Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij gebruiken wel een bordje sinds een paar maanden, ze laat hem nu staan, maar moeten alsnog goed opletten want als ze vol is haalt ze al het eten eraf en gooit ze het op de grond. Ook niet de bedoeling.
    Bestek wil ik ook binnenkort mee beginnen, ze geeft zelf heel goed aan dat ze dat graag wil namelijk. Pakt mijn vork en probeert er mee te eten, en eet beter als ik het aan mijn vork prik en aan haar geef. Met een lepeltje de yoghurt zelf eten doen we al regelmatig. (en dan zit alles heerlijk onder hihi)

2. fafje

fafje Niet meer actief

hier geef ik altijd een lepetlje tijdens het pap geven, maar hij speelt er veel te wild mee....moet vaak kokhalzen van het te ver in de mond stoppen haha nog geen succes dus...

bordje heb ik nog nooit geprobeerd eigenlijk...omdat ik al weet dat ie er mee gaat spelen...alles wat ie eet doet ie in zn kinderstoel dus heeft zn tafelblad gewoon als bord...

of moet ik dat ook al "oefenen"???

3. 4days

4days Niet meer actief

Ik vroeg me af hoeveel andere kindjes van (ongeveer) 8 maanden eten? Als er hier 2 hapjes in gaan is het een goede dag... Alleen rijstwafeltjes vindt ze heerlijk.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    @cossy mijn zoontje is bijna even oud als die van jou!
    Het wisselt hier heel sterk.. een dag veel honger andere dag weinig.
    Sochtends fruithap is geen succes meer, paar hapjes blijft het wel bij.
    Smiddags boterham gaat wel goed, hij eet een hele boterham met beleg
    Savonds warm eten hangt erg af van de dag, soms maar een paar hapjes, soms gaat hij maar door en hoeft hij zelfs geen borst meer voor het slapen omdat hij zo vol gegeten is.

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier een hele goede eter en die at rond die tijd zeker al goed. Maar het verschilt gewoon per kindje en tot 1 jaar hoef je je daar echt niet druk over te maken. (zolang je bv geeft op verzoek, natuurlijk)(

6. 4days

4days Niet meer actief

cowgirl, zo, een hele boterham! Da's echt veel!

Ik moet er bij zeggen dat we hier pas zijn begonnen met 7 maanden, want mijn dochtertje heeft meerdere allergieën en reageerde met 6 maanden heel slecht op vaste voeding. Na een maand ging het een stuk beter. Nu krijgt ze dus een maand bijvoeding. Ze vindt het wel heel interessant hoor, maar ze eet er niet echt veel van.

Dat ze te weinig binnen krijgt, daar ben ik niet bang om. Ondanks het feit dat ze op melk leeft weeg ze bijna 10 kilo. :D

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik bied het vaak wel aan in een bordje, dat graait zo lekker :) Als ze alles tegelijk wil pakken vind ik dat prima. Als ik wel eens voer (bijvoorbeeld bij pompoen die te zacht was geworden), dan grijpt ze het lepeltje en wil het zelf afhappen. Dat laat ik dan ook, en pak een tweede lepeltje om er soms toch zelf een hap tussendoor te geven :D

@Cossy, wauw 10kg! Hier is is het eten snel beter gegaan in de eerste maand dat ze het krijgt, maar het zijn echt nog geen maaltijden hoor. Gister een stuk meloen gegeven, ze liet het midden van het stuk gewoon staan, dan gaat ze er mee spelen, over tafel vegen, en dreigen het weg te gooien, dan weet ik genoeg en houden we er maar mee op. Ze heeft dan van een brede punt meloen de twee uiteindes op zeg maar, en ik vind het eigenlijk nog best wel veel!

8. fafje

fafje Niet meer actief

9. fafje

fafje Niet meer actief

10. 4days

4days Niet meer actief

Hahaha, ziet er gezellig uit joh! :D

11. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik zit hier al een tijdje mee te lezen aangezien wij ons zoontje ook op deze manier kennis willen laten maken met voedsel.
    Heb alleen even 2 praktische vraagjes...
    We hebben nog geen kinderstoel maar zit me nu af te vragen wat voor stoel het makkelijkst is bij Rapley. Eentje met blad of zonder? Nou zullen de meningen daar natuurlijk over verschillen maar toch.
    En de andere vraag, hoe doen jullie het op vakantie bijv. of wanneer je uit eten bent, geef je dan wel potjes?
    Van de zomer zitten we namelijk een week in een hotel in Turkije, ik kan ze daar moeilijk vragen om een stronkje broccoli te koken zonder zout...?

12. 4days

4days Niet meer actief

Met een tafelblad hoor! In het begin zal je kindje het eten constant uit zijn handen laten glippen en weer pakken. Het is echt niet te doen zonder blad.

En op vakantie zou ik zelf gewoon fruit meenemen, en dan in plaats van de groente maar een potje geven. Die ene week... Je kunt het natuurlijk altijd proberen, of ze het voor je willen koken. Maar straks kan het niet en dan zit je in Turkije zonder eten voor je baby. Dus ik zou sowieso potjes van hier meenemen voor de zekerheid.

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Er staat altijd wel rauwkost of pasta o.i.d. bij zo'n buffet. Ik zou me niet zo druk maken denk ik hoor! Er is altijd wel wat te eten denk ik. :)

Ik heb zelf liever een stoel zonder blad, hier viel het nl toch wel de stoel in en maar 1 op de 10 x misschien op het blad. Zonder blad vind ik veel gezelliger, dan zit ze echt aan tafel. We hadden eerst een Chicco Polly maar nu een Tripp Trapp.

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hmm ik wilde juist gaan voor geen tafelbald (Tripp Trapp) en dan een zeil over de tafel heen. Maar dat werkt ook niet?

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nouja het zal wel per persoon verschillen. Het is wel zo dat toen we een blad gebruikten het allemaal wel wat makkelijker was. Alleen t blad smeerde ze onder en dat kon zo onder de kraan. Nu heeft ze meer ruimte om vies te maken :p en de tafel gaat niet zo handig even onder de kraan dus moet met een doek. ;) Maar ik vind het persoonlijk véél gezelliger dat ze lekker bij ons aan tafel zit. Nu weet ik niet hoe de Tripptrapp er uit ziet met tafelblad. Maar de chicco polly was best lomp en dan zat ze voor mijn gevoel niet bij ons, en nu wel. Het gezellige vind ik belangrijker dan de troep, opruimen moeten we toch wel hihi...

16. 4days

4days Niet meer actief

Ahh jullie zetten ze met de stoel aan tafel, dat kan natuurlijk ook. Dan heb je in feite hetzelfde idee dan een tafelblad aan de stoel.

Nou dit zou ik dus ABSOLUUT niet doen! Je weet nooit wat ze erin hebben gestopt. Alles is sowieso al met zout gekookt, en wie nog met bouillon, of zelfs met alcohol ofzo.... En in 'exotische' landen is de rauwkost vaak met gevaarlijke pesticiden bespoten en misschien niet goed gewassen. Nee dat zou ik dus echt niet doen, ze iets van het buffet geven. Dan denk ik dat je nog veel beter potjes kunt geven.

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    #937 Duchess, 11 mei 2011
    Laatst bewerkt: 11 mei 2011
    Hahahaha met alcohol? Nou nee.
    Nahja wij hebben zelf in Turkije gewoond en gaan heel regelmatig, mijn hele schoonfamilie woont er. Dus ik maak me niet zo druk om het eten daar.
    Maar als je lieve rpotjes geeft, moet je dat doen.;)

18. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Dat is dus idd ook waarom ik twijfel. Met blad omdat het makkelijk schoon te maken is en zonder blad omdat we hem dan gezellig bij kunnen schuiven aan tafel.

Fruit lijkt me geen probleem, is altijd wel een supermarkt te vinden en dan gewoon goed wassen en/of schillen. Dan dus toch maar de potjes... Vind het zo lastig omdat we dan nog maar net een klein maandje met bijvoeden bezig zijn.
    Maar goed, eerst maar is afwachten hoe hij het uberhaupt gaat doen.

Thanks voor de reacties iig.

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    In mijn ogen kan er niet al te veel kwaad aan bijvoorbeeld pasta (de saus is vaak toch ook apart, dus heb je enkel pasta) of groenten. Ik heb zelf in een hotel gewerkt in Turkije, en bij ons werden er echt geen rare dingen toegevoegd aan het eten. Maar doen waar je je prettig bij voelt uiteraard. Je kunt ook zelf groenten kopen en wassen/schillen eventueel.

20. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ja, maar kan ik op die leeftijd al rauwe groentes geven? Hij is dan net 7 maanden.

Deel Deze Pagina