Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik vind met 7 mnd vlees wel erg vroeg.
    Volgens mij hier met 9-9,5 maand met vlees begonnen.
    Vond het eerder niet zo nodig en wilde ook niet teveel achter elkaar introduceren.

2. fafje

fafje Niet meer actief

ik deed het vanaf 8 mnd...2 of 3 in de week...eerst alleen kip en vis
    vanaf 9 mnd gehakt...
    en nog steeds krijgt ie het niet elke dag!..wij eten wel es bijv rundersaucijsje ofzo...dat krijgt hij niet, maar dan een extra groente voor hem..

ik geef ook alles met ijzer...maar als hij het met mij samen doet, kan het niet ver in zn mond komen...buiten dat, hij hapt het er echt af van het begin van de vork...dus hij wet al dat het voorzichtig moet...

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij zijn vanaf 10 maanden met een beetje vlees begonnen. Ze krijgt alleen nog af en toe een beetje gehakt of kipfilet op brood hoor, lappen vlees krijgt ze toch niet weg. Varkensvlees doen we pas vanaf een jaar.
    Vis gaven we al wat eerder (9mn ofzo), en dan zalm of kabeljauw. Laatst waren we met zijn beidjes en at ik van die crispino's van Iglo. Daar mag ze dan ook een paar hapjes van eten.

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Oke, dus jullie vinden het ook wel vroeg.
    Wat raar hè dat je dan bijna niet één potje vanaf 6 maanden zonder vlees of vis kunt kopen.

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja, heb ik zelf ook altijd érg raar gevonden inderdaad.

6. fafje

fafje Niet meer actief

ja vind ik ook raar...terwijl wordt aangeraden vanaf 1 jaar met varkensvlees te beginne, zitten in die potjes al ham enz vind ik zo vreemd

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Maar hoeveel procent is dat dan, 2?

8. fafje

fafje Niet meer actief

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hmm tja, het zou mijn keus niet zijn of er nu 1 procent of 25 procent in zit, om met 6 mnd zo'n potje te geven.

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wij hebben dat ook nog niet gedaan, en we hebben ons flink staan verbazen in de supermarkt.
    De enige oplossing is dan zelf koken voor de kleine! Die zelfgekookte hapjes gaat er steeds beter in overigens. Misschien is het gewoon wennen.

11. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Haha, ja klopt. :p
    De box staat hier in huis er meer voor de sier. Sinds dl kan tijgeren ligt ze er nooit meer in, de vloer is nu veel boeiender. :D

12. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Het is hier weer even pet met eten.. Ze knijpt, gooit, smeert en stopt het in d'r mond en laat het er weer uit vallen. Kauwen en slikken lukt ff niet. Zal gewoon een periode zijn toch? Cb zei dat d'r voortanden doorkomen, misschien heeft het daarmee te maken.

Even een vraag over de slabbetjes. Ik heb een silliebilliez, maar iedere keer als ze komkommer, courgette of iets ander vochtigs eet, loopt het vocht alsnog d'r mouw in en heeft ze dus zeiknatte mouwen. Iemand een tip hiervoor?

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik dacht ook meteen aan tandjes Linnie.
    Onze silly billies zijn vandaag binnengekomen! We gaan ze snel uitproberen dan kijk ik of ik het zelfde probleem tegenkom.

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik bedenk nu net, misschien nog een slabber eronder doen om het op te vullen?

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik had zo'n zachtplastic goedkoop geval van de prenatal. Goed elastiekje bij de mouwen. Onder de kraan en zo droog.

16. fafje

fafje Niet meer actief

ik vouw meestal de mouwtjes nog om...tot het strak zit zegmaar...

tegenwoordig die plastic dingne met bakje...

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb ook welgeteld 1 vegetarisch potje voor DL op de kop kunnen tikken, een risotto met bruine bonen en nog wat soorten groenten. Zit altijd in de luiertas voor onverwachts ergens eten wat zij niet mee mag eten.

Hier is het eten ook weer even 10x niets. Ze speelt ermee en op de grond, maar in dr mondje nee hoor! Hier geen tandjes drama want die zijn net door, de onderste 2. Moeiteloos! Alleen de aanloop periode was wel drama.

18. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Je hebt ook potjes voor 4 maanden met bruine bonen geloof ik. Vind ik ook erg raar... Maar verder let ik er nooit zo op. In de winkel kijk ik wel eens naar de aanbiedingen maar ik ga ze toch nooit geven dus ik koop ze dan toch maar niet :)

19. MamaVanSimone

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    oeps dubbel

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik vind het toch wel heel erg handig voor als we ergens zijn waar niks geschikts te eten is voor Mini. Net zoals vandaag tijdens het etentje met mijn ouders, er lag echt niks op mijn bord wat ik hem zou willen geven.
    Daar hadden we al op gerekend dus hij heeft een groot potje fruit gehad. Hij vond het superlekker en heeft de hele pot leeggesmikkeld. Heeft hij toch ook een beetje feest ;).

Deel Deze Pagina