Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

@hier, gaat inmiddels al wel wat beter...ik geef nu stukken die hij zo zn mond in kan doen, maar wel net groot genoeg zijn dat ie er nog wel wát mee moet doen...
    Hij kauwt namelijk best flink ..en ook anders dan voorheen...maar dus te wienig eigenlijk...rijstewafels vamiddag huppa in zn mond...kokhalzen..maar dan vind ik het eng, wnat hij meot ehct zn mond groot open doen, dat t eruit kan..maarja andere x kokhalst ie..en is het een btj naar voorgeschoven en gaat ie er in zn modn weer mee verder...poeh poeh wta een kind

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Herkenbaar!

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Leuk voordeel van hetzelfde eten vind ik dat je het voor kunt doen, dat ze kunnen zien dat jij het ook eet, etc. Lijkt me alleen maar goed, zsm leren dat je gewoon met de pot mee eet.

Het kan ons allemaal nog overkomen ben ik bang, maar ik ken een kind dat echt jarenlang alleen maar spaghetti, een minibeetje rode saus (ernaast), een paar plakjes tomaat/komkommer, en groenteballetjes at voor avondeten...

4. fafje

fafje Niet meer actief

babel, zo ken ik er ook zoveel in mijn omgeving, zou dat ehct niet fijn vinden..wij vinden eten zo belangerijk, hoeft allemaal niet per se aaaaltijd zoutloos,vers of biologisch, maar op zn minst veeeel variatie...

zo ken ik een appelmoeskindje en een broodkindje...echt erg sorry

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Nou ja hopen dat onze inspanningen werken ;) en onze kindjes goeie (diverse) eters worden/blijven (maar dat ze dat nu zijn en Rapley zijn daar geen garanties voor ben ik bang ;))

6. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Sorry, ik heb niet alles gelezen. Maar wil toch de rapley methode gaan doen.

Mijn zoontje is nu ruim 5 maanden. Vanaf wanneer kan ik de rapleymethode introduceren. En hoe? En waarmee zijn jullie begonnen?

Alvast bedankt!

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Rapley is in principe vanaf 6 maanden. Je kindje moet zelf in staat zijn eten vast te pakken, naar zn mond te doen en ervan te eten. Sommige kindjes kunnen dat al eerder, maar rapley gaat er vanuit dat je kindje pas kan eten als het het ook zelf kan.

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn oudste was een baby die werkelijk alles naar binnen schoof. Eten dat ie kon! Absoluut niet kieskeurig. Daarna heeft ie helaas wel een lange periode van precieze kieskeurigheid gehad. Nog steeds eet hij avondeten matig, maar het is niet meer zo erg. Ik denk dat bijna alle kinderen wel zo'n fase doormaken, maar ik denk ook dat al het gerapley niet voor niets is. Dat het op de lange termijn (hopelijk) toch z'n vruchten afwerpt.

P. krijgt nog steeds standaard met het avondeten rapley. Hij vindt het ook nog steeds heel interessant en proeft goed. Maar het blijft wel bij proeven. Als hij 4 mini hapjes weg krijgt, is het veel. Vanaf wanneer werd dat bij jullie meer? Gelukkig heeft hij wel genoeg aan zijn flessen, dus echt haast geboden is er niet. Al wordt hij wel 's ochtends om 5 uur a half 6 met honger wakker...
    Brood gaat wel goed, al help ik hem dan wel. Want als hij het zelf doet, knijpt hij met name de stukjes fijn. Dus ik doe het wel voor hem in zijn mond. Dan eet hij zo een boterham op (al is het de laatste dagen maar een kwart, niet helemaal lekker ofzo). Fruit pureer ik voor 's ochtends wel nog steeds, omdat hij a la rapley dus nog niet veel binnen krijgt. En ik fruit ook gewoon een vreselijke plakzooi vind opleveren. Een rijstwafel of een soepstengel vindt hij ook interessant, maar daar eet hij ook nog praktisch niets van. Is dus ook met name een beetje proeven.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik kan jullie vertellen dat Rapley, supergezond, lekker, gevarieerd, verantwoord en stressvrij eten echt geen garantie is voor supervoorbeeldige etertjes.

Mijn zoontje heeft van maand 18 tot 24 geen avondeten geblieft. Na zijn 2e verjaardag ging het weer beter en inmiddels heb ik een schuivertje, die als ik ga koken al: "eten, eten!" roept!:p

10. fafje

fafje Niet meer actief

inmiddels gaat het alwee wat beter hier met de propper...geen enge dignen meer die in de keel hangen...hooguit wat gekokhals..

hij heeft zn tong ontdekt, die hangt er bij elke inspanning uit..:p haha..maar zo ook tijdens het eten..dus hij duwt nu steeds zn eten uit zn mond..om het vervolgens te bekijken en te knijpen en weer in zn mond te stoppen...heeel fijn allemaal :p

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Gelukkig gaat het weer goed Fafje!

Hier heeft Mini een stuk broodkorst verorberd. Ik ben zo trots!

12. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wauw, vandaag ook peer gegeven, ging als een speer. Hij heeft bijna een halve (kleine) peer op! Ben helemaal trots!
    Wil straks ook appel gaan geven, maar hoe geef ik geraspte appel? Dat kan ie toch niet goed pakken? En hoe rasp ik het uberhaupt? Heb het nog nooit gedaan en heb het idee dat dat een kledderboel wordt, blijft toch niet veel van de appel over dan?

13. fafje

fafje Niet meer actief

ratatosk, ja joh lekekr leuke fase maar niet heus :p

sukke, ik voer de geraspte appel..heb ook partjes gegevn ..maar dan kook ik die eerst wat zachter...

14. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Trotse mama wil even spammen....

15. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Z'n eerste hapje peer.... :D

16. fafje

fafje Niet meer actief

ohhh wat ene leuke foto's!!

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oh, wat kijkt die bang en vies, hahaha!:D

De mijne was echt heel blij met zijn eerste broccoli!

18. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Dit was zijn 2e keer broccoli en ging al veel beter. De eerste keer schrok hij heel erg van de structuur, nu propte hij alles in zijn mond! Hihi!

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Haha, geweldige foto's! :D

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Leuk, die foto's!

Ik ben een beetje inspiratieloos! Wat kan ik nogmeer geven? Ze heeft tot nu toe gehad;
    Broccoli, bloemkool, wortel, pompoen, zoete aardappel, erwtjes ( gepureerd ) bruine bonen ( gepureerd ) courgette, tomaat, komkommer, sperziebonen, advocado ( of is dat fruit? )

Qua fruit kan ik wel genoeg afwisseling bedenken, maar qua groenten... Zelf eten we bijvoorbeeld nogal eens witte bonen in tomatensaus, sla of gerechten waar wel groente in zit maar het moeilijk te vinden is zoals een wokgerecht met chinese kool. Dus op dat soort dagen kook ik apart voor haar.

Of is het misschien nu tijd te gaan combineren met rijst, maceroni etc? Vandaag heeft ze met miehoen gespeeld, miehoen hoort op de grond en boontjes in de mond.

Deel Deze Pagina