Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ons zoontje zit echt aan tafel bij ons in zijn tripp trapp. De tafel met zeil is zijn tafelblad, lekker groot!
    Bij zo'n buffet ligt echt wel brood en verse gekookte groente en fruit, toch? Dat beetje zout op die paar hapjes die hij binnenkrijgt, zal ik dan maar voor lief nemen.;)

2. 4days

4days Niet meer actief

Hmm ja tuurlijk, iedereen moet dat doen wat hem/haar het beste lijkt. Ik heb zelf altijd een heel dubbel gevoel bij dat hotel-eten. (niet alleen in Turkije hoor) Maarja, zo erg zal het ook allemaal wel weer niet zijn, niet dat je kind er ziek van wordt ofzo. En van potjes worden ze ook niet ziek. Dus in feite maakt het geen reet uit wat je doet voor die ene week. ;)
    (het is in onze situatie trouwens ook nog weer heel anders, omdat onze dochter meerdere allergieën heeft, dus dat is oppassen geblazen)

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Je kunt ook 's middags als je ergens bent vragen om iets te koken? Of zo'n stoomapparaat meenemen (electrisch) waarmee je babyhapjes kunt koken of een campinggaz-brandertje oid :D

Hier vandaag lekker bloemkool en wat rijst gegeten en om zich heen gestrooid $) Super handig hoor, zo'n kind dat zelf eet! Ik zat er naast met mijn bord.

4. fafje

fafje Niet meer actief

ik vind het blad wel heel fijn en ok als het valt, valt het naats hem in de stoel...

het blad kan er natuurlijk af...en heeft een 5puntsgordel...dus uiteidnelijk kan hij wel ehct aanschuiven..

nu komt het nog maar af en toe voor dat we ehct samen kunnen eten (met papa) omdat hij al eerder moe is...

maar nu zit ik gewoon naats hem, en zit dus zelf ook wat verder van de tafel...ik kan nog niet vergelijken of dit nu minder gezellig is...

@kip, heo geven jullie kip....gebruiken jullei kipfilet? ik heb gister geowon blokjes gebakken...maar heb het in stukjes gevoerd, beetje plat gemaakt...wa sene btj bang dat ie het niet goed wegkreeg als ie zelf te grote happen zou nemen...

kip van een kippenpoot oid is daarin tegen wel fijner...

hoe geven jullei vis? aangezien eht best snel uit elkaar valt, eet ie het niet op...zodra het te klein wordt laat ie het liggen en wahct op een nieuw groot stuk haha

5. fafje

fafje Niet meer actief

@vakantie, tja het ligt eraan hoe goed je kindje tegen die tijd kan eten....eigenlijk hier eet ie pas echt echt echt heeel goed sinds 2 weken...dus ruim 1,5 bijna 2 mnd...
    En dna bedoel ik met "Goed" niet qua hoeveelheid, want dat zit mee rdan goed...maar Hoe hij eet....grote stukken, kleine stukjes, hard zacht, gaat allemaal goed...hij wete precies wat ie moet doen

Je kan sowieso wel iets van potjes meenemen voor de zekerheid...maar ik zou gewoon lekker geven wat jullie eten als dat kan...melk is toch nog de hoofdvoeding...tijdens de vakantie een flesje of borst extra is dan toch ook niet zo erg..

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

@blad, hier een stokke, dus geen blad, en lekker aan tafel.

7. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik zal me maar is gaan verdiepen in de kinderstoelen, volgens mij kan hij er namelijk al wel redelijk snel in nu.

Vroeg me alleen nog af of ze met 7 maanden al rauwe groentes mogen...? Komkommer, paprika, tomaat? Of moet het dan eerst allemaal nog gekookt worden?

8. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Hier ook een stokke... Eerst een bambino stoel met tafelblad, maar dan was ik zo lang bezig met schoonmaken omdat de bloemkool of aardappel weer helemaal tussen de randjes zat :D

De bambino staatn u in de woonkamer als speelstoel voor straks met tekenen/schilderen oid :D

En de stokke aan de keukentafel met een tabletop erop (via marktplaats weten te bemachtingen) Ideaal!!!
    Klem nu ook vaak haar slabje onder de tabletop en zo vangt alles nog op ook haha... en snoept ze alles er weer vanaf!

Hier steeds meer met de pot mee... ze geniet echt van eten..
    hier overigens bijna altijd wel een 150-200 gram die ze wegschuift

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wij hebben ook een stokke. Ik vind het super dat beide jongens gezellig bij ons aan tafel zitten. We hebben ook een zeil over de tafel liggen, dus het eten van de jongste ligt gewoon daar op.

Wij gaan pas volgend jaar zomer op z'n vroegst weer op vakantie, dus het vakantiedilemma kennen we niet :D Dan is de jongste tenslotte alweer bijna 2 ;)

Het stomen gaat goed! Wel nog een beetje zoeken hoe lang ik dingen op moet zetten... Maar het smaakt veel beter vind ik :)

P. heeft vandaag sperzieboontjes op. Hij heeft er flink op zitten kauwen, vond het echt heerlijk volgens mij :D Niet dat er uiteindelijk veel in komt hoor. ;) Ze waren ook nog net wat te hard.

10. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hier ook af en toe een "dubbele maaltijd" met bijv een aardappeltje of gister voor het eerst wat rijst. Mjammmm vooral om er lekker mee te rollen/pletten/fijnknijpen :D

@grammen: weeg je het voor het eten en de restjes als ze klaar zijn?? Ik zie iedereen maar met die gewichten, maar ik heb zelf echt geen idee.

11. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Jeps.. idd.. omdat ze zo goed eet weeg ik van te voren 200 gram af zodat ik weet dat ze iig genoeg heeft en de rest is voor ons haha.. en daarna ben ik meestal nieuwschierig hoeveel ze overheeft..

12. fafje

fafje Niet meer actief

nee voorlopig is melk de hoofdvoeding, dus als hier mee ropde grond ligt als in zn buikje is gegaan, krijgt ie of een vollere fles/avondpapje of een toetje...(hij drinkt maar max 600cc per dag)

maarja ik geef vaak ook nog hapjes of voer hem de stukjes die hij zelf niet meer kan pakken ( te klein)...hij eet eigenlijk altijd zn buikje vol

13. 4days

4days Niet meer actief

Achja hier is het nog 98% melk en 2% vaste voeding ofzo...;)

14. fafje

fafje Niet meer actief

mogen mini-maisjes ?!?!?

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb meestal ook geen idee hoeveel het precies is, maar het is wel een beetje te schatten. Zeker als ik weet hoeveel ik gemaakt heb en hoeveel zij daar dan van gegeten heeft. ;)

Yasemin heeft gisteravond voor het eerst haar hele avondmaaltijd met een vorkje gegeten. Ze geeft al een tijdje aan dat ze met vorkje wil, want ze pakt telkens mijn vork af en wil niet meer met haar handen eten. Als ik het op mijn vork deed at ze het wel.
    Dus van de week een peutervorkje gehaald en daar eet ze nu dus haar avondeten mee. Ben zo trots! De eerste 5 x lukte het zelf prikken nog niet dus moest ik helpen, maar daarna ging het prima!

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Bij Rapley gaat het dat je kind zelf kan bepalen hoeveel het nodig heeft en dat jij als moeder daarop durft te vertrouwen. Een kind met honger gaat vanzelf meer eten. Melk = hoofd, vast = voor erbij.

17. hier ook een dochtertje die voeding krijgt via rapley methode en het gaat echt super

18. adi

adi Niet meer actief

Ik maak qua eten altijd de inschatting: hoeveel heb ik ongeveer vóór ze neergelegd (tegenwoordig op een bord) -/- hoeveel vind ik terug onder de tafel = opgegeten :D

Kinderstoelen:
    Wij hebben 'neppe' tripp-trap, waar wel een tafelblad bij zit, maar die gebruiken we niet. Wij hebben 2 eetstoelen weggehaald en onze eettafel ziet er tegenwoordig zo uit. Hartstikke gezellig!

19. adi wat ziet dat er gezellig uit zo met die 3 stoetjes ..

Hier eet ze vaak alles echt helemaal op
    aardappels groente en zelfs al stukjes vlees ..
    ons vreetmonstertje laat echt niks liggen

20. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Het maakt me absoluut niet uit hoeveel ze nu nog binnenkrijgt hoor, ik vind sowieso dat ze het super doet! En er gaat ook echt steeds meer in voor mijn gevoel. Sterker nog, ik vind het best raar en beetje "eng" dat de bv dan stukje bij beetje minder belangrijk wordt :). Ze wordt zo groot en ik hoop nog lang te voeden.

Ik was gewoon benieuwd hoe die mama's die wel de grammen weten dat bepalen. Leek me zo'n gedoe ;):).

Deel Deze Pagina