Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier ook 1 hoor, als er iets aan zijn handen komt dat plakt (boter, appelstroop, amandelpasta), roept hij geergerd: "vies, vies", pffff!:D

2. fafje

fafje Niet meer actief

haha ik kan niet wachten tot ie kan praten :p

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Prachtige foto novmama!

4. zogelukkig

Met zo'n smerig gezicht: "Bleeeeh, bah!". Lig ik helemaal in een stuip!

5. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Soep met zijn handen? Dat lukt toch nooit of vist hij alleen de stukjes eruit of zo? Meeste soepen die ik maak gaan door de staafmixer. Ik denk niet dat je dat met de hand kan eten.

6. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Super foto, En wat heeft ze mooie lange wimpers.....

7. fafje

fafje Niet meer actief

soep kan wel uit beker natuurlijk!!

ja lijtk me echt te leuk straks...nu kent ie ook het woordje bah...is ehct heel lief

8. zogelukkig

Heel grove stukken groente die ik dan met de schuimspaan uit de soep haalde en dan de bouillon uit de beker, helemaal lekker!:)

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Haha dat is toch wat anders dan soep helemaal zelf met je handen eten ;) Ik had het je al eerder ergens zien schrijven en zag toen nl. voor me dat hij handjes soep uit een kommetje schepte, zeg maar, met zijn handjes als kommetjes.

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha zie het al voor me :D

Hier was paksoi niet zo'n succes, de smaak was okay maar hij krijgt het niet gegeten. Avocado was véél leuker ;) Morgen 'gewoon' maar weer eens boontjes denk ik.

11. fafje

fafje Niet meer actief

paar dgn terug bloemkool uitgeknepen op de grond smijten...en vandaga at ie het stuk voor stuk op...raar kind...ook nog restje van gister stamppotje ging met smaak..

maar de courgette vond ie ineeeens vies...normaal 1 van zn favorieten...nahja...de minikrieltjes daarintegen waren ehct hap slik...en stukjes vlees worden nooit vergeten!

12. Babel44

Babel44 Niet meer actief

He, goed idee, minikrieltjes voor de verandering! Alleen die zitten altijd geschild en al in een pakje, is dat niet met toegevoegd zout?

Hier ook vaak wisselende reacties, vooral courgette vind ze al een tijdje vies. Laatst eens dikke plakken gebakken, ipv een groot stuk gestoomd. Nou daar keek ze helemaal vies naar! (En het was heerlijk zoet en gaar!) Stukjes die ik in haar mondje stopte gingen wel op. Tja.

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Misschien voelt het vies aan haar handjes?

14. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja dat had ik ook al bedacht, ze eet ook wat minder fruit op het moment - ook nat aan haar handjes natuurlijk.

Maar ja, veel meer dan tussentijds schoonmaken kan ik daar niet aan doen. En nadat ik hier gepost had gister bedacht ik nog dat ze de courgette ook met wat meer "bite" wil misschien, dus volgende keer maak ik m gewoon wat meer beetgaar.

15. fafje

fafje Niet meer actief

jaa gek heh, hih..maarja als je zo bedenkt, ik heb ook niet elke x trek in gekookte worteltjes, sosm vind ik ze heel dun gesneden uit de wok lekker :p...verwende nestjes zijn t :p:p

oh en minikrieltjes, had ik die voorverpakte weetje wel , die je alleen maar ff hoeft op te bakken :p..*bloosbloos*

Gister had ie ehct heel goe dgegeten, stukken penne met pesto, wortelreepjes (ik doe altijd een wortel in 3 stukken en dan zo'n stuk in vieren snijden)
    Kipfilet en reepjes komkommer voor extra :) ging er in als koek..

griekse yoghurt toe..alleen dat kan niet uit een beker!

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier vanavond weer eens gegeten! DL is een poosje uit haar doen geweest, slecht slapen, veel huilen in bed, slecht avondeten. Fruit en koekjes ( = soepstengel ) ging heel goed rapley, maar haar warme/avond/middag eten raakte ze niet aan! Ze eet nu sinds woensdag ook een half boterhammetje en geniet hier echt van. Gelukkig gaat 't nu met haar buikje ook goed, heb toch dat blue band brood gekocht omdat ik toen dacht dat ze reageerde op het KMvrije bakkerij brood.

Vanavond zelfgebakken aardappeltjes met provinciaalse kruiden en brocoli. Brocoli is nogsteeds vies, ze gruwelt er echt van als ze dat aanraakt. Laat staan dat het richting haar mond gaat! De aardappeltjes gingen graag naar binnen, ookal was het niet veel, ze rapley'ed weer! En toen nog een tomaatje leeggezogen als afwisseling. Als tussenfase heeft ze ongeveer een weekje *vloekt* geprakt gegeten want ze lust het wel, maar ze wou het echt niet in haar mond hebben! Geprakt at ze 3 a 4 hapjes. Toch wel heel fijn dat ze nu weer zelf wat eet!

Qua fruit heeft ze vanmorgen een (zoet) braampje gegeten, dat gezicht dat ze trok! Onbetaalbaar! Maar ze at hem wel op! En een abrikoosje ontveld, heerlijk hoor! Pruimen gaan er ook met smaak in, zo leuk om te zien want ze pakt dan in beide handjes iets te eten, eet uit de ene hand en als ze klaar is, stopt ze het stukje uit haar 2e hand nog in dr mond.

Vraagje; hoelang laten jullie je kindje aan tafel zitten? Hier kan ze soms zo lekker smikkelen, klein hapje, speel, hapje enz. Dan zit ze gerust een uur(!) aan tafel! Maar dat kan natuurlijk niet elke dag. Vandaag hadden wij in ca 20 minuten ons eten op, toen ben ik maar gaan afruimen, tafel afnemen, afwas begonnen en toen ze begon te mopperen ("Hey, ik zit hier alleen ja!") heb ik haar uit dr stoel gehaald. Toen was de tomaat wel leeg ;)

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik nam er in het begin toch wel echt de tijd voor. 3 kwartier a 1 uur was niet vreemd per maaltijd hoor! Hier was dat ook geen enkel probleem. We stopten pas als zij aangaf niet meer te willen eten.

18. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Suusjeuh, wat fijn dat ze weer een beetje eet!
    Mijn dochter zit ook graag lang te tafelen, ze heeft echt de grootste lol. Keihard zingen en kletsen enzo. :D Soms denk ik dat ze klaar is, dan heeft ze al even niet meer naar d'r eten gekeken, wil ik het opruimen, maar dan gaat ze toch weer verder eten. Eigenwijze boef. :p
    Ik vind het echt leuk! Eten is hier echt een feestje! Man en ik aten vaak voor de tv, maar sinds dochter ook eet doen we dat niet meer. En dat is echt veel gezelliger zo.

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja hier ook gezellig aan tafel! Genieten hoor, zo'n lekker kind! Van de week heeft ze zelfs een curry gegeten! Ik had de bloemkool/aardappel uit de pan gevist en wel afgespoeld voor de ergste smaak eraf te halen, en toen met rijst. Ze moest even wennen maar heeft best smakelijk gegeten!

20. fafje

fafje Niet meer actief

uhm qua tijd...is het hier eigenlijk max een half uur altijd geweest, nogal een propper..en snelsnelsnel...nogal ongeduldig...

avondeten dik half uur, omdat ie nog al langzaam kan doen als ie soms yoghurt na krijgt...of ik ruim eerst alles af..btj keuken ordenen, kan zn eten goed zakken..en dan daarna toetje...

ohja en zodra het tegenwooridg koud is geworden...vin ie het niet meer zo lekker..

vandaga ha dik aardappeltjes uit de oven met rozemarijn en knoflook, broccoli kreeg hij sowieso, wij courgette...ineeeens lust ie dat niet meer...ofzo...en gekruide kip ook uit de oven...alles ging met smaak erin!

Deel Deze Pagina