ben Loesie, 28 jaar en moeder van Siem! Ik ben zwanger geraakt van Siem na 3 ICSI-behandelingen! Ik ben juffrouw op een basisschool. Nu groep 4, volgend jaar groep 7 op maandag/dinsdag en op woensdag groep 6! Liefs!