Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Hier ook frustratie... Miran krijgt zijn tandjes en wil helemaal niets eten. Kersen vond hij erg lekker. Maar nu gooit hij alles weg. Een tandje is door, hoop maar dat de tweede zich niet lang op zich laat wachten.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ach, tandjes krijgen is ook erg zielig! Arm ventje!

3. AFD

AFD Lid

19 okt 2010
    40
    2
    8
    Zoo, alle 155 pagina's doorgespit, haha. Zoon Jelle is nog maar 4 mnd, dus ik 'moet' nog even wachten, maar heb er nu al zin in!

Vraagje dat ik nog niet ben tegengekomen (of niemand heeft daar last van...): hoe doe je het als je zelf je eten prakt? Ik ben een echte prakker en gooi de meeste gerechten door mekaar! Maar vraag me af of Jelle dat gaat pikken, omdat hij dan wat 'anders' op zn bord heeft?!
    Of moet ik ook maar gaan rapleyen (maar dan met mes/vork)?

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hihi, ik ben me ook alvast wat aan het inlezen! Liesbeth is er ook nog niet aan toe, maar heb er al zo'n zin in!

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, dan moet jij ook maar gaan Rapleyen, haha!:D
    Wij aten de eerste maanden dingen die zoonlief mocht, maar dan met een stukje vlees erbij en met bestek.
    Onze zoon wil alles wat en hoe wij het ook eten, hij is een echte naaper.
    Je moet maar eens kijken hoe het gaat, misschien wil hij ook wel een prakje!;)

6. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Vandaag bij de cb geweest. Ik verwachtte eigenlijk dat rapley afgekeurd zou worden. Maar ondanks dat hij iets minder is gegroeid vonden ze het prima. En dat hij nog bv krijgt vond ze helemaal super. Valt me nog mee van de cb :).
    Vandaag sugarsnaps geprobeerd maar ging niet zo goed. Sugarsnaps waren te draderig. Toen ik de draadjes verwijderde vielen de sugarsnaps uit elkaar. Dat was dan te slap om hem goed te kunnen eten. Toen heeft hij een stukje rode paprika gekregen. Hij heeft er een stukje van gegeten maar verveelde zich en gooide alles weg :). Ik heb nog nooit zo vaak moeten dweilen :D. Hoe lang duurde het bij jullie tot de beeb echt goed kon eten? Nu krijgt hij nog niet veel binnen. Hoop dat hij met 9 mnd toch wel een hele boterham eet en genoeg groente en fruit eet :)

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    HIer ook nog niet erg veel. Maar goed hij eet ook pas 3 weken, zeg ik dan tegen mezelf als ik overal sperziebonen vandaan pluk ;)

Hoe geven jullie appel? Ik kook het altijd eventjes zodat het iets zachter is. Maar volgens het CB (wat Rapley "geen probleem" vond) kan ik het beter raspen ivm de vitaminen?

(zijn 4e dag bijvoeding: appeltje van oma. Toen mochten we het soms nog vasthouden dat hij afhapje, inmiddels pikt hij dat niet meer:)

Bekijk bijlage 168979

8. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ik meld me ook! Ondanks dat Mini de fles krijgt, heb ik besloten om grotendeels voor rapley te gaan. Net al wat in zitten lezen over de combi Rapley en FV.

Dweil in de aanslag, stoomreiniger voor de vloer, en knoeien maar :p

9. fafje

fafje Niet meer actief

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Dochtertje raspt zelf met haar ondertanden. Daarvoor gaf ik appel heel soms geraspt of zelfs iets gekookt. Maar dan was er weinig rapley meer aan ;)

Hier heeft ze gisteren doperwtjes gegeten, een stuk of 4, zelf opgepakt, en vanmorgen zelf weer uitgepoept ;)

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb appel nooit geraspt of gekookt. Ze heeft eigenlijk de eerste tijd nooit appel gehad of hele dunne schijfjes. Nu nog steeds niet vaak appel, eten we zelf ook niet vaak, er zijn lekkerdere dingen vind ik hihi.

12. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik snijd appel gewoon in lange reepjes. Gaat best goed. Ze hapt er regelmatig een stuk af wat vervolgens uit d'r mond valt, maar ze slikt ook wel eens wat door.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier wordt eten ook vaak geprakt door papa en mama. Danique heeft het nu ook graag geprakt en dan eet ze het zelf met een vorkje. Vaak geef ik er nog wat losse groente naast en vlees in stukjes.
    Maar hier lukte het prima om haar eerst alles los te geven.

Appel raspte ik hier eerst. Gekookt vond ze het niet lekker. Peer gaf reactie. Zo bleef er in de winter ook weinig fruit over.
    Ze is hier gek op appels. Nu eet ze 'm in z'n geheel of in dunne schijfjes.

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Tnx voor de reacties!
    Hee uk jij ook hier? :D

15. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Appel hier in dunne partjes zodat ze ze kan afhappen. Maar ze eet er niet zoveel van.

Sinds kort eet ze af en toe echt wat meer: een hele peer op een dag bijv. Of na de borst 's middags nog 1/3e peer, 1/2e schijf meloen en 50 cc yoghurt toe. Maar brood nog heel weinig, en avondeten erg afhankelijk van wat het is. Doperwtjes gaan er bijv rap 20 naar binnen en dan nog zo'n 10 a 15 in een langzamer tempo :D Spaghetti vindt ze ook erg lekker/leuk :) Vanavond ging alleen kip erin, hele kleine stukjes om eens uit te proberen, viel niets van op de grond.

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    DL is bijna 8 maanden, gisteren had ik soep gemaakt van biologische kippenpoten. De kip had ik gemaakt zonder boullionblokje dus zoutvrij. DL heeft een heerlijk stukje kip opgepeuzeld, zomaar een klein flintertje, maar haar warme eten moest ze natuurlijk weer niets van hebben! Wij gaan haar nu proberen een stuk vroeger eten te geven, want 's avonds eet ze wel fruit, maar warm eten = huilen. Of ze dan te moe is voor "vies" eten? Even uitproberen!

17. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Geven jullie het eten op een bordje? Miran is dan alleen geinteresserd in het bordje en de rest gooit hij er uit en gaat lekker aan het bordje sabbelen. Ik hou nu het bordje bij mij en geef elke keer iets aan als hij het weer heeft laten vallen. Ik wil eigenlijk dat hij zelf uit zijn bordje pakt maar dat lukt niet. Zo kan ik hem dus ook nog geen rijst of zo geven :s

18. zogelukkig

Nee, geen bord, gewoon op een plastic tafelkleed.
    Bordjes werden vliegende schotels, zoooo onhandig!:D
    Komt vanzelf goed.

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Idd hier eerst altijd alles op tafelblad/tafel. Nu tegenwoordig laat ze de bordjes netjes staan.

20. zogelukkig

Mijn zoontje zat vanmiddag met me op de bank met een bordje mango en liet per ongeluk het lege bord kapot vallen: "sowwie!", aaaagh!;)

Deel Deze Pagina