Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Je kunt ook elke dag een beetje koken? Je hoeft het niet allemaal in 1 x te koken.

2. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ja dat kan ook idd....
    *soms is het allemaal niet zo moeilijk als je denkt* haha

3. fafje

fafje Niet meer actief

ik kookte gewoon elke dag wat....vind het vers ook lekkerder om te geven

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Idd, gewoon rauw wat bewaren voor de volgende dagen. In het eerste begin heb ik haar wel een paar x hetzelfde gegeven, maar nu vind ik het belangrijker geloof ik dat ze met ons mee eet, en dus ook kan zien dat ze (ongeveer) hetzelfde eet. Dat lijkt me nl ook goed voor het besef dat ze "gewoon" eet wat wij eten.

5. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @Babbel, hoe doe je dat dan als jullie bijv nasi of pasta eten...? Ik neem aan dat ze dit nu nog niet kan eten?

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dan word hier tomaat of komkommer, of beiden gegeten. Hoewel ze laatst 's middags warm had gegeten ( bruine bonen, dacht dat kan misschien zwaar vallen ) en toen heeft ze 's avonda aan tafel een banaantje gegeten. Het is soms idd makkelijker als je denkt.

Aspergus was erg leuk! Ze had 2 aspergus, dus ook 2 topjes. De 1e hap; topje eraf, kokhals! Daarna lekker eraan knabbelen en sabbelen, tot ze de 2e top eraf beet. Kokhals en flink melk spugen. Maar gelijk weer door. Verder heeft ze nog een tomaatje gegeten, dat vind ze echt lekker, we krijgen bijna alleen nog flubbertjes of velletjes terug!

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Leuk dat ze de asperges zo lekker vondt. :) Wij toevallig vanavond ook asperges gegeten hihi.

Met nasi/pasta of andere gerechten met veel kruiden en of uit pakjes, haalde ik altijd pasta/rijst/aardappel eruit voor ik de kruiden toevoegde. Met een maand of 9 liet ik haar al met gewoon met zo goed als alles mee eten behalve dingen als prei, ui etc. En zonder zout.

8. fafje

fafje Niet meer actief

nasi maak ik zoals normaal..en schep voor hem in apart pannetje en dan kruid ik de rets van ons verder...pittiger enz
    Pasta idem
    ik gebruik nooit pakjes dus is dan sowieso zonder zout...maar je kan ook gewoon zelf wel ene pakje maken en dan voor kindje anders kruiden..bijv alleen wat knoflook ofzo

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Oh maar de eerste weken/maanden dat je bijvoeding introduceert kan dat toch nog niet? Die kleine stukjes en veel gemengde dingen door elkaar? Prei bijvoorbeeld is hier toch een vast bestanddeel van nasi, net als kool. En dat wordt toch voor die kleintjes afgeraden nog? ( Volgens zowel 't borstvoedings.com als het lijstje van de dietiste wel tenminste )

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nee, maar hier kreeg ze dan ook wat anders.
    Ik kookte bijvoorbeeld wortels voor haar en dan na t koken van de rijst haalde ik een schep rijst eruiit voor haar en daarna deed ik onze groente/kruiden er pas bij. (bijvoorbeeld)
    Met een maand of 9 deed ik wel kruiden erbij, maar nog inderdaad geen prei of ui etc.
    Eigenlijk heb ik altijd ons eten op haar aangepast vanaf toen. Dus eigenlijk nooit pakjes, geen zout, geen ui/prei/kool etc.
    En nu eet ze gewoon alles mee, ook ui en prei enzo, maar ik kook nog steeds zoutloos en zal dat ook blijven doen.

11. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hoe kruid je je nasi dan zonder een pakje te gebruiken...? :s

Kan iemand me nog vertellen hoe ik het het beste kan aanpakken? Kan dat op het net niet echt vinden. Bijv. de eerste en/of tweede week alleen 's avonds wat groente? (tegelijk met ons) Daarna dan pas beginnen met fruit? Of kan dat al iets sneller na elkaar?

12. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik had gisteren aardappels en doperwtjes gekookt voor onze kleine omdat wij chinees gingen halen. Nou mooi dat ze dat niet eet als wij iets anders eten. De nasi vond ze veel lekkerder en kroepoek vind ze ook hartstikke lekker :) De volgende keer eet ze dus gewoon mee!

Vandaag heeft ze geen groente gehad. We hadden gisteren visite en zijn vandaag weggeweest en ze had niet veel geslapen dus om kwart over 6 kwamen we thuis en mevrouw kon meteen met een fles haar bed in en we hebben haar nog niet gehoord. Op deze leeftijd kan dat nog denk ik dan maar :)

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    @ Sukke, het is denk ik een kwestie van wat bij jullie past. Wij hebben eerst een week of 2 's avonds groenten gegeve en toen ben ik begonnen met overdag soms een beetje fruit erbij. Anderen geven eind van de ochtend of begin middag groenten ipv eventuele reacties hierop en dan een rustige nacht hebben. Wij hebben wel 2x een huil avond gehad (broccoli) maar verder vind ik het veel te makkelijk en leuk om gewoon samen om tafel te zitten. Wbt groenten/fruit; wij geven ivm allergie eerst groenten en dan fruit en over een poos pas pap of brood. Maar in principe zou je het ook min of meer tegelijkertijd kunnen geven. Ik vind langzaam opbouwen wel fijn voor haar buikje.

@ Mama va Simone, inderdaad tot een jaar groeien ze van melk en slapen en niet van groenten dus lekker vroeg naar bed! Hier word bv de laatste dagen het fruit verslapen. Nou, dan alleen groenten!

14. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hier nog geen echt samengestelde gerechten, wel zoveel mogelijk '2 componenten' nu, dus vanavond wij paella, zij (apart gekookte dus) zilvervlies rijst met een stuk gestoomde puntpaprika zonder vel - zat ook in de paella, dus dan lijkt het nog wel op elkaar. Of laatst lintpasta met groene asperges, voor ons nog yoghurt en kappertjes en kruiden erdoor op het laatst, voor haar puur.

Ze vindt nu de rijst/past/aardappel geloof ik wel interessanter dan de groenten. Maar ze krijgt sowieso nog erg weinig binnen hoor.

15. fafje

fafje Niet meer actief

gister aten wij doner kebab, en heb ik voor zoontje gewoon stampotje met spinazie gemaakt met binneste van een visstick...

maar hij mocht van mij wel de kip proevem, ja dat is zout..maar het gaat mij om het proeven en hij krijg geen hele stukken...
    ook btj brood mee sabbelen is dan lekker...

16. 4days

4days Niet meer actief

Mijn dochtertje heeft gisteren een paar korrels mais gegeten! :D Da's het meeste tot nu toe op 1 dag, hahaha.

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hihi komt vast goed!

Döner heeft ze hier ook wel eens gehad. We eten het eigenlijk bijna nooit, maar als we t eten krijgt ze het ook gewoon met wat rauwkost erbij ofzo.

Wij zijn net bij t CB geweest en hoewel ik had verwacht dat ze minimaal aangekomen was (ivm lopen, en héél actief zijn..hihi) is ze echt flink gegroeit! Kreeg nog complimentjes over haar ontwikkeling, de fijne motoriek vooral (ze was aan t spelen met blokjes) en ze vroeg zich af of ze al zelf at. Ja, nooit gevoerd gekregen. ;) Aaaah vandaar.... erg leuk!

18. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Nou dat is leuk om te horen dan!

Ons meisje heeft af en toe zo'n bui dat ze haar fruit niet wil vastpakken, vooral meloen en peer, grote dingen dus waar ze natte handjes van krijgt. Ze steekt dan haar bekkie vooruit en haar handjes achter zich, in de hoop dat het er gewoon in vliegt, haha :D.

Okee, soms houd ik het dan maar even voor haar vast zodat ze erin kan happen.

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Haha hier doet ze dat ook wel eens tussendoor als ik wat aan wil geven, gewoon mondje open, handjes weg en hoofdje een beetje naar voren. Dan stop ik het ook wel in haar mondje.

20. fafje

fafje Niet meer actief

duchess, oh wat leuk om te horen, ben je echt trots heh!

hier ook hoor...sosm heeft ie gewoon geen zin...houdt zn stoel aan beide zijdes vast, mondje open...en wahct tot ie gevoerd wordt...

bij hele kleine stukjes ...probeert ie het...en dna heeft ie geen zin mee.r..pak ik het en houdt het voor hem, end an pakt hij vaak mijn hand om naar zijn mond te brengen, ach ook goed...

@doner, ja en van de week bijv ook indische dingen ggeten...en ook al is het wel met zout gemaakt...ik laat het wel proeven, vind het oo belangrijk voor zn smaakontwikkeling, uiteidnelijk zal ie toch eten wat wij eten...maar hij krijgt dat nog niet als maaltijd

Deel Deze Pagina