Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    over rozijntjes: volgens het introductieschema worden deze pas na 1 jaar aangeraden, abrikozen mag vanaf 9 maanden. Veel rozijnen zijn ook nog gezwaveld, schijnt toch ook niet zo gezond te zijn (naast de suiker). Ik weet alleen niet of je de ongezwavelde gewoon in de supermarkt kan kopen.

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Oh ik vind het een heerlijke winkel om te snuffelen. Al die nieuwe dingen. Stond vandaag ook echt weer te kijken naar die pasta's, het zijn er zóveel! :D En zoveel lekkere ook! Had nu alleen weinig tijd, anders had ik zeker meer gekocht.

Yasemin drinkt thee uit een rietjesbeker of een normale (oefen-)beker. Inderdaad kruidenthee.
    Je hebt van Piramide speciale kinder/baby thee. Dat is een groot succes hier! Vooral de prinsessen thee (zo uit mijn hoofd dacht ik met kamille, vanille, rooibos en nog wat dingen), ook roodkapje-thee is een succes (rode biet, appel, lindebloesem, rozenbottel, rooibos, vanille dacht ik), rooibos en kamille zijn altijd ok hier, en een groot succes; kauwgomballenthee van de albert heijn. :D
    Ik vind zelf trouwens deze theesoorten ook héérlijk, dus we drinken altijd samen uit mama's theepot. :) Doe dan voor haar half water, half thee.

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Als ik het goed begrepen heb zijn de rozijntjes van Zonnatura ongezwaveld. En die bij de bio winkel ook.

4. Trees

Trees Niet meer actief

Kawgomballenthee :$! Het klinkt niet erg smakelijk (het klinkt erg roze en zoet :D).

De speciale kinderthee klinkt voor mama ook erg lekker. Weer wat op het boodschappenlijstje of misschien toch zelf even naar de stad dit weekend.

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Is niet zoet hoor! Ik vind het echt heerlijke thee! Terwijl ik helemaal niet van zoet houd. ;)

Er is veel te krijgen aan thee! (en pasta's :p )
    Dus misschien idd leuk om eens zelf te gaan kijken!

6. fafje

fafje Niet meer actief

kauwgomballenthee en marshmellow vind ik ook lekker

en auberginepasta zelf maken is zoooo jammie

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook vaak kauwgomballenthee of rooibosthee (citrus of mango/perzik). Hier krijgt ze vanaf 8 maanden standaard thee.
    Vanaf 6 maanden begonnen met af en toe een slokje water. Vanaf 7 maanden paar slokjes thee.

AH heeft ook ongezwavelde rozijntjes. Hier helaas geen natuurwinkel in de buurt, toch ook maar eens op zoek gaan.

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier vind ze kabouterthee erg lekker.

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ohja, kabouterthee hebben wij ook. :D Haha ik heb veelste veel soorten. Nouja lekker voor de afwisseling. :)

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Rozijntjes: vind ik een goed en gezond tussendoortje > 1 jaar. Ze verteren niet goed en ja, ze zijn zoet, maar wat is er mis met zoet? Mijn zoontje krijgt op fruit na geen zoet en bovendien eet hij geen vlees en blieft ook geen appelstroop meer, dus gedroogde zuidvruchten zijn miz gewoon gezond ivm het ijzer dat erin zit.

Thee; Pyramide- kabouterfeest en gewoon rooibos. Kauwgomballenthee klinkt als zwarte thee (dus theine) met kunstmatige smaakstof, vies dus.

Rode bietenpasta is dat pasta om te koken zeg maar of in een potje om te smeren op brood, want dat heb ik nog nooit zien staan. Hier ook vaste klant bij de biowinkel. Ik vind het juist mooi dat er bijna nergens suiker of veel zout aan is toegevoegd. In bioproducten sowieso geen geraffineerde suiker, wel ruwe rietsuiker of gezoet met tarwe-, rijst- of maismoutstroop. Daar wen je aan, wij vinden dat zoet genoeg.

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Zogelukkig, nee kauwgomballen thee is zo genoemd om het aantrekkelijk te maken voor kinderen. Maar het is gewoon kruidenthee zonder theine hoor!

Rooiebietenpasta is inderdaad om op brood te smeren!

Ik ga nu een boterhammetje smeren met auberginepasta voor dr. Ben benieuwd.
    Doen jullie er dan ook boter onder gewoon?

12. zogelukkig

Ik smeerde dun margarine onder de appelstroop voor de vit.D.

Ik had al gegoogled op kauwgomballenthee; klinkt best lekker! Ik maak zelf een mix van venkelthee, muntthee en zoethout, biologisch uiteraard.:p Is ook koud erg lekker!

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Klinkt ook lekker! Ik houd het maar bij de de smaakjes die ik nu heb, kan soms al niet eens kiezen. :D
    Ik zit nu zelf aan de borstvoedingsmix en Yasemin aan roodkapje thee. :D

14. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Wat bij ons lastig gaat worden. We zijn beide niet van die groente en fruit types. Ik lust zelf best veel niet. Ik hou waanzinnig van snoepen (ik kan me slecht beheersen) en van zoet, suiker ect. Ik ben dol op ongezonde dingen. Hoe moeten we ons kind dan toch wat anders leren, ik wil het wel graag, maar ik vind eigenlijk dan dat ik zelf eerst moet veranderen en dat vind ik dus lastig. Ik heb wel eens geprobeerd om suikerloos thee te gaan drinken bv, maar na een week ben ik zooooo zat, ik vind het gewoon vies.

Dingen zoals rodebietenpasta, ik krijg er zelf kippevel van....is onze zaak verloren en krijgen wij nou ook zo'n suikerverslaafd kind?

15. zogelukkig

Die kans is aanwezig ja. Je kind wil wat jij hebt, het zijn na-apers. Dus hoe ga jij haar vertellen dat ze een rijstwafel met ongezoete thee kan krijgen als jij de suiker door je thee roert met een stuk chocola erbij?
    Maakt mij niet uit hoor, dat zijn afwegingen die je zelf moet maken hoe je je kind groot wilt brengen!;)

16. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik had natuurlijk gehoopt dat ik te horen had gekregen dat het helemaal niet erg is en dat ik evengoed mijn kind met rijstenwafels kan opvoeden....jammer....ik weet zelf natuurlijk ook wel beter...

Iemand nog tips/ervaringen op dit gebied (dat ze ooit ook zo'n suikermonster waren ect)

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja, mijn man was een suikermonster. :) Maar ik haal het gewoon niet in huis, simpel! Tuurlijk eten wij ook wel eens wat lekkers, maar vaak liever hartige dingen (ook mijn man tegenwoordig!)
    Maar toch, zijn thee en koffie gaat nog een halve pot suiker in, tja dat moet dan maar.
    Maar je kunt idd niet zelf chocolade zitten eten en je kindje wat anders geven. Dat werkt hier nu al niet meer. Dus mijn man eet tegenwoordig ook geen snoep. Heel soms als ze op bed ligt als we toevallig wat hebben liggen. (zoals nu van t kerstpakket ofzo)

18. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Suenne: het kan opeens gaan veranderen als je kindje er is ;) Wij worden nu door ons kind opgevoed in het opruimen, ha ha

Hier ook een mannelijk suikermonster met 3 klonten suiker in z'n thee :$ We hebben een tijdje gehad dat mannetje van 2,5 'ook-suiker' vroeg maar een paar keer nee was genoeg. Snoepen doen we weinig maar een koekje bij de thee krijgt hij ook, alleen is het dan een kaakje. Hij taalt niet naar andere dingen. Opa probeert wel eens een gevulde koek of boterkoek erin te krijgen maar dat spuugt ie gelijk weer uit, ha ha. Ik denk dat het dus ook aan je kindje zelf ligt.

19. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    zou je ook kunnen starten met broodkorst ipv met groenten of fruit?

20. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik ben ook een echt suikermonster! :D
    Ik vind het nog altijd erg moeilijk zenne maar ben vastbesloten om m'n zoontje gezonde eetgewoonten aan te leren.
    Als ik dus snoep, doe ik dit enkel als hij slaapt. Ook eet ik overdag mee een gezond tussendoortje als hij iets eet en dat werkt wel om al minder te snoepen...

Deel Deze Pagina