Hier kwam ei uit de bloedtest bij 18 en 21 maanden. Dat is wel wat ouder dan jouw kindje. Vezels kunnen bij veel kindjes darmkrampen veroorzaken hoor. Soms is het ook wa veel allemaal; eerst een half jaar alleen melk en dan groente, fruit en brood binnen 2 maanden. Doe het maar rustig aan.
Ja, dat is ook zo. Ik heb inderdaad de hoop dat het gewoon een beetje teveel van het goede is. Dus we doen inderdaad rustig aan en dan zien we wel verder.
Wat ik me eigenlijk afvraag. Kan je echt pas beginnen met de rapleymethode vanaf 6 maanden? Kauwreflex hebben ze opzich al eerder toch?
Gelijk heb je meid en dat is ook helemaal niet erg! Het blijft per slot van rekening BIJvoeding tussen ongeveer 6 en 12 maanden.
Zou het uitmaken als je daar eerder mee begint? Kijk, ik ben per slot van rekening gewoon STRONTeigenwijs Mijn dochter krijgt nu al bijvoeding en dat bekomt haar zeer goed en mij dus ook. Maar ik wil haar graag straks over laten rollen in deze methode, vraag me alleen dus af of dat zou kunnen of dat het dan echt te vroeg is en gevaarlijk is. Weet iemand dat?
En toch moet ik dat soort dingen blijven lezen, want ik kan best wel onzeker worden als ik lees dat andere kindjes al zoveel eten, zeker die gepureerd eten krijgen. hele maaltijden gaan naar binnen. Mijn dochter drinkt nog minstens 8 keer op een dag bij me en dat wordt vaak veel gevonden. Maar volgens mij heeft ze het gewoon nodig.
Suenne, wij zijn ook eerder begonnen, zaten aan de max flesvoeding, dus begonnen met rijstebloem. Met een maand of 5 begonnen met fruit en met 5,5 met groenten. Fruit en groenten geprakt/geraspt. En nu sinds deze week via rapley, en dat gaat super. Daarnaast krijgt hij nog wel wat geraspt of geprakt. Maar alles vers en geen potjes. Net lekker appelmoes zelfgemaakt, vonden we allebei heerlijk! En dingen zoals erwtjes maak ik een grove puree van met aardappel, is anders nog veel te klein voor hem. Ik denk dat het wel anders is voor kv kindjes dan voor bv kindjes. Bv kindjes krijgen alles wat ze nodig hebben van mama, kv kindjes gaan op een gegeven moment gewoon tekort komen zonder bijvoeding. Linnie, zolang je bv geeft kan je kindje echt niet tekort komen toch? Gewoon rustig doorgaan met introduceren en oefenen!
Honingmeloen en peer in huis gehaald. hopelijk gaat dat iets beter dan de banaan. zijn jullie eerst begonnen met fruit of met groente? of misschien tegelijkertijd? ben wel benieuwd.
Dank voor je reactie. Raspen is wel een goede tussenoplossing denk ik. Ik heb ergens gelezen dat juist als je fv geeft het ook heel goed is de rapleymethode toe te passen, bv kindjes hebben qua kaakspieren (of zoiets) een voorsprongetje, reden te meer om op zn rapley te gaan. Ze zullen zichzelf vast niet uithongeren hoop ik, we blijven er ook wel een flesje naast aanbieden. Ik ben er in ieder geval niet zo bang voor, ik ben zelf ook groot geworden en volgens mijn moeder was ik een ramp met eten
Tegelijk. Volgens het allergievriendelijke voedselintroductieschema van Kleintjes kan dat gewoon. Ik liet mijn zoontje gewoon mee-eten van mijn fruithap en mijn avondeten. Da's het mooie van Rapley, geen apart gedoe!
Hier ook gelijk. Haha kan me nog goed herinneren hoe trots ik was toen ik voor het eerst stukjes brocolli e.d. in zijn luier vond haha.
Jaaa, de stukjes! Dacht je dat alles op de grond was beland, zat er toch best nog wel wat in die luier he!
Jaa, hier eerst (na de broccolibloemetjes) stukken snijboon die we echt terugvonden met verbazing, stukken van wel een cm lang en breed Hier wel eerst met groente begonnen in de hoop dat ze dan niet alleen zoete dingen lekker zou gaan vinden. Wel een week of 2-3 gewacht met fruit volgens mij. En ik vond groente ook makkelijker, omdat het (zacht) gekookt kan worden. Qua fruit eet ze nog steeds alleen lekker rijpe peer en meloen echt goed - zacht genoeg.
Meloen was lekker om te voelen, ook glibberig, en af en toe ging er wat naar zijn mond en dan vies kijken! zodra ik zelf een stukje naar zn mond bracht, ging die hopeloos op slot. onderlipje naar binnen gezogen en "neeeee" schudden - ookal zal hij dat nog niet bewust doen lijkt me maar hij sabbelt er op, het is een begin. ookal vindt hij alles wel vies als ik die blik mag geloven...
over stukjes gesproken...al heel lang niet meer hier...maar vanmiddag ik daht huh wat is dat tussen dat bruine..roze rood stukje...haha ooohh ja watermeloen gegeten als een gek...hij vindt dat zo geweldig al dat sap druipt overal heen en proppen maar hahah dus ook nog een paar onverteerde stukken ahha, moest wel lachen..gulzig kind!