Het is ook zo, ze kan het beter op haar eigen tempo doen. Alleen is deze mama soms een beetje ongeduldig, hihi. Dochter niet, die vermaakt zich prima met d'r eten, beetje spelen, knijpen enzo. Oja en wat ze ook vaak doet: ze hangt met d'r hand met eten buiten boort en zwiepert een beetje en doet dan d'r hand open, om vervolgens met d'r hoofdje op het blad van de eetstoel te leggen om te kijken waar het eten ligt. En wat inderdaad ook al is gezegd, ik wil niet prakken, omdat ik zo nodig wil dat ze eet, terwijl ze voldoende aan m'n bv heeft. Met fv is dat inderdaad anders, dan kan ik het me wel voorstellen. Maar dan is het op een gegeven moment ook geen "willen" meer maar "moeten".
Ja leuk he Vanavond krijgt hij courgette, ben benieuwd wat hij er van vindt. Aantal groentes heeft hij nu een paar keer gehad en andere nog maar 1x. Zelfde met fruit. Tis maar net wat we zelf eten. Ik wil trouwens af gaan bouwen volgende maand met de bv. Dus hoop dat hij dan flink wat naar binnen werkt
Hier komt het ook regelmatig voor dat ik haar iets voor hou zodat ze het kan pakken en dan gaat gewoon haar mond wagenwijd open, zo van 'stop het hier maar in mama'! Lekker lui
Bekend verschijnsel Ze heeft hier gisteren yoghurt uit een grote beker gedronken, ihkv het leren drinken uit een beker, en dan beginnen met dikke vloeistoffen. Ze was bang, opgetogen, zenuwachtig en blij tegelijk , het schatje. Schrok zich rot van die grote slok yoghurt toen ze de beker goed hoog hield, en werd ongeduldig toen er maar niets gebeurde zolang ze m horizontaal hield. Toch geloof ik wel dat ze het zo kan leren, omdat het langzaam gaat: beker omhoog = drinken komt en je moet slokjes nemen, beker omlaag = drinken gaat weer weg. Het vasthouden gaat nl prima, ze houdt het flesje tenslotte ook zelf vast. Geloof dat ik die tip bij Stefan Kleintjes heb gelezen. Weet verder niet wat het met Rapley te maken heeft trouwens, haha, niets maar wilde het toch even delen. Het gaat hier ook over "leren eten" tenslotte .
babel, toevallig heeft mn zoontje gister ook yoghurt uit een beker gegeten/gedronken...hij vond het heeerlijk...en at veel meer als normaal! ik dahct nav de meningne in dit topic, laat ik t maar weer es proberen...en ja hoor meneer kon het heel goed... heeel handig zijn die harde plastic slabbers met bakje op zo'n moment! zo grappig t zit dan zowat in zn neus hihihi
Ik weet zeker dat als wij dat proberen simone haar beker gewoon op de kop neerzet en wacht tot alle yoghurt eruit is om er daarna mee te gaan vingerverven. Maar ik ga het morgen proberen, wordt vervolgd.....
Toen ik even mijn hielen lichtte, pakte zoon vandaag de beker Griekse yoghurt uit de koelkast, klom in de triptrap en nam het er eens goed van; heeft met zijn handen de beker bijna helemaal leeg gegeten. Daarna gaf hij zichzelf een hoofd- en armenmasker. Ik film nogal graag en heb het hele tafereel gefilmd; beetje schokkerig, want ik lag compleet in een deuk! Daarna gebiedde hij de honden bij zich te komen die zijn handen en armen maar af moesten likken. Het is dat ik geen beeldmateriaal van m'n kind op i-net zet, maar ik hoop dat jullie beeld hebben, het was te leuk!
"Frustratie".... 's Ochtends gaat er hier met smaak anderhalf tot 2 stuks fruit in. 's Middags eet ze een soepstengel zonder moeite. 's Avonds vertikt ze haar groenten te eten! Vanavond gaf ik haar een zelfgebakken frietje, zelfgesneden, zonder zout en hier moest ze om lachen en stak ze in dr mond. Ze heeft misschien 1 cm op. Tsja, aardappel & olie = bijna hetzelfde toch? Maar als ik nou datzelfde aardappeltje wat ze niet wilt, en datzelfde worteltje prak, dan eet ze het met smaak op? Ik vind dit zo jammer... Op den duur is het toch de bedoeling dat ze een beetje avondeten gaat eten? Het is al ruim een maand niets met avondeten, heel soms een hapje, maar meestal echt niets a la rapley. Ze kan het wel (fruit, soepstengel) , ze lust het ook (een maand geleden at ze zo een wortel of 3, geprakt lust ze het ook ) , ze doet het alleen niet! Natuurlijk krijg je dan snel te horen "Babies horen tenslotte prakjes te eten"...
Geef het de tijd, een maand is niets op een kinderleven, toch? Het schijnt echt wel vanzelf goed te komen, of althans, geleidelijk beter te worden Ik wacht ook maar af en blijf lekker aanbieden. Vooral boontjes en dingetjes die ze kan pakken en in z'n geheel in haar mond stoppen zijn tegenwoordig toch wel populair hier!
spetteren bedoel je ik zat gewoon zelf onder heh! maar wat een ontdekking hij vindt het echt fantastisch! @suusjeuh, ja Tiamo meegroeistoel, ik vind em ideaal!!
Relax! Ik blijf dat zeggen hoor! Toen mijn zoontje zo oud was als jouw dochter nu, waren wij net 3 weken bezig. Fruit en brood ging perfect, maar aan het eind van de middag wou hij nog zo graag clusteren en haalde hij het avondeten niet eens. Je mindert als het goed is geen melk en kijk nou eens wat er allemaal bij is gekomen! Mijn zoontje ging pas echt meer eten toen hij ging kruipen en dat was na 8 maanden.
hier ook vanaf 8 mnd dat ik zeg toen at hij ehct volledig mee, dus ehct 3 boterhammen per dag, zeker 2 stuks fruit en echt een vol bordje avondeten.. hier speelde vermoeidheid echte en grote rol hoor... zoals vanavond hij begon fanatiek aan zn bloemkoolroosjes en aardappels, maar op een gegeven moemnt zag ik het al...stevig gapen...tja dan is het alleen maar fijnknijpen en spelen en onderuit gezakt zitten... En dat wa sin het begin van bijvoeding al heelmaal zo, het liefst en best at hij rond 1630/17u veel later was al eigenlijk niet te doen...nu kan hij gewoon mee eten rond 18 soms wel es 1830...maarja dan kan hij ook 20u naar bed