Ik maak altijd alles zonder zout en als wij er zout op willen, strooien we dat op t bord pas er overheen. Ik vind het wel belangrijk dat ze zo min mogelijk zout krijgt, als ik daar voor kan zorgen met zo'n makkelijke handeling. En idd ben altijd weer trots. Had eerlijk gezegd niet verwacht dat ze zoveel gegroeit was omdat ik hier vaak lees (en bij vriendinnen hoor) dat ze nu zo weinig aankomen. Maar ze is toch ruim 1,3 kg aan gekomen weer. Ze eet ook wel echt veel.
ja moet even er bij zeggen, dat we indisch gehaald hadden! als ik het zelf maak, kook in zijn gedeelte gewoon in een ander pannetje, wnat vaak met die indische gerechten wel helemaal gekruid laten treekken en is zout als laatst erover strooien niet lekker!.... ja idd dat zeggen ze heh! maar zij eet ook ehct goed ne veel heh!
Ohja als wij wat halen (al doen we dat eigenlijk nooit, hihi..) krijgt ze ook wel gewoon hoor. Maar voor 1 keertje ofzo vind ik dat ook niet erg. Ja ze eet echt onwijs goed. Ben benieuwd of het zo blijft gaan. Alles is lekker en eet ze veel... wel genieten hoor. Vanochtend heeft ze pas voor t eerst perzik gehad, smullen! Ze heeft er meteen 3 op.
oh perzik mirza is er oook gek op, meestal idd stuk of 2 achter elkaar! Ja soms hoor je dat kindjes heel goed eten...en ineens lusten ze dignen niet meer...als ik nu naar Mirza kijk denk ik, lijkt me niet dat dat gaat gebeuren, toch hoor je en lees je die dingen wel vaak vind ik!
Yasemin eet al vanaf t begin met zes maanden zo goed. En ik hoorde altijd van alle kanten van alles. Eerst 'wacht maar tot ze een maand of 9 is, dan gaat ze wel minder eten' nou niet dus... toen was het met 1 jaar... Nee ook niet. Laatst zei iemand met 14 maanden, nou vandaag is ze 14 maanden en ze eet nog steeds veel en graag. Ik zie het wel, ik maak me er ook niet druk om. Ze heeft wel eens dat ze een dagje wat minder eet, maar ik eet de ene dag ook meer dan de ander. Echt helemaal niets willen eten, zie ik bij haar niet gebeuren... Ja, toen ze ziek was met 11 mnd, toen wilde ze niet eten. Maar dat lijkt me normaal.
ja precies! gewoon super fijn als je ziet hoe je kind met smaak eet...vanochtend ene boterham met kalkoenfilet...nou zo snel was zn broodje nooit op...hij vond het echt te heerlijk
Hier ook een goede eter. Wel heeft ze nu een fase dat ze brood slecht eet (maar bijv. wel weer 3 meergranenpannenkoeken van 't weekend). Avondeten eet ze in elk geval een half bordje goed en verder wisselt het. Laatst heeft ze een week niet gegeten maar gevreten haha, eten als een bouwvakker. Nu weer even iets minder.
red, die pannenkoeken, hoe maak je die, jouw dochter heeft toch kma én soja!? of verwar ik je met iemand anders?
Hoor net van oma dat haar eerste tandje (eindelijk!) door is, en wel boven . Zo leuk, en beetje snik dat ik nu op mijn werk zit ... Hebben jullie verschil gemerkt in het eten toen je kindje tandjes kreeg? Gaat ze nu eindelijk eens dooreten? hahahaha.
Babel, mijn dochter kreeg d'r eerste twee onderste tandjes toen we begonnen met bijvoeden. Dus ik weet niet of dat zo is. Ze eet wel vrij goed, dus misschien heeft het daar mee te maken.. Even een vraagje: Gister heeft m'n dochter voor het eerst perzik gegeten en vandaag had ze gifgroene ontlasting. Hebben jullie kindjes dat ook wel eens gehad bij het introduceren van nieuwe dingen? Ze heeft KMA en toen ik nog niet op dieet was had ze ook gifgroene ontlasting.
Hier heeft ze altijd groene ontlasting ( Ook KMA ) Maar bij sommige bijvoeding komt er juist een zwermpje geel door de ontlasting merk ik nu... Zolang ze geen klachten als buikpijntjes enzo gehad heeft, en niet zichtbaar reageert zal het dan wel mee vallen?
Groene ontlasting nog nooit gehad hier. Tandjes heeft niets te maken met goed eten denk ik. Onze dochter kreeg haar eerste 2 tandjes (onder) pas met 11 maanden. Maar ze at altijd al goed hihi... Ze heeft nu nog steeds maar 2 tandjes. Maar de CB arts liet ons gister zien dat er van 1 boventandje al een puntje door is, dus dat zit ernu ook aan te komen.
Nou, we zijn begonnen ook. Vandaag voor het eerst begonnen en wel met broccoli. Erg leuk en ook wel spannend. Hij deed er alleen nog niet heel veel mee. Behalve het kapot knijpen en op de grond gooien. Hij heeft wel wat hele kleine stukjes op maar echt niet veel. Paar keer moest hij kokhalsen maar dat ging eigenlijk best goed. Hoewel ik 1 keer wel bijna ingreep. Manlief vindt het moeilijker, het kokhalsen "dat is toch niet normaal" en "Hij krijgt toch niks binnen." Ook schrok ons mannetje soms ook wanneer de broccoli in zijn mond kwam, van de structuur ofzo denk ik.... Ben benieuwd hoe het verder gaat.....
Al heel goed dat hij iig al wat in zijn mond had voor de 1e keer, als je het mij vraagt. Was hier de eerste keer echt nog niet hoor! Eerst veel fijnknijpen, uitsmeren en weggooien, pas een tijdje later ging ze eens proeven.
Klinkt als een prima begin Er staan genoeg filmpjes op youtube van rapleyende kindjes, misschien kan je man die bekijken om er wat meer vertrouwen in te krijgen.
ja hier dus direct een gulzig kindje, waar hij dus bijna continue kokhalsde...maar hij heefte r wel van geleerd wnat na een tidjje deed ie toch maar rustiger aan idd filmpjes bekijken hielp ons ook ... broccoli voor de eerste x lijkt mij ook een gek gevoel in de mond
Filmpjes hadden we al samen zitten kijken en manlief heeft ook een heel stuk mee zitten lezen... Zal wel goed komen is misschien het eerste begin. Vanavond moet hij het alleen doen omdat ik moet werken dus ik ben benieuwd.... Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat hij meer zou nemen aangezien hij bij ons echt alles uit de mond kijkt maar goed, we zien wel hoe het zich ontwikkeld. Fafje: Nog bedankt voor het recept, was helemaal vergeten wat terug te sturen.
sukke, no thanks...trouwens over dat uit de mond kijken...daarom wordt er vaak gezegd, dat dat niet altijd een teken is dat een kindje toe ana eten is...wnat bijv ik drink mijn koffie uit een mok..en dan kijkt mn zoontje ook zo van...aahhh dat wil ik..gelijk zn mond open..maar alleen de rand al aanraken met zn mond en hij is helemaal blij...gaat em dus niet om dat ie het daadwerkelijk ook drinkt..maar dat ie gewoon doet wat ik ook doe...das wel grappig vind ik.. kheb gister maar 2 of 3 en vandaga wat meer aardbeien gegeven, tot nu toe nog geen reactie...hij vond het wel erg wennen....grappig om te zien...terwijl ze echt onwisj zoet zijn