Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

haha ohja volgens mij ook, vergeten, je had dat idd al es gezegd bedenk ik me nu :p:p

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Stomen lukt hier goed met een inzet van de ikea. Lekker snel gaar ook! Ze heeft het rapley ineens helemaal door! Gisteren heeft ze 4 champignons, een flink stuk courgette en een halve avocado op. Vanavond 2 bosbeentjes en 2 grote bloemkool rozen. De bloemkool was wel moeilijk, die viel snel in stukjes, maar wat kan ze toch lekker eten ineens! Appel heeft ze een hele poos aan zitten sabbelen en raspen met haar 2 ondertanden. Hier geen prutjes meer *vreugde dansje!*

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Nou hier helaas wel, Ratababy kijkt bij bijna alles wat ik hem voorschotel vies! Hij gaat dan bij elk hapje steeds harder schreeuwen, tot hij huilt en er echt ellendig uitziet of tot ik hem maar oppak en flink knuffel.
    Wat hij wel lust is een olvarit potje bruine bonen, een stuk peer, en een banaan gaat er helemaal in :). En alle olvarit fruit potjes haha maar die krijgt hij niet zo vaak, alleen als we weggaan.
    Maar groenten krijg ik er bijna niet in! Hij gaat echt schreeuwen.. Iemand tips?

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Gewoon lekker prakken hoor als hij wel honger heeft.
    Mijn zoontje wou meteen Rapley en daarom ben ik ermee doorgegaan.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Gewoon lekker rustig aan doen! Olvarit bruine boon/appel, heb je dat geproeft? Dat is echt mierzoet, dus logisch dat hij dat wel lust! Ik heb hier ook eerst prutjes gegeven hoor, bijvoorbeeld pompoen vond ze enorm lekker! En zoete aardappel! Dat schillen, koken en met een klein beetje olie door de zeef drukken. Zo lekker! Hier dacht ik ook dat rapley niets meer zou worden, maar ze is een paar keer zo "gestikt" in het gepureerde eten en nu rapleyed ze ineens geweldig! Een maand nadat ze bijvoeding is gaan eten.

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik prak het ook hoor, als hij het zo niet pakt. Maar ik wil hem niet dwingen dus ik bied het aan en als hij het niet wil dan haal ik de lepel weg.
    Die bruine bonenpotjes zijn inderdaad retezoet. Ik probeer altijd met mijn tong of het niet te heet is en ik verbaasde me er al over.
    Pompoen en zoete aardappel eten wij echt nooit. Ik zal het eens in huis halen dan kunnen we het met zijn drietjes voor het eerst gaan eten :).

7. fafje

fafje Niet meer actief

vandaag heeft meneertje een halve courgette op, lekker gewokt met wat verse knoflook en olijfolie!

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hahaha als ons meisje 8 spaghetti's en 1,5 sperzieboon opheeft doen wij een rondedansje :D.

Vandaag heeft ze blijkbaar een hele (vrij grote) pruim gegeten, met smaak ;) Aldus oma. Daarna was haar slaapje verstoord door een grote vieze luier... Werkt dat zo snel? En ze moest ook nog vrij veel huilen terwijl niets hielp, behalve haar buikje wrijven :( Kan toeval zijn natuurlijk.

9. fafje

fafje Niet meer actief

pruim werkt hier wel altijd laxerend, in het begin poepte hij vrijwel altijd n het fruit, nu na het avondeten...

maar zou kunnen dat het een hele zure pruim was!?

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Dit vond ik een erg lekker recept met de rest van de pompoen: Recept Pasta Met Pompoen-courgettecurry op Smulweb.nl dan heb je ook direct courgette in huis ;) En zoete aardappel heb ik speciaal voor haar gemaakt, ik vond 't te zoet voor ons en om 't door een stamppot te doen vond ik dan weer zonde.

Wbt de pruim, ik kan me voorstellen dat ze daar buikpijn van kreeg ja, en ook zo snel erdoor poepen is niet gek, het laxeert vrij goed

11. Babel44

Babel44 Niet meer actief

#1351 Babel44, 28 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jun 2011
    Tja, oma zag een pruim, en DL vond het lekker. Ik zou er zelf maar een stukje van gegeven hebben, voor het eerst, maar ja...

12. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sinds een paar dagen wil onze kleine man zijn (door mamma gekookte) prakjes niet meer, terwijl groente van ons bord er wel prima in gaat. Vanavond gaan we het daarom a la rapley proberen. Dat gaat al prima met brood en fruit, dus hopelijk gaat het met groente en aardappel/pasta ook goed!
    Jammer van de potjes in de vriezer, maar wellicht dat die er over een poosje wel weer in gaan. Dat is wel zo handig af en toe :)

Ik laat jullie weten hoe het gegaan is!

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Veel plezier!

14. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Even vraagje... :)

Hoe ging het brood eten bij jullie in het begin? En hoe lang duurde het voor ze een boterham konden eten?

Wij zijn vorige week begonnen met het geven van brood. Maar ze snapt het nog niet echt. Ik heb reepjes gesneden en zo aan haar gegeven. Ze sabbelt een beetje en krijgt dan per ongeluk iets in haar mond. De rest verdwijnt op de grond. :D
    Manlief had van de week een hele boterham gegeven, maar dat werkte helemaal niet, haha.

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik heb nu een paar keer een korst gegeven en die verdwijnt langzaam maar zeker helemaal in mijn kind :p.
    Als hij een beetje gewend is aan groente en fruit wil ik hele boterhammen gaan geven, tussen de middag ofzo.

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Na twee weken propte hij zo een hele dikke zelfgesneden volkorenboterham naar binnen.:D

17. fafje

fafje Niet meer actief

ik was begonnen met een korst...dat ging al snel heel goed...smiddags bood ik wel stukken brood aan, maar wer dook nie helemaal gesnapt...plakte ook nog te erg in zn gehemelte en hij begreep nog niet hoe hij het met zn tong weg kon halen..
    maar met 8 mnd ging het ehct super goed..gelijk met beleg begonnen vanaf toen, daarvoor alleen boter!

18. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik had eerst droog brood gegeven, maar dat was helemaal geen succes. Dat plakte inderdaad te erg aan d'r gehemelte.
    Dus daarna een beetje boter op gesmeerd (becel light, bah), dat ging iets makkelijker.
    Ze had vandaag uberhaupt niet zoveel zin om te eten.

19. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wat doen jullie als jullie paprika geven? Ik heb het gisteren gewoon gekookt en gegeven en dat ging echt super. Hij at het heel goed en vond het ook lekker. Alleen nou zei iemand vandaag dat ik daar het velletje toch echt wel vanaf moet halen omdat het in de keel kan blijven hangen?!?

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik geef eigenlijk alles met velletjes, als ze ze vervelend vindt, krijg ik ze terug. (nu niet meer eigenlijk, toen ze jonger was wel)
    Maar ik heb paprika eigenlijk pas voor t eerst gegeven (zonder reden hoor, liep gewoon zo) toen ze bijna 9 maanden was.

Wbt brood, hier ook begonnen met een broodkorst en die ging er eigenlijk meteen in. Dus toen een halve boterham gesmeerd met boter en in 3 stroken gesneden en dat ging er ook meteen erg goed in. Ze heeft ook nooit moeite ermee gehad. (geen plakken in t gehemelte o.i.d.)

Deel Deze Pagina