Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier kunnen we niet eerder eten ivm het werk van mijn man. Hij is pas om 18.30 thuis. Op dagen dat hij laat thuis is, of Yasemin vroeger honger heeft, eet ik met haar mee. Ik vind het belangrijk dat we samen eten.

2. fafje

fafje Niet meer actief

hier lukt ehet eerst ook niet qua tijd, dan was hij echt te moe om zelf te eten anders...

Maar nu vanaf 8 mnd ongeveer eet hij ook volledig met de pot mee...en schommelt ie wat met slaapjes en kan veel langer wakker blijven, dus nu eet ie goed mee, ondanks dat hij moe is..

manlief draait verschillende diensten en 1 dienst is een hele week dat hij pas 1830 thuis kan zijn...die red zootje soms niet...
    Nu zorg ik gewoon dat we 1730/18 eten

3. misa

misa Niet meer actief

Nou ik kijk wel even hoe de dagen lopen, welke tijd handig is! Dankje!

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hai dames,

Weer terug van vakantie en proberen het eten weer even goed opt te pakken. Op vakantie rommelde het nog wel wat, hadden soms niets "in huis" of slaap- en eettijden liepen in de soep door activiteiten etc. Wat was ik blij dat ze nog bv krijgt en daar altijd genoeg van had! Wel heeft ze ondertussen veel dingen geproefd en knaagt enthousiast door, bijv knolselderij vond ze lekker, en andijviestamp ook, vooral lekker smeren, haha. Mango kreeg ze nog niet goed stuk, maar vond ze wel lekker, en haricots verts vond ze maar niks.

Even een vraagje, wanneer ruimen jullie de boel op? Ik denk altijd als ze het oppakt en naast zich op de grond gooit dat ze dat dat het teken is dat ze dan wel genoeg heeft of ieg niet meer wil ;), maar vaak pakt ze dan nog wel stukjes die ik haar voorhoud of soms stop ik zelfs wat in haar mondje en dat eet ze dan ook nog op.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nee joh volgens mij snappen ze dat nog helemaal niet, weggooien als je niet meer wilt. Weggooien is gewoon leuk! Hier gaat de speen of favoriete knuffel regelmatig overboord en dan hangen "Istie nou?" zeg maar...

Verder ruim ik de rommel op als ze op bed ligt. Na het eten, afhankelijk van hoelaat het is, nog even kroelen op de bank en flesje of direct naar boven. Dan ruimt mn man de tafel af, en als ze in bed ligt doe ik de afwas en ga op handen en knieeen onder de tafel door restjes ruimen ;)

Banaan was hier vanmorgen een groot succes! En kokhalzen dat ze kan, haha, ze deed een gigantisch stuk in dr mond en het duurde wel even voor ze die er weer uit gewerkt had. Nu staan er sperzieboontjes op het menu.

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Haha herkenbaar.

Maar ik bedoelde met opruimen eigenlijk: wanneer is de eetsessie over, zeg maar.

Goh, denk je dat ze dat niet snappen? Ik geloof het toch wel, als in: weg ermee ik wil niet meer. Ze begint er na een tijdje mee nl en stopt dan ook uit zichzelf niets meer in haar mond.

7. fafje

fafje Niet meer actief

ja omdat ik hier nog wel es wat voer, bied ik dus nog een hap aan, maar als hij eenmaal vol zit, pff nou laat ie weten hoor! draaite cht zn hoofd keihard weg..

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Heee Faf, wat zie ik nu! Pregnyl gespoten?
    (sorry offtopic maar valt me ineens op!)

9. fafje

fafje Niet meer actief

jah ik niet, de gyn ;) (follikels rijpen niet, springen geen eitjes etc etc, we'll see 7 juni :))

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Maar Pregnyl krijg je toch om een ei te laten springen, dan is er toch een follikel gegroeit? Spannend hoor!!!!

11. fafje

fafje Niet meer actief

ja idd maandag was ie 18,7mm! dus toen kreeg ik gelijk een spuit! :D ben zenuwachtig joh :$

(oke sorry voor de OT ladies! ):)

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ooooh super joh!!!! Spannend! Was die follikel vanzelf gegroeit, of met Clomid ofzo?
    Spannend!

Hihi sorry hoor... het was me gewoon nog niet eerder opgevallen haha!

13. fafje

fafje Niet meer actief

hihi nee vanzelf..we zullen het zien...wachtbakje heh...gek hoor!

@rapley, die tip over de reepjes brood, werkt hier nu wel goe.d..en nu kan ik ook gewoon hapklare stukjes neerlegge en wordt het geen kliederboel meer...(nouja geen mega kliederboel)

druif weer met velletjes geprobeerd maar dat lukt em niet, hij kauwt te weinig ofzo..

Ook kaas is echt een succes!

14. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    @ Fafje... Spannend!!!
    Ik snij de druifjes doormidden... dan gaat het goed..
    hele druifjes probeerd ze in 1x door te slikken.. en daar is mijn grens haha..

@ Klaar met eten..
    Hier blijft het mondje open gaan... ;)
    Na 2 stuks fruit vind ik het mooi geweest...
    Bij het avondeten wordt ze wat onrustig als ze vol gaat zitten, wiebelt op haar stoel.... gaat kruimels op haar tafeltje zoeken... of wordt mopperig.... mondje blijft wel opengaan...
    Wij beslissen dus weer wanneer het klaar is... want anders blijft ze eten totdat ze zich contant gaat verslikken/spugen..

Appels?
    Vanaf wanneer ging dat bij jullie goed? ik durf dat nog niet zo...
    (Hier nog geen tandjes)

15. fafje

fafje Niet meer actief

appels, heb het gekookt, maar wa snie altijd een succes vandaar raspen, vindt ie heerlijk

16. 4days

4days Niet meer actief

Succes fafje, hopelijk is het snel raak! :)

17. fafje

fafje Niet meer actief

thanks mama's!! :)

Trouwens vindt Golden delicious appels wel het fijnst, lekker zacht en zoet

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Banaan is hier erg geliefd! Een vriendin van me was op bezoek, kinderverpleegkundige. Ze was erg te spreken over zelf eten van babies. Blijkbaar komen ze nogal eens kindjes tegen met erg gestoorde mond motoriek ( wel een wat ander verhaal, kindjes met kanker die al lange tijd een voedingssonde hebben en daardoor zelf niet hebben leren eten )

Vanavond pompoen gegeten ( wel gepureerd ) vond ze ook erg lekker!

19. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Hier vanavond de derde dag op een rij banaan. Hij poept inmiddels zwarte pitjes hahaha.
    Het gaat er met gang in, hij eet echt een hele banaan en vind het heerlijk. Hij weet niet wat hij sneller wil hebben, de lepel met puree of de banaan zelf. Hij hapt ook hele stukken af, die komen dan wel weer naar buiten gekokt maar daar leert hij alleen maar van.
    Dit is wel heel anders kokhalzen dan bij de wortel, dat was vreselijk om te zien. Ik denk dat dit het normale kokhalzen is, gewoon om een stukje eruit te werken.

Morgen wil ik perzik geven, die was eigenlijk voor vandaag maar nog veel te hard. Ik wil hem een paar reepjes geven en de rest pureren. Dat werkt voor ons heel goed. Hij kan zo voelen en zien hoe het fruit eruit ziet en tegelijk krijgt hij er wat van binnen zodat hij echt goed kan proeven.

Hebben jullie trouwens al eens iets uit proberen te wassen waar banaan in/op zat? Ik kan geloof ik een slabber en een romper weggooien. Die banaan krijg ik er niet uit!

20. fafje

fafje Niet meer actief

nou mn zoontje had vandaga ehct een offday...niks wilde ie zelf doen, steeds het mondje open...was ook heel de dag nogal vermoeid! zal wel met ontwikkeling te maken hebben!

Deel Deze Pagina