Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Mango vindt ze echt niet lekker, nou ja de laatste keren dat ik het probeerde. In Duitsland ineens wel lekker geknaagd aan pruimen en abrikozen, gek genoeg moet ze het dan echt alleen als hele vrucht :D Stukken of geschild worden resoluut afgewezen, haha.

2. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik kijk nog steeds heel de luier door opzoek naar stukjes! Haha. De eerste stukjes luier produceerde hij bij mijn schoonzusje, die kreeg ik met een mms. Van de week voor het eerst mais op, nog geen uur later zaten er al complete maiskorrels in zijn luier!

Ander vraagje, wanneer zijn jullie "ontbijt" gaan geven?
    Onze man wordt sindskort tussen 6 en 7 wakker en slaapt dan niet meer... *zucht* Als hij wakker wordt krijgt hij de borst dan tussen half 9 en half 10 fruit, dan de borst en weer naar bed. "moet" ik hem ook niet iets van ontbijt geven? En wat dan? Of kan dat nog wel even wachten?

3. fafje

fafje Niet meer actief

moeten nee dnek het niet...ik gaf geen bv meer en dus fles melk bij wakker worden en heb dat met ontbijt pap gedaan, vanuit een bordje...en toen hij eenmaal brood kon eten dat evrvangen voor een boterham...

je zou ook om 8uur een boterhammetje kunnen geven (of korst)...en dan idd fruit...mijn zoontje krijgt alleen voor het ochtenddutje geen melk....omdat hij dan ook fruit heeft gehad

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier met 8 maanden ook een boterham 's morgens. Ze kreeg toen na een uur alweer honger.
    Geef hier ook vaak pas een uur na de borst een boterham (zit zij even in de box en kan ik rustig douchen, opruimen boven en was aanzetten). Op een gegeven moment kreeg ze toen ook honger, denk zo rond 13 maanden, toen een volkoren cracker ingevoerd en dan later nog een boterham.

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik geef ook rond 7-8u de borst, lekker knus in bed, en voor het slaapje rond 10u weer. Tussendoor krijgt ze zowel wat fruit als brood aangeboden, maar hoeft er maar heel weinig van. Ontbijt is dus gewoon de bv, denk ik dan maar. Na de (halve ;)) nacht drinkt ze ook meestal goed om die tijd.

6. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Hier krijgt ze ook nog de borst, vaak wil ze dan nog wel even slapen. Als ze echt wakker blijft (op vrije dagen) staan we op en eten we brood. Ik heb toevallig gisteren ook met de gastouders afgesproken dat ze meteen een boterham mag als ze binnenkomt, ik denk dat de bv een beetje te weinig is tegenwoordig om een goed ontbijt te zijn, want ze heeft heel snel erna weer honger.

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier was dat denk ik met een maand of 8,5-9 dat ze 's ochtends borst kreeg na het wakker worden, en na een uur weer borst wilde. Toen ze dit zo 2 weekjes volhield, ben ik een boterham gaan geven ipv die 2e borst en dat ging prima.

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Waren jullie dan een beetje aan het afbouwen, dat de bv 's morgens niet meer genoeg was? Of werd de bv "natuurlijk" minder doordat ze al meer aten tijdens de dag? Ik vraag me nl af hoe dat gaat.

Ons meisje is toch al bijna 10 mnd en heeft echt nog genoeg aan de bv op dat tijdstip. Maar ze eet ook nog niet zoveel in het algemeen, dus ik denk dat ze echt nog veel drinkt door de dag en nacht heen (behalve nu, bah, net ziek (geweest) en de productie is even ver te zoeken :( )

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Geef nog steeds borst bij het wakker worden.
    En daarna ontbijt.

Lange tijd had hij genoeg aan alleen borst en dan deden we later fruit.

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Jaa echt super leuk! Stiekum ben ik nog steeds wel trots als ik iets terugvind hoor (al is het steeds minder herkenbaar).
    Brood is hier niet echt een succes. Hij kleidt met het zachte gedeelte en sabbelt wat op de korst. Hoe is jullie ervaring met brood eten?
    Pompoen.. dat gaan we vaker eten. Dat vond hij super lekker! (ik ook dat scheelt) Gebakken aardappeltje erbij, ja hij had het wel naar zijn zin.
    (jammer alleen dat hij geen slab meer om wil, dus na het eten in bad is nu bijna standaard hier ;))

11. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Haha lekker handig, steeds maar in bad :) Maar wel lekker natuurlijk.

Ons meisje heeft gister haar eerste "paella" op, manlief had het parallel in twee pannen gemaakt, voor haar natuurlijk zonder zout, en in dit geval chorizo, maar wel lekker met tomaat, paprika, doperwtjes en paellarijst. Ze zocht natuurlijk vooral de doperwten eruit :D maar heeft ook wel wat van de rest meegekregen ;)

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook gewoon nog eerst borst en ongeveer 3 kwartier later boterhammen.
    Ik heb niet afgebouwd, maar zat toen een tijdje op 07.30-08.30-10.30. Die voeding van 08.30 is toen een boterham geworden en dan vroeg ze pas weer 10.30 naar borst.
    In mijn ogen gaf ze echt zelf aan dat alleen borstvoeding niet meer voldoende was in de ochtend.

13. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Uhm oké, ik merk namelijk niet aan hem dat de bv in de ochtend niet voldoende is. Daar laat hij netjes 4 uur, soms wat langer, tussen. (krijgt dan wel fruit tussendoor.)

Als ik nu bijv. een uur na de borst brood ga geven kan ik moeilijk ook nog fruit geven. Dan zit die ochtend wel heel vol met allerlei eetmomenten maar ja, dan moet er 1 fruit moment komen te vervallen en krijgt hij nog maar 1x fruit per dag....

Is dat niet erg?

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nee hoor Yasemin krijgt heel vaak maar 1 x per dag fruit.
    Haar ochtenden zien er al tijden zo uit (tijden ongeveer, kan wat verschillen)
    07.00 BV
    07.45 boterhammen
    10.00 fruit
    12.00 boterhammen/mueslie, BV en naar bed!
    Dan krijgt ze rond 16.00 nog een tussendoortje (soms fruit/groente en soms iets anders) en om 18.15 eten we.

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee, dat is niet erg! Ik deed borst bij opstaan, dan na een tijdje twee stuks fruit en daarna weer borst voor het slapen. Na de boterham vaak nog appel (was meer malen hoor in het begin).

Na de middagslaap borst, rijstwafel, avondeten en weer borst. En soms bij een lange middag nog een keer borst. Vond dat toch wel het meest gezonde tussendoortje.;)

16. fafje

fafje Niet meer actief

ik verdeel ool vaak fruit moment, zeker nu met mooier weer...en nu hij ook meer "mag" ...

zoals vandaag aardbeitjes voor het slapen, daar kan ie veel van op...en na het slaapje en na zn boterham als tussendoortje nog manderijntje

17. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Pompoen, hoe bereid je dat dan? Ik wil ook meer variatie..... Vind het zo eentonig worden op het moment.

18. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    op welke leeftijd zijn jullie dan begonnen met het invoeren van "ontbijt"?

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Pompoen: Voor DL kook ik het, of gestoofd. Erg lekker vind ik ook dit recept ( Voor kindje uitscheppen voor het kruiden ) Recept Pasta Met Pompoen-courgettecurry op Smulweb.nl

Je kan er ook een soep van maken, of hutspot ( A la peen en ui, maar dan zoeter )

Ontbijt: Met 7,5 maanden ben ik 's ochtends pap gaan geven, nu eten we 's ochtends een half flesje melk + half bordje pap, of een boterhammetje en flesje melk.

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Flespompoen:
    Doormidden in de lengte, zaadjes eruit. In repen van 1 cm en dan schillen.
    In overnschaal, lekker wat olijfolie erover. Voor uk maak ik eigen ovenschaaltje. Over die van ons doe ik twee tenen knoflook.
    In de oven voor half uur. Dan is het lekker zacht. En dan wat pijnboompitten erover en geitenkaas (feta kan ook) en nog 5 minuutjes nagaren.
    In schaaltje van uk dus alleen de pompoen en de olijfolie. Even af laten koelen en het gaat super. Lekker zacht en zoet en hij eet het ook makkelijk. Alleen lege schilletjes op de vloer ;)

Hier nu een dag of 3 een boterham als ontbijt. Maar hij kan er voor alsnog niets mee ;) (nou ja, borst als ontbijt, brood erna).

Deel Deze Pagina