Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat ik ook een wipstoel ga doen als eerst. Die van ons kan helemaal in zitstand.

Fijne ideeën over de groentes!

En die lasagne? Mogen ze dat al hebben dan? Hoe maak je dat zodat ze het mogen hebben?

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Even teruggezocht, de lasagne werd gegeven aan een kindje van 9 mnd (of ietsje ouder?) dan kan dat idd prima. Zoutloos uiteraard.

In het begin nog niet natuurlijk, dan begin je met enkel groentes.

Onze dochter eet volledig met ons mee sinds ze 10-11 maanden is. Daarvoor ook al veel, maar dingen als ui en kool kreeg ze toen nog niet. Kook uiteraard zoutloos, dat sowieso.

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    We hebben weer een voltreffer: zilvervliesrijst met doperwten en wortels! Valt weinig aan te rapleyen want losse rijst kun je niet echt met je handjes eten dus het ging van een lepeltje, maar ze vond het heerlijk! We hebben nog wat over dus vanavond krijgt ze het weer :)

4. fafje

fafje Niet meer actief

geven jullie trouwens altijd brood via rapley!?

als ik dat doe trekt ie alles uit lekaar en wordt ie echtttt vies...daar heb ik geen zin in..

soms heeft ie het geduld, of is niet afgeleid dat ik stukjes kan aangeven, en hij zo zn mond in doet, maar dat komt niet heeel vaak voor

5. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Brood met boter en met appelstroop krijgt ze wel in haar handjes, maar sinds gisteren krijgt ze soms ook jonge kaas en dan prik ik stukjes aan een vork, anders valt het er toch steeds af.

Met stroop wordt alles wel lekker plakkerig maar ja ze eet best goed op die manier :) Ik snij het dan in 8 stukken en geef per stuk anders ligt meteen alles op de grond

6. 4days

4days Niet meer actief

Ik geef brood altijd Rapley ja. Als ze brood met stroop krijgt trek ik gewoon van tevoren het shirtje uit.

7. fafje

fafje Niet meer actief

oh oke, nou hier smeert ie lekke rin zn haar enz..ik klap t altijd dubbel en 1x doormidden
    en ander sscheur ik hapklare stukjes af...of een reep dat ie afkan bijten...

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik sneed de boterhammen altijd door de midden en dan een halve boterham door 3. Dus 3 dikke stroken. Nu gaat ie door 4-en. Kleiner heb ik nooit gedaan.
    Yasemin heeft ook een tijd alles in haar haar gesmeert en ik heb toen gewoon een tijd geen appelstroop gegeven omdat dat zo ging plakken, amandelpasta en tahin werd ook een smeerboel maar net wat minder. Kaas en kipfilet doen het hier ook erg goed en blijven met een laagje boter ook gewoon plakken.

9. MC lover

MC lover Actief lid

16 aug 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Hier krijgt ze de boterham (stroop, smeerkaas of geplet fruit) 1x doorgesneden. Ze heeft meestal wel een slabber met mouwtjes aan, en er belandt regelmatig een stuk brood incl. beleg in haar oog, oor of haar, maarja washandje erover en ze is weer schoon. Maar als je er geen zin in hebt moet je dat gewoon niet doen hoor, ik ben nu eenmaal niet zo van het hele schone:), ben nogal (te) makkelijk misschien. Kleine stukjes maken en die een voor een aanbieden, als dat goed gaat wat grotere stukjes snijden?
    Rijst eet ze trouwens ook gewoon met haar handjes, geen probleem net als erwtjes en ander klein grut (zelfs de yoghurt die van het lepeltje is gevallen die ze zelf in haar mond stopt, ik geef haar die aan, weet ze met haar handjes naar binnen te werken). Dan moet ik er eerlijk bijvertellen dat het wel een echte veelvraat is en zeker van yoghurt nooit genoeg heeft.

10. fafje

fafje Niet meer actief

j thuis vind ik geklieder no problem, maar vaak is de boterham op een tijdstip dat we onderweg zijn...

duchess, kipfilet en kaas welke leeftijd ben je dat gaan geven!?
    Ik geef nu ook al yoghurt/kwark met mate, dus kaas zou dan ook wel kunnne...

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nou, mijn dochter heeft best wat haar en appelstroop krijg ik er niet uit behalve als ze dus in de douche gaat en ik het was met shampoo. Vandaar dat ik dat liever niet in haar haar heb. Maar verder maakt het me ook niet veel uit idd, alles poets je zo weg.
    Rijst eet ze idd ook gewoon met de handjes hier. Yoghurt ook vaak, maar meestal voeren we dat wel.

Faf, goede vraag, volgens mij kreeg Yasemin al jonge kaas op brood toen ze zo oud was als Mirza nu is hoor. Weet het niet zeker meer, maar denk het wel. Kipfilet ben ik pas gaan geven na de introductie van vlees, dus ergens met 9,5 a 10 maand.

12. misa

misa Niet meer actief

Misschien ben ik wel heel praktisch, maar als je alles met de handen laat eten, wanneer leren ze dan met bestek eten? En is het niet lastig om ze het later aan te leren?

(nog een beetje zoekende en inlezend naar hoe ik het ga doen :))

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nee, onze dochter eet nu heel veel met bestek. :) Dat gaf ze zelf eigenlijk aan. Ze ging telkens mijn vork pakken, of wilde niet eten en als ik het dan aan mijn vork prikte en aan haar voerde wilde ze het wel. Dus toen heb ik een peuterbestekje gehaald, en nu eet ze van het vorkje. Soms lukt het zelf om te prikken, soms moet ik even prikken. Maar onze dochter liet echt heel duidelijk zien dat ze graag met een vork wilde eten, heel leuk!
    Ze zien natuurlijk papa en mama (en andere mensen) met bestek, op een gegeven moment willen ze dat nadoen. Als wij ook met de handen zouden eten, zou het anders zijn denk ik zo. ;)

14. fafje

fafje Niet meer actief

duchess, oke vlees/vis geef ik nu ook al sinds 8 mnd...(niet elke dag) dus zou het kunnen proberen, hij krijgt alles weg, dus dara ben ik niet bang voor...zou wel handiger zijn!

maar neem aan door zout ook niet teveel!?

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Idd niet teveel maar soms eens een plakje kan geen kwaad hoor. :)
    Beter een plak jonge kaas dan bijv smeerkaas, dat bevat veel meer zout!

16. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Zag amandelpasta en Tahin voorbij komen...
    Natuurwinkel toch?? Of zijn er oon supermarkten die dit hebben?

Mijn dochter zal vegetarisch blijven eten.. dus wel mooi voor de afwisseling..

en jonge kaas? hoeveel '+' nemen jullie?

Hier nu alleen nog wat geprakt fruit, appelstroop en boter op brood..
    Heel af en toe wat smeerkaas..

Overigens hier ook reepjes brood.. Brood doormidden en dan in 5en.. dus 10 reepjes..
    1 reepje past precies in haar mond en ze kan nog kauwen ;) een groter reepje propt ze er ook in maar dan kan ze niets meer haha..
    Maar ze krijgt steeds meer door dat ze dat reepje ook los kan scheuren of kan afhappen..

17. 4days

4days Niet meer actief

Tsja hier is het wat lastiger, onze meid is allergisch voor koemelk en soja. Dus ze mag geen gewoon brood, geen gewone boter, geen kaas, geen gewoon vleesbeleg, en ook niets met (sporen van) noten of pinda's. ;) Dus meestal krijgt ze gewoon (melkvrij) brood, soms met wat stroop erop voor het ijzer. Maar dat was het wel zo'n beetje.

18. fafje

fafje Niet meer actief

ohja in reepjes ga ik wel proberen...

ja ik heb voor heel af en toe die kids smeerkaas en dan heel dun, maar ik heb dan ook liever gewoon kaas...
    Dat spul plakt niet normaal

19. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Even spammen hoor. Ik heb hier nog niet eerder geplaatst, maar wel al heel veel mee gelezen.

Vandaag zijn we begonnen met de bijvoeding. Echt geweldig leuk zeg! En ook zeer verassend om te zien dat ze nog behoorlijk wat daadwerkelijk heeft binnen gekregen. :D:D

Ik ben helemaal trots! :p

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zo, dat ziet er smakelijk uit! Hier gisteren ook broccoli, maar niet zo'n voldaan gezichtje als van jou dochter, Linnie! Komkommer vond ze wel erg leuk, maar broccoli! Vandaag gaan we bloemkool proberen, ben benieuwd.

Deel Deze Pagina