Wie o wie heeft dit ook meegemaakt? mn zoontje kan het opeens niet mee.r..hij propt ineens alles in zn mond echt veeeel te grote stukken en wilt het vervolgens doorlsikken, eindstand...blijft hangen in zn keel..kokhalzen half stikken en ik moet t er uit trekken... gisteravond, stukken broodkorst...hij kauwt ineens amper...zelfs in een aardappelschijfje begon ie flink naar adem te happen... ik heb em dus de hele dag hele kleine stukjes moeten aangeven
ja heel gulzig,. het lijkt wel of hij het gelijk in zn mond wilt proppen zodat ie zn handne vrij heeft....tja of mss met moe te maken?! geen zin ofzo!? vanochtend brood ging wel weer goed ehct weer kauwen...maar nu ben ik toch wat banger..irritant eergister ook al met zn cracotte, bleef gewoon hangen..het komt er wel weer uit maar tis niet echt relax een cracker geven in de wagen pff
Ik heb vandaag een pitabroodje met kipfilet en jonge kaas uit de oven gemaakt voor Simone en ze vond het heerlijk! Normaal houdt ze niet van kaas of kipfilet maar gesmolten dus wel Erg leuk om je kindje zo te zien smullen! YouTube - ‪Pitabroodje kip/kaas nomnom‬‏
Mamavansimone, wat een geweldig filmpje...wat eet zij rustig en lief zeg!!! goe didee, ga het ook binnekort es maken...vind ie sowieso lekker!
Goed idee zeg, zal het eens onthouden! Faf, ik moet wel zeggen dat Yasemin hier wel echt een proppertje is. Ze propt meestal haar mond echt vol en gaat dan pas kauwen. In het begin schrok ik er ook van, maar heb haar maar laten doen en uiteindelijk ging ze gewoon kauwen. Maar dat is geloof ik niet wat Mirza doet?
duchess, ja nou opzich idd gaat het dus altijd zo..maar gister en eergister was hij ineens bezig gewoon btj zuigen en hup direct inslikken... ik laat hem idd het gewoon zelf uitzoeken..maar die paar dignen wat er gebeurde, wa sik in staat de heimlich te doen...dit wa sniet zoals kokhalzen...ehct eng gewoon...nou goed...ik kijk het nog aan.. vanohctend appel geraspt kauwde ie zich een ongeluk...maar ik vind het eigenlijk te weinig kauwen.. Zou het kunnen dat het meespeelt dat er ehcte en tandje onderweg is...hij heeft echt veel jeuk, continue bijten
Dat kan meespelen natuurlijk, bijten doet dan pijn waarschijnlijk. En vooral "stukjes afhappen" omdat ze dat toch voorin doen. Misschien probeert ie een nieuwe manier uit? Kun je ook grotere stukken geven, maar dan 1 tegelijk zodat zijn mond ieg niet te vol komt? Hmm lastig verder! Ons meisje lijkt wat meer te gaan eten, langzaamaan. Brood gaat beter "tussendoor", bijv onderweg als hapje, dan aan tafel?! En met haar twee nieuwe konijnentandjes (boven ) kan ze beter stukjes afhappen/afschrapen, zo schattig
Ik ben net begonnen met groente geven. Ik geef deels geprakt en geef ook stukken. Nu heeft hij al voor de derde dag worteltjes. Maar als ik hem een stukje (stengeltje) geef, dan zuigt hij best hard erop. En na even zie ik het hele ding niet meer!! Zo maar doorgeslikt..! Herkennen jullie dat? Kan het 'kwaad'?
haha ja dat gebeurde heir in het begin ook, vooral courgette slurpte ie op een gegeven moment zo naar binenn...daarna is het zuigen wel afgenomen naar kauwen @hier, nou gaat wel beter, vandaag boterham dubbel gevouwen en in 2en gesneden...dan heeft ie heel netjes echt op gegeten... Maar zo'n klein rijstewafeltjes ging er vanmiddag weer helemaal in...weer keer of 3 kokhalzen...hij haalt het er zelf wel uit ofzo...dus ik dnekd at ie er zelf ook van leert doro dat niet te doen...maar ik blifj nu wel extra alert... Babel, ja idd mss is dat het heh, hij heeft echt jeuk! Heb em vanochtend grote repen peer gegeven, maar dan bijt ie gewoon een heel groot stuk, duwt het met zn handjes zo naar binenn...gelukkgi wa shet een rijpe pee.r..dan maak ik me niet zo druk... we zien wel... vanavond lekker ini mini gehalktballejtes gemaakt voor em, wij een iets grotere versie...lekker verse kruiden erin zoals koriander en peterselie en knoflook, hij vond het ehct verrukkelijk!
Fafje: dat hebben wij hier ook gehad! Volgens mij had hij toen al zijn eerste tanden, dus daar had het niks mee te maken. Hij propte het hele bord zo in zijn mond en ja, dan kreeg hij dat niet weg en kwam het er zo weer uit zetten! Ik moest toen echt tijdelijk hapje voor hapje neerleggen. Is ook weer goed gekomen hoor!
yes iemand van herkenning ...ja precies even tijdelijk het anders aanbieden...mss leert ie daarvan dat het met MATE moet
Ik denk dat het hier gewoon gulzigheid was, zo van: snel proppen anders pakken ze mijn bord af ofzo, terwijl dat nergens voor nodig was, hij kreeg alle tijd. Kennelijk een soort besef ofzo dat ze dan krijgen! Ik weet nog goed dat toen onze honden jong waren ook altijd zo schransden, dan kwam het er ook meteen weer uitzetten. Ik deed toen een steen in het midden van de voerbak, dan moesten ze wel rustig eromheen eten. Moet je niet met Mirza doen hoor, volgens mij eet die een steen nog op, de kleine schrokop, haha!
Poeh, dat lijkt me ook erg eng Fafje... Hopelijk krijgt hij het snel weer onder de knie. Hier gaat het nog steeds goed. Manlief is ookal wat rustiger, het kokhalsen wordt ook echt duidelijk minder. Wortel heeft ie ook al 2 dgn gehad en 2 dgn courgette. Courgette was echt een succes! Zo leuk! Gisteren onwijs trots geweest op zijn poepluier! Haha! Niet echt smakelijk, maar ik vond er stukjes wortel in! Ik was zo trots, ook een bevestiging dat hij dus echt wat binnen krijgt. Er valt toch ook nog het nodige uit zijn mond. Vanavond krijgt hij bloemkool... Wat raden jullie aan. Na de bloemkool weer beginnen met de broccoli, wat hij als eerste kreeg en dus een tijdje deze paar groentes aanhouden? (broccoli, wortels, courgette, bloemkool) Of kan ik gewoon andere dingen aanbieden? bijv, boontjes, avocado.....?
Je hoeft helemaal niet meerdere dagen dezelfde groente aan te bieden hoor, gewoon de groente maken die jullie zelf ook eten.
Dat proberen wij ook, de groente geven die we zelf ook eten. We komen er nu pas achter wat voor slechte groente eters wij zijn /schaam. We eten bijna altijd uit pot of vriezer, bijna nooit vers. Ik heb nu voor het eerst in mijn leven een courgette gekocht .
ik deed wel dat bijv wel een groente steeds terug kwam...gaf al gauw 2 groentes..bijv van de dag ervoor en een nieuwe... ik gaf ook al fruit tegelijk
Hier scheelt het ook dat ik fruit erbij geef. Gisteren heeft ze bijvoorbeeld gestoofde courgette en tomaat geporbeerd. Ze bleef er wel aan sabbelen maar kreeg niets binnen. Geprakt kokhalsde ze uit. Ik heb ze toen wat extra fruit bij 't avondeten gegeven want normaal eet ze flink wat weg...