Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

ratatosk, ja zo dee dik het in het begin ook, gewoon langzaamaan leren, met bepaalde dingen dan...fruit ging hier het best...rijpe peer, goede rijpe mango en heel rijpe galiameloen

banaan heb ik moeten schrappen helaas meneer kreeg er te vaka verstoppingen van...ga het binnenkort weer es geven..heeft het nu denk ik al 2/3 wkn nie mee rgehad

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Banaan niet uit wassen? Nog nooit gehad..

Goede rijpe banaan werkt niet verstoppend, dus dat ie echt al zwart begint te worden.

3. fafje

fafje Niet meer actief

ja hier du sjuist!..heb vaak gewacht tot ie echt rijp was...echt raar!

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Oh raar zeg, hier had ze daar geen last van. Inmiddels kan ze ook gewoon verse bananen eten, maar in t begin alleen als ze er al een tijd lagen.

5. fafje

fafje Niet meer actief

ja ik ga het gewoon weer proberen

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hier banaan ook rampzalige vlekken in badstof slab die er nog niet uit zijn na 3x wassen? Probleem is misschien dat het in de slab bruin is geworden, we waren onderweg, normaal spoel ik een vieze fruitslab direct uit na het eten nl.

Hier ook verstopping: 3 dagen niet gepoept na halve banaan :$

Vanavond voor de 2e x champignons, vindt ze echt lekker! Maar krijgt ze niet goed weg. En zilvervliesrijst, en ook leuk: gestoofde hele andijviebladeren. Wordt erg bitter, maar vindt ze lekker of ieg interessant, heet ze helemaal afgeknauwd/afgesabbeld :)

7. fafje

fafje Niet meer actief

leuk is dat heh, dingen die wij echt smerig vinden, vinden die kids lekker! is harstikke goed voor de smaakontwikkeling!

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Oeps ja ik laat het wel bruin worden. Ik ben echt zo iemand die zijn kindje enorm laat kliederen en zich dan niet druk maakt over de troep. Misschien moet ik dat toch ietsiepietsie bijstellen, wil ik niet al baby's kleren weg moeten gooien :p.

Hier ook geen verstopping na banaan trouwens, zelfs dunne ontlasting. Maar hij is ook bezig met tandjes dus dat kan ook meewerken.

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Goh nee ik heb echt nog nooit problemen gehad met banaan. Maar moet zeggen dat ze banaan eigenlijk niet echt knoeit.
    En anders spoel ik inderdaad ook de slabber meteen af onder de kraan.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier ook geen banaanvlekken. Maar wel slabbetjes en doekjes die 's avonds de was in gaan. Wel hopeloze worteltjes vlekken...

11. fafje

fafje Niet meer actief

hier pruimvlekken, zooo die gaan er pas echt na heel vaak wassen uit! en sommige gewoon niet!

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik begrijp nu die moeders met plastic vuilniszakslabbers om hun kindjes ook wel beter :p.

13. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    hahaha ja idd....

Ik wordt vooral helemaal gek van sinasappelvlekken!
    Pfff...

14. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    We hadden even 3 daagjes geen bijvoeding gegeven. Gister was het weer tijd voor wortels. Ik had ze nu een stuk zachter gestoomd en dat ging stukken beter. Ze kneep ze ook wel kapot, maar er kwam ook wat in d'r mond terecht. Maar geen ernstige kokneigingen meer, idd zoals ratatosk zei, waarschijnlijk wel zoals het hoort. :)

Hebben jullie nog een bepaalde volgorde gehanteerd w.b.t. introduceren? Wij hebben eerst groente gegeven, ik las dat dat veel gedaan wordt, omdat fruit zo zoet is en ze daar makkelijker aan wennen. Of is dat onzin?
    Dochter heeft KMA dus ik wil alles rustig introduceren, dus ik doe nu 3 dagen één product per dag. En dan de volgende. Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik ben vooral benieuwd naar de kindjes die ook KMA hebben.

15. 4days

4days Niet meer actief

Onze meid heeft ook KMA en wij deden inderdaad gewoon een paar dagen dezelfde groente, en dan elke keer 1 erbij, en de 'veilige' groenten kun je gewoon blijven geven. Al snel gaven we ook fruit. brood en rijstwafeltjes. Maar onze meid eet amper, met 2 hapjes heeft ze een goede dag. Wij denken dat ze misschien nog steeds een beetje gevoelig is en daarom ook minder interesse in eten heeft.

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ik ben gisteren bij de dietiste geweest ivm bijvoeden en KMA. Het advies is idd 3 dagen 1 voedingsmiddel en dan de 1e dag een 1/4 portie 2e dag een 1/2 portie 3e dag een hele portie. Ze gaf aan dat je dan de 4e dag 2/3 bv wortel kan geven en 1/3 bloemkool ivm hongerigheid. Ik vind dat zelf een beetje omslachtig. Wel wil ik dus binnenkort aardappel introduceren zodat ze een basis heeft en daar dan een nieuwe groente bij krijgt.

Eigenlijk "hoor" je met groente of fruit te beginnen en dan later de andere voeding introduceren. Hier kreeg ze echter na een week al banaan erbij en 2 dagen later ook appelpuree. Ze werd boos toen ik fruit zat te eten en zij niets kreeg.

Als je een reacite merkt bij een voedingsmiddel dan een maand wachten en weer proberen. Tenzij het niet belangrijk is. Bv aardappel of rijst is vervelend, maar tomaat kan je makkelijker zonder.

Tegen de tijd dat je aardappel & groente gaat geven moet er 1 theelepeltje vet door het "prakje" ( Oh, je geeft stukjes? Dat is ook heel goed hoor! ) en bij een KMA mag dat bv olie zijn of een KMvrije margarine. Bij halvarine 2 theelepeltjes vet.

Streven is als je kindje 1 stuk fruit krijgt en een warm bordje ( 3 eetlepels groente en 2 eetlepels aardappel eventueel later vlees ) mag je 1 melkvoeding minder doen.

Papflessen of bordjes of boterhammen mocht nog wel een poosje wachten zei ze.

17. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Suusjeuh, jullie hebben volgens mij ook een pittige dochter he?! Ik lees af en toe dingen van je waar ik stiekem om moet lachen (zoals dat ze boos wordt als jij fruit eet, haha). :p Heerlijk!

Jouw dochter krijgt fv toch? Ik ben ook één keer bij de dietist geweest en ik kreeg toen ook zo'n advies. Maar ik geef dus bv, dus ik had weinig aan dat advies van haar..

Cossy, ik denk dat wij het ook gewoon zo gaan doen. Ik vind het ook wel leuk om binnenkort met fruit te starten.
    Knap he, dat ze instinctief toch weten wat wel en niet goed voor ze is?

Hoe zit het met de hoeveelheden die je aanbiedt? Wij doen nu tijdens het avondeten haar d'r groente aanbieden, dus één keer per dag. Wanneer zou ik haar ook bijv. tussen de middag iets kunnen aanbieden? Volgens mij staat ze er wel voor open, ze is in ieder geval erg nieuwsgierig en enthousiast over het eten.
    Ik vind het best lastig om in te schatten hoeveel ik haar kan geven.

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook KMA (en soja allergie). Hier eerst 3 groentes laten eten. Steeds 3 dagen lang, zonder reactie een volgende groente.
    Toen fruit erbij op dezelfde manier en kon zodoende 3 groentes afwisselen.
    O ja, broodkorst kreeg ze ook gelijk met de groente.
    Met 7 maanden boterham + boter. Aardappel at ze toen denk ik ook.
    Ik moet zeggen dat ik op een gegeven moment wel wat sneller nieuwe dingen gaf. Hier gaf alleen peer reactie en galiameloen heel klein beetje uitslag.
    Citrusvruchten heb ik met 10 maanden gegeven, kiwi pas met 13 maanden volgens mij omdat ik tussendoor bezig was met melkproducten via de bv op te bouwen.

We moeten nu aardbei nog uitproberen maar ben eerst bezig met soja op te bouwen en dan over een paar weken krijgt zij sojayoghurt. Als dat goed gaat, yoghurt weer (ging in april nog niet).

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    @ Linnie, hier FV ja ( Helaas, ik had erg graag BV blijven geven ) dus dan kan je idd melkvoedingen tellen. Dat is dan volgens mij weer het voordeel met BV, dan "hoeft" er geen voeding te vallen.

20. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Sinaasappel bleekt wel goed weg in de zon. Appelvlekken die er langer in zitten zijn een ramp, heb een jurkje weg kunnen gooien.

Deel Deze Pagina