Dat het ene kind (bijvoeding a la rapley) beter eet dan het andere kind (bijvoeding gepureerd) zegt niet perse zoveel. Dan zal je toch echt een grotere vergelijkingsonderzoek moeten doen. Mijn oudste heeft alleen gepureerd voedsel gekregen in het begin maar die vond eten ZO leuk, dat hij al vrij snel stukken kreeg. Dus het gepureerde voedsel heeft niets afgedaan bij hem. Bijvoeding gaat bij mijn jongste vooralsnog minder vlot dan bij de oudste. Vind ik niet erg hoor. Vandaag heeft hij voor het eerst wat droog brood gekregen. Hij vond het best lekker volgens mij. Hij kneep alleen de stukken helemaal samen zodat het echt propjes brood werd. Die kreeg ie natuurlijk niet zo makkelijk weg. Na hoeveel tijd zijn jullie beleg op brood gaan doen? Binnenkort ook eens met rijst beginnen. Geven jullie dat gewoon zo? krijgen ze dat wel naar binnen dan?
Daarom zei ik ook, dat ik t niet zeker weet, maar het idee heb van wel. Overigens, jij bent al vrij snel over gegaan op stukken geven. Mijn vriendinnen durven dat niet en verklaren mij voor gek. Hun kindjes (15 maanden en 12 maanden) krijgen nog gewoon potjes. Als ze dan zien hoe mijn dochter zit te snoepen van de cherrytomaatjes en stukjes kaas (bijv) op een verjaardag, snappen ze daar hélemaal niets van. Ik ben begonnen met een broodkorst en toen dat goed ging (na een week ofzo al denk ik) gewoon brood gaan geven. Ik deed er vanaf het begin al meteen boter op en ze heeft heel lang alleen boter gehad. Rijst een beetje nattig koken, dan kunnen ze het prima eten met de handen.
Haha oh ja, nu je dat zo zegt. Ik heb inderdaad ook een vriendin die stukken heel lang eng vond Die vond het ook zo vreemd om te zien hoe mijn zoontje druiven at bijv. Ik ben daar nooit zo bang voor geweest, maar mijn man bijv. wel. Dus kan me indenken dat sommige mensen inderdaad heel lang gepureerd voedsel geven. Ik dacht dat boter niet mag ivm KMA, maar lees nu dat er ook melk- en sojavrije boter wordt verkocht. Daar maar eens achteraan. Toch fijner dan droog brood, en dan kan ik inderdaad nog even wachten met beleg.
Oh wist niet dat je zoontje KMA heeft. Daar heb ik geen ervaring mee. Ik heb ook wel eens gelezen hier dat sommige mensen olijfolie op de boterham doen.
nee das waar, het gata er vooral om hoe snel schakel je over naar stukken, niet voor niets dat er veel kindjes zijn die potjes gewend zijn ..s.tukjes heel vies vinden... hier ook vriendinnen met kindjes (11 en 15mnd) eten onwijs slecht, altijd potjes gekregen..stukjes krijgen ze niet weg, verslikken zich ook nog regelmatig...en lusten geen vers fruit ...maaroed mss is dat niet de directe reden...maar ik denkkk gewoon dat het bij mijn zoontje zeker wel meespeelt
Wat leuk! En lief dat je eraan denkt! Je ziet haar echt genieten en ontdekken! Geweldig! En dat moment dat je haar nóg een stuk geeft... Die oogjes! Fantastisch! Ik las dat iemand cherrytomaatjes en druiven geven: hoe doe je dat dan? (nog erg onervaren daarin en stiekem ook een beetje onzeker!)
druiven ontvel ik nog...hij verslikt zich er in, ik vind het geen probleem die velletjes trek j er zo vanaf, verder eet ie ze zo op...cherrytomaatjes nog geen ervaring in
Ik heb nooit iets ontveld. In het begin kreeg ik de velletjes netjes terug (ook bij mandarijntjes), maar nu eet ze alles zo op. Laatst heeft ze veel druiven gegeten, zat haar luier vol velletjes.
ja ik probeer het steeds maar dan stikt ie half...tenminste steeds kokhalzen...hij moet dat nog ff leren ofzo..mss als ie tandjes heeft zijn de stukjes kleiner, als ie het zou bijten ofzo...(zeg maar wat)
Ik heb laatst bij de AH gekeken, hun margarine is koemelkvrij bijvoorbeeld. Zowizo hebben ze handige verpakkingen om te lezen. Hier gaan we vanavond worteltjes proberen!
Yasemin heeft haar eerste tandje gekregen toen ze 11,5 mnd was. Daarvoor gingen druiven e.d. ook prima. In het begin sneed ik ze doormidden trouwens, zodat ze het sap proefde, anders at ze ze niet hihi.. Tomaatjes snijd ik ook doormidden, als ze ze zelf open bijt sprietst het alle kantne op haha.
ja ik weet anders ook nie wrom ie daar moeite mee heeft, verder velletjes van bijv paprika eet ook gewoon...zal wel!
Klopt, je kunt van AH de kuipjes 'dieet licht' nemen en ook van de Plus 'dieet light', die zijn melk- en soja-vrij. Blue band heeft kuipjes en die heten dan iets in de trant van 'Omega 3 light', ook melk- en soja-vrij.
Druifjes gaan hier geweldig goed... wel doormidden.... Ze is er helemaal gek op... (Moet ook altijd om die luier met velletjes lachen) Mandarijntjes/sinasappel ontvel ik een beetje.. Haal het stukje vel dat tegen de schil aan zat weg ... dan valt het stukje wel een beetje uit elkaar in haar mond.. (Hier ook nog geen tandjes)
Ik heb hier ook nooit wat ontveld. Ik kom wel stukjes tegen in de luier. Ook halve druiven. Dikke schrokop hier. @boter, hier heb ik de plantaardige margarine van de AH (beetje groenige verpakking). Wil hier liever geen light spul, ze mag wel een beetje groeien. Danique at hier ook lange tijd brood met boter of olijfolie. Rond 8/9 maanden begonnen met appelstroop.
Hier ook regelmatig complete sperziebonen in de luier... Wordt dat nog minder met het verder ontwikkelen van de darmen?
trouwens, mijn moeder (overbezorgd) denkt dus dat het heel slecht is die stukjes niet kauwen en in het geheel doorslikkn...omdat het niet verteerd wordt oid ik weet er niks van, maar het lijkt mijd at de darmen daar juist sterker van worden, heeft er ook totaal geen last !? weet iemand dit