Ja, dat klopt idd. Ik laat banaan standaart een paar dagen liggen voor we er aan beginnen. In de winkel zijn ze idd 9 vd 10 x nog groenig.
ja ik ook sowieso..maar nu heb ik em echt zwarter laten worden...dus bijna overrijp zegmaar...en dat gaat nu heel goed...alsnog geef ik het niet elke dag
Hier ook het liefst zo rijp mogelijk. Neem vaak de afgeprijsde van de AH mee, die kunnen dan nog prima een paar dagen mee en ze zijn zo ook veel lekkerder. Danique heeft niet zo snel last van verstopping maar bij mij is het nog niet optimaal sinds de bevalling.
@Duchess: ow haha, dan heeft zze het lang zonder tanden gedaan! @Fafje: De laatste keer dat hij banaan kreeg had hij 1 dag geen ontlasting. Ik had toen dus al zo iets, maar 1 banaan per week. Kersen gingen er hier ook goed in. Heb het alleen gevoerd ivm vlekken maar daar werd hij kwaad over, hij wilde alles zelf doen! @Suusjeh: Harde keutels heeft hij gelukkig niet, gewoon smeuige poep. @zogelukkig: bedoel je dan zwarte puntjes op de schil of op de banaan zelf? Ik vind banaan zelf juist lekker als ze net van het groene af zijn en dus nog stevig. Als ze echt rijp zijn vind ik ze veel te melig en echt niet lekker! Heb hem uiteraard niet zo aan sukkebaby gegeven. Die was wel een stuk rijper. Toen ik hem vanmiddag de kersen gaf had hij net voor dat hij aan tafel kwam zijn luier vol! Dat is er dus weer uit!
Mijn zorgvuldig gepelde en ontpitte kersen werden hier (net zoals bijna alles) geweigerd.. We zijn begonnen om zijn eten te pureren of prakken en op andere tijden te geven. Dat helpt! Hij heeft gisteren en vandaag zowaar een paar lepels erwten-zoete aardappel prak op. Voor deze week heb ik nectarines, perzik, courgette, meloen, zoete aardappel en erwten op het menu staan voor hem. Hopelijk zit er iets bij wat meneertje lekker vindt. Hij krijgt van bijna alles hele stukken maar ik ben bang dat we toch weer aan de pureer/prak moeten.
@ratatosk: Jammer dat hij het niet wil. Blijf je de stukken eten er dan wel naast geven? Kan hij er gewoon wat mee rommelen en komt het misschien alsnog
Nee, bruin op de schil, Sukke. Ze hadden bij de natuurwinkel eindelijk weer druiven, daar is mijn zoontje dol op. Mar 9 euro de kilo, da's toch bizar! Toch neem ik ze want ik weiger bespoten fruit te eten (op druiven zit heel veel gif).
Negen euro!!! Dat is wel heel erg veel zeg. Sukke, ja we blijven gewoon stukken geven, dat is naar mijn idee toch de natuurlijkste manier van eten. Maar ik wil ook dat hij wat binnenkrijgt dus prak ik er ook maar bij.
@ rata, er is toch ook niets mis met prakken/pureren, als je kleintje dat liever heeft? Ik gaf toen ook gewoon stukken erbij, en gepureerd ging er vlot in. Nu alles bijna rapley, gisteren de lipjes strak op elkaar bij broccoli! Oh, en trotse buurvrouw!!! Buurmeisje is even oud als DL ( schelen 2 dagen ) en meisje wou nog niets eten, 2 hapjes en dan wou ze alleen nog maar borst. Ik vertelde dat J asmijn stukken eet. Gisteren vertelde buurvrouw dat ze het geprobeerd hebben, weliswaar klein gesneden/geprakte banaan, maar ze heeft lekker gegeten!
Wat goed Zo krijgt ze toch wat binnen . Bij ons is er vanmiddag een hele kiwi (in hapklare stukjes) ingegaan, en een halve banaan. Prachtig om te zien als het zo in mijn ventje verdwijnt, ik sta er nog steeds van te kijken dat hij dat al kan. Terwijl het natuurlijk iets heel normaals is .
rata wel eens advocado geprobeerd? Daar is Mart zooooo gek op! Ik geef het wel geprakt met een vork maar wel met stukjes en hij vind het helemaal geweldig.
Jaaa, avocado. Dl heeft dat gister voor het eerst gehad, groot succes! Ze vond het echt lekker. En ze had er ook een mooi maskertje van gemaakt.
Die wilde ik gisteren kopen, bij de AH, omdat ze in de aanbieding zijn. Ik heb tot mijn schande nog nooit een avocado op.. Maar ze waren uitverkocht. Ik ga van de week nog een keer terug om te kijken of ze er dan wel zijn!
Ratababy heeft vanavond een flink stuk courgette verorberd! Hij eet graag van een vorkje heb ik ontdekt
Ja hier is het met de handjes eten ook niet meer zo leuk, het is veel gemakkelijker als mama met een vorkje aankomt. Zelf eten met het vorkje is wat lastiger, als je namelijk eerst je vork 10 keer hard heen en weer zwaait en daarna probeert te happen, hap je meestal een leeg vorkje af en heeft de kat een leuke dag Vandaag hebben we weer pasta met vis/kaassaus gegeten, dat vindt Simone ook erg lekker. Gisteren was het lasagne, die eigenlijk niet voor haar was maar als papa en mama iets anders eten hoeft Simone haar eten niet meer. De lasagne bleek zo smaakloos dat ik haar toch maar heb mee laten eten, zij vond het namelijk wel lekker. En zo experimenteren we wat af elke dag. Voor haar geboorte kookten we nooit zo vaak!
Wauw heb jij nog een mobile boven de box hangen? Die zou hier een gruwelijke dood sterven denk ik met die grijpgrage klauwtjes van Simone.
haha ja hier ook, ondanks dat de box al omlaag was, dat ging eraaaan, dus die is al een hele tijd opgeborgen! @vorkje, ja hij vind het ook wel heel makkelijk...maar vaak wilt ie dan samen met mij dat vorkje naar zn mond brengen...achja zelluf doen half half soms hier hoor
Hahaha! Hier is de mobile een gruwelijke dood gestorven . En met het vorkje (en de lepel) wordt ook enthousiast gewapperd maar hij mag het nog niet zelf in zijn mondje doen van mij, ik gebruik gewoon een ijzeren vorkje en ik vind het nog te vroeg om te leren dat dat pijnlijk is als je dat zover in je mond steekt. Mama van Simone, geef jij al lang vlees en vis? Ik heb mezelf wijsgemaakt dat ik daar zo lang mogelijk mee moet wachten maar nu weet ik eigenlijk niet meer waarom.. Wij geven ook weleens een potje wanneer we echt ongeschikt gekookt hebben en dat zijn altijd nog potjes voor 4+ maanden, omdat die voor 6+ allemaal met vlees of vis zijn! Maar misschien kan het toch wel soms?