Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ons meisje zit keihard te neurien als ze geconcentreerd eet. Echt zo hard soms dat we elkaar niet meer verstaan! ;)

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Haha, geweldig!!

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Zeker zo: "mmmmmmmmmm hmmmmmmmmmm hmmmmmmm"?
    Dat doet Ratababy ook, niet tijdens het eten maar tijdens het spelen. Ik moet dan altijd aan die kok van de muppets denken :p.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Sukke, wij zijn ongeveer een maand geleden begonnen met bijvoeden a la rapley. Dus ze eet nu ongeveer een maandje en al best gevarieerd. Afgelopen week ben ik dan ook begonnen met aardappel, rijst, spagetti, miehoen. De laatste 2 horen op de grond thuis, aardappel heb ik eerst als puree gegeven want ze eet ook weleens geprakt eten, nu geef ik idd een aardappel partje en groenten. Rijst prak ik nergens doorheen maar ik had toevallig Jasmijnrijst wat vrij plakkerig was, daardoor waren het niet heel veel losse korreltjes maar kon je er een soort "klontje" van maken die ze in haar knuistje vast kon houden. Een paar rijstkorreltjes werkte ze eruit maar ik denk dat ze ook wel wat opgegeten heeft.

Morgen gaan we boterhammetjes proberen! Mn man is nu werken en neemt straks een koemelkvrij brood mee dus dan kan ze morgen mee aan tafel. Hier ook genieten van rapley! Daarnet heb ik haar een potje gegeven, de 2e keer in dr leventje. Ik had gewerkt was 17.30 thuis manlief moest 18.30 werken intussen koken, meisje moe. Ze heeft heerlijk gesmuld van bruine bonen met "roosvicee" mensen wat is dat zoet! Dat kan je geen appel noemen!

5. fafje

fafje Niet meer actief

nou mn zoontje heeft weer es wat hahah stukjes vindt ie ineeeeeens vies...denk zelf door de tandjes, brood ging ook niet van harte vanochtend, terwijl normaal gaat het ehct als koek erin
    Korstjes ook ineens met zn tong eruit duwen...oh oh oh

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Balen zeg! Vanmorgen heeft meisje een lekker boterhammetje zitten besabbelen en er is ongeveer een half boterhammetje opgegeten. Later op de ochtend heeft ze een hele nectarine opgegeten, alleen de schilletjes kreeg ik terug! Ik moest wel wat helpen ivm glibberigheid. Werd ze net een uurtje geleden krijsend wakker en is alweer een uur afwisselend aan het huilen en dan weer even rustig. We vermoeden dat het brood toch niet koemelkvrij was? Mn man heeft het nog speciaal aan zn baas ( bakker in de bakkerij waar ML werkt ) gevraagd, maar waarom zou ze dan ineens zo huilen? 2 tandjes heeft ze al, en daar heeft ze amper om gehuild, dus dit is wel heel vervelend....

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Vervelend dat ze zo huilt Suusjeuh, misschien is ze ook allergisch voor nectarines? Ik weet niet of dat kan hoor..

Fafje: Ik kan me voorstellen dat het vervelend is om stukjes te eten als je tandjes krijgt omdat je dan op je eigen tandvlees kauwt en dat doet zeer natuurlijk. Hopelijk is het weer snel gewoon b ij jullie.

Hier heeft de kleine een halve banaan rapley verorberd, ik had de andere helft uit gewoonte geprakt maar dat hoeft niet meer. Ik kreeg de schil leeggezogen / leeggeknaagt terug. Prachtig :)

Het bloemkool eten gisteren ging met veel gekrijs gepaard, hij leek het niet te waarderen.
    Ik had ook een aardappel voor hem geprakt (hij was toen al zo aan het schreeuwen dat een stukje me niet handig leek) en daar lustte hij wel een beetje van maar ook niet veel. Ach ja..
    Misschien ligt het ook aan het tijdstip, ik weet het niet? Het is met de groenten hier namelijk wel vaker schreeuwen en krijsen.
    Behalve wat uit een potje komt, dat blieft meneer wel :p.
    Zometeen krijgt hij sperzieboontjes met aardappel, ik ga het wel pureren denk ik zodat hij de smaak leert kennen, als hij dan niet moeilijk doet krijgt hij er één in zijn handjes.

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @Suusjeuh: Ik dacht ook even aan de nectarine. Kan naturlijk ook. Lastig om daar dan achter te komen...

"Kletsen" doet sukkebaby niet aan tafel. Hij slaat alleen telkens met zijn handen op tafel en gaat telkens "staan" in zijn stoel!

Koken jullie trouwens gewoon een aardappeltje en wat groente in 1 pannetje? Kan toch wel.
    Enne, wat doen jullie eigenlijk met eten bij de oppas?
    Ons mannetje gaat naar zijn oma's en aangezien we fruit aan het geven zijn zal dat op een gegeven moment ook daar proberen. We waren laatst 's avondseten bij schoonouders en sm werd helemaal hysterisch toen sukkebaby wat zat te hoesten en een beetje moest kokhalsen. Ze reageerde zelfs wat kattig naar ons dat dit niet normaal is. Ik zie haar dus niet echt fruit geven op de rapley manier. Dan maar gewoon een dagje overslaan...?

9. fafje

fafje Niet meer actief

hie ris het ineens weer over, hij heeft vandaag anderhalve soepstengel op...en echt zitten kauwen, dus het zal wel..
    stukken zoete aardappel, stukjes ei, stukken kip en diverse groentes...

bij je schoonouder of oppas zou ik fruit mee geven, wat super zacht is..eigenlijk sabbel slik..maar dat ze dan gewoon stukjes aangeven aan je kindje...of het vasthouden en kindje laten afhappen...met bijv nectarine en pruim werkt dat heel goed...ook een pee ris gezicht, als ie lekkr sappig is!

ik kookte trouwens wel alles apart..maar het kan wel in hetzelfde pannentje, moet je alleen de tijd in de gaten houden van de aparte dingen

10. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik combineer zelfs wel stomen en koken, dan gooi ik wat pasta/rijst/tarly onderin in wat water, stoomrekje erin en daar de groenten op :)

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Doe ik ook :)

12. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Zo'n stoomrekje heb ikook gekocht maar dat ding stort telkens in de pan! Grr... Toch maar weer is proberen.
    Morgen gaan we beginnen met aardappel en ik heb hem vanmorgen ook banaan gegeven. Is volgens mij ook wel een geschikte optie voor bij de oma's, werd een lekkere smurie!
    Geven jullie al 2 stuks fruit per dag?

@ Fafje, nou dat is mooi. Had ie gewoon even zijn dag niet dan! haha

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Hier 1 stuks fruit per dag, maar soms wel half half. Vandaag half meloen en half banaan. Banaan vind ze erg lekker, meloen was nieuw en is erg lastig te rapley'en dus heb het geprakt en met een lepeltje gegeven terwijl ze nog met een stukje meloen speelde.

14. fafje

fafje Niet meer actief

ja hier wel 2 stuks...of bijv alleen halve galia meloen...of hele avocado en klein fruit zoals 1 perzikje of abrikoosje...

ongeveer 2 uur na zn boterhammen eet ie z fruit...ene x 1,5 ene x 2 stuks..

15. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Je geeft avocado als fruit? Ik dacht dat dat groente is? Eet je zoontje een halve galia meloen weg!?? Wauw, die is goed bezig.

Ik geef heel veel eigenlijk nog aan. Sukkebaby knijpt soms nog te hard waardoor alles uit zijn knuistje springt. Ik hou nu vaak gewoon het eten voor zijn mond en dan hapt ie er zelf wat vanaf.

16. fafje

fafje Niet meer actief

ja wa shier ook hoor in het begin, mn zoontje gaat nu natuurlijk alweer richting 10 mnd! gaat echt hard hoe goed ze ineens kunnen eten...
    Ook dat harde knijpen veranderd ineens naar goed vastpakken...hij gebruikt hier vaak 2 handjes
    Afhappen deed ik ook met heeele glibberige dingen...maar keukenpapier helpt hier goed het droog te deppen, gewoon telkens droog stuk blijven deppen tot het hele vochtige eraf is

Tis sowieso in het begin btj uitvogelen welk fruit je hoe moet snijden of het beste kan aanbieden...nu snijd ik ook vaak hapklare stukjes, stopt ie gewoon helemala in zn mond

ik geef avocado als fruit of groente, maakt mij en hem niets uit...haha

Ja die galiameloen issie zo gek op, hihi

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Andere kopen. ;) Die van mij kan dat niet.

18. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Haha ondertussen ook een gekocht dus :)
    @in de pan storten? Wat vreemd. Mijne staat op pootjes op de bodem.

@meloen: gaat prima, een niet te dikke schijf eraf snijden, en dan aan beide punten de schil er een heel stuk afsnijden. In het midden een stuk schil laten zitten voor het houvast.

19. fafje

fafje Niet meer actief

babel, zo dee dik het ook...tegenwoordig hoeft het dus niet meer alles kan nu zonder schil...maar in het begin wa shet wel nodig, floepte anders zo uit zn handje haha

20. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja, ik heb het vast van jou :D

Deel Deze Pagina