Snijbonen (grote stukken laten), venkel, witlof (gestoofd), andijvie (grote stukken blad, geblancheerd) champignons (gestoofd), rabarber, en idd ook eens combineren met pasta, of aardappel, rijst, kikkererwten, kapucijners, ehm... Kun je weer even voort Die bladdingen zijn ook leuk voor het proberen, kun je op knauwen, sabbelen, afschrapen tussen je "tanden".
Ik had niet gedacht dat bladgroenten ook al zou kunnen, dus dan kunnen we weer even voort! Staan wel veel dingen tussen die ik zelf niet lust haha. Heb champignons in huis dus die gaan dan vanavond op 't menu!
Champignons kun je ook roerbakken, was hier meteen een heel groot succes! Verder al goede tips langs gekomen. Wat hier in het begin toch echt favoriet was, was courgette. Dat at ze heel graag!
Courgette hier ook wel favoriet. En sinds gister: doperwtjes! Perfect nu voor haar pincetgreepje, haha, ik had er een aantal voor haar gelegd terwijl ik mijn eigen bord nog ging opscheppen. Begint ze te piepen, zie ik een lege tafel. Kijk ik op de grond: NIETS Allemaal opgegeten toen ik even niet keek, haha. Ze heeft er uiteindelijk zo'n 35 op, met een stuk of 3 op de grond. Vond ik een geniale score Spaghetti (volkoren) is ook erg leuk, vooral als je voordoet wat je met zo'n sliert kunt, of als je aan het andere eind gaat eten. Ook uit de lucht happen vindt ze leuk, net als een haring zeg maar.
leuk, spagetti! Hier was ik gisteren blij met de deken die onder haar stoel lag, want alle miehoen moest op de grond, vies plakkerig spul!
haha leuk zeg, ga ik ook es doen, ik geef steeds fusilli of macaroni! courgette hier ooke hct favoriet vandaag met (zout) peper en verse knoflook en olijfolie..en likt zn vingers erbij af..ehct lief!
Hier heeft ze van de week zitten snaaien met boerenkool (haha vindt het zo lekker dat we het af en toe nog eten) en vanavond in de pasta. Ze had het zo maar op en heeft 2 borden leeggegeten.
Wat een lekkere etertjes zeg! Hier heeft ze vanavond ook genoten! Ik ben blij dat ik een kleed onder haar stoel leg, want vandaag heeft ze champignons, courgette, wortel en rijst gegeten! Ze eet al vrij vaak wortel, dus had voor haar nog courgette & champignon gebakken, toch genoot ze ook van worteltjes. Rijst zag er erg lief uit, J asmijn met J asmijnrijst! Het was lekker plakkerig dus ze kon het van haar handjes af likken. Ze zit tegenwoordig stukken langer als ons aan tafel, zo leuk! Natuurlijk lag het meeste nog op de grond, ik ben benieuwd hoeveel ze werkelijk binnen krijgt, maar ze heeft flinke stukken eraf gebeten en zo leuk om te zien dat ze nu hapt, kokhalst en dan begint te kauwen op datgene wat ze naar voren gekokt heeft. Olie over de groenten werkt trouwens goed, of haar darmpjes zijn nu gewend aan vast voedsel maar ze heeft stuk minder last van haar ontlasting nu.
rijst wordt hie rniet gewaardeerd in zn handjes...gaat er mee kleien en vooral afsmeren aan de randen van zn stoel...dus helaas dat gaat met de lepel
Wanneer begonnen jullie met het geven van rijst/ aardappl dan. Ik zie bijvoorbeeld dat jou kindje, Suusjeh, maar een week ouder is dan die van mij. Of ben je al langer bezig met rapley?
Geef je dat ook in stukken of prak je het door de rest heen? Ik heb gisteren voor het eerst bloemkool gegeven, wat een feest. Je kunt het in je mond stoppen, stukjes ervan eten, maar je kunt het ook lekker pletten op je kinderstoel, onder je kont, op de grond smijten, bij mama in het gezicht smijten, fijnknijpen in je handje en dan kijken hoe het tussen je vingers doorsijpelt . Hij heeft niet veel gegeten en toen ik het briefje van het kinderdagverblijf bekeek zag ik waarom, ze hebben hem zomaar een extra fles gegeven :S. En dat terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat hij nu echt maar twee flessen krijgt. Nou heeft mini toch nog kunstvoeding gehad terwijl ik zo hard op weg ben naar alleen borstvoeding . Maar goed daarom heeft hij dus slechter gegeten, vandaag nog eens bloemkool proberen .
Nou ja, wat raar dat ze hem zomaar een extra fles geven? Wat was daar de reden voor? Veel plezier vanavond weer met de bloemkool!
Wat balen zeg dat ze hem een extra fles gegeven hebben.... Ik vind het erg leuk om al die positieve berichtjes te lezen van de 'nieuwe rapleyers' Aardappel zijn wij ook al vrij vlug gaan geven. Pasta en rijst met een maandje of 7,5 mee begonnen denk ik? Iig toen de groenten goed ging.
Als ze mijn kind zomaar een fles kunstvoeding hadden gegeven zou ik witheet zijn! Dat doe je toch niet! Ze wisten toch dat je bv gaf? Dan hadden ze ke toch kunnen bellen wat te doen?
Hij krijgt wel vaker kunstvoeding hoor! Dat voorop, ik had tot voor kort namelijk niet genoeg borstvoeding. Nu hangt het erom, over de week gezien heb ik genoeg en daar ben ik al zo blij mee De kleine is (uit zichzelf) net naar vier flessen gegaan en dat begrijpen ze op het kinderdagverblijf niet echt ofzo . Ik heb echt zin om hem straks weer bloemkool te geven Maarre, die aardappel, die geven jullie dus ook in stukken? Knijpt hij het dan niet compleet tot moes? Zou ik dan vanavond een stuk bloemkool en een stuk aardappel kunnen geven, of liever apart? Vanmiddag heeft hij appel gehad, ik had het vanwege tijdgebrek (ik ga in mijn pauze even naar huis dus moet weer op tijd terug) grof gepureerd maar meneer eet toch liever met de handjes haha! Hij ging daarna maar lekker met Rataman in bad. Vertellen jullie kindjes ook zo'n hele verhalen tijdens het eten? Bij ons is het supergezellig!
Ik geef graag (altijd) 2 of 3 dingen tegelijk, dat houdt haar wat langer "geinteresseerd" nl. En aardappel gaf ik ook zodra ze veel groentes had geprobeerd. Gewoon niet al te gaar koken en een lekker stuk in het knuistje. Dat erg gaar koken doe ik sowieso niet meer na een weekje Rapley, want te gaar vindt ze niet interessant en eet ook lastiger en leert ze niet van kauwen.
Gewoon bloemkool met aardappel geven, mjam! Pak een stevige aardappel (nieuwe) en kook die in zijn geheel (niet te lang, geen kruim!) en laat die dan goed onder de kraan afkoelen en dan vierendelen tot handzame parten. Gezellig he dat tafelen!
Gezellig hè, dat kletsen. Mijn dochter praat ook altijd met zo'n schattig stemmetje als ze aan het eten is. Ik doe een aardappeltje door de helft en stoom ik met de groente mee. Werkt heel goed. Vandaag voor het eerst banaan, was ook een succes.