Dag dames, Ik lees al een poosje mee, veel te vroeg eigenlijk ... We moeten nog eventjes wachten. Ik vroeg me af wanneer jullie begonnen zijn? Ik heb het originele boek, en daaruit begreep ik dat de link zelf zitten-zelf pakken- zelf eten heel belangrijk is. Ons meisje zit al aan tafel, korte poosjes natuurlijk, maar dat wordt steeds wat langer en ze vindt het geweldig! Ik denk dus niet dqt het tot zes maanden duurt voor ze goed genoeg en lang genoeg kan zitten om te gaan rapleyen. Maar moeten we wel tot die tijd wachten om een andere reden? Ik zit een beetje op hete kolen hihi
Nu al zitten, met 4 maanden? Dan ben ik benieuwd hoe dat eruit ziet, heb je een foto? In wat voor stoel zit ze dan? Hier had het zelfs met 6 maanden nog geen succes. Ik wilde niet alleen tot 6 mnd wachten omdat ik wilde bijvoeden volgens de Rapley methode, maar ook omdat dat stukken beter is voor de darmpjes. Daarbij was ik niet ongeduldig, ik vond juist de tijd dat ze alleen bij mama dronk een heerlijke tijd. Dat had van mij best wat langer mogen duren hihi. Hier had het met 6 mnd nog geen succes, 2 weken later dus ongeveer 6,5 maand, begon ze het eten te pakken. Eerder dan 6 mnd zou hier dus ook absoluut geen succes geweest zijn.
Hier hetzelfde, bijna 5 mnd, maar kan al prima zitten. Nog niet al te lang trouwens... Ook ik wacht tot 6 mnd vanwege spijsverteringssysteem. Een baby heeft tot 6 mnd niks anders nodig dan (moeder)melk! Ik herken in beide berichten wel wat, aan de ene kant (net als duchess) vind ik het heerlijk dat ie nog alleen bij mij drinkt en daar genoeg aan heeft, maar aan de andere kant lijkt het me zooo leuk om met eten te beginnen
hier wachtte ik ook met 6 mnd volledige BV, oke wel 3 dgn eerder begonnen... zitten kon hij ook al goed, maar niet lang...ik hield toen ook maar 10/15 min max per eetmomentje aan(je hebt er al gauw 3 extra op een dag), vond het niet goed zo lang in de kinderstoel...en als ie zou verslikken/kokhalzen wild eik ook dat zichzelf goed rechtop kon houden... het was wel direct een hongerlapje, maar merkte dat ie pas vanaf 6,5mnd/7 mn ehct goed kon pakken en ook vast kon blijven houden etc etc
Ik was niet van plan om nu al te beginnen hoor, maar misschien wel iets eerder dan zes maand, als ze zelf wil. Ik zal een foto plaatsen straks, ik reageer nu vanaf m'n iPhone. Ze zit best wel stevig al, ook op schoot zit ze gewoon los.. Is dat heel vroeg dan?
Ja ik vind dat heel erg vroeg ja, met 4 mnd. Ik ben dus heel benieuwd hoe dat eruit ziet, hoe ze zit zeg maar. Onze dochter is volgens mij ook niet langzaam, maar echt zelf zitten kon ze toch heel wat later dan 4 maanden.
Oh, dat ziet er wel uit als een stevige zit. Wij wilden beginnen met 6 maanden. Hadden een TrippTrapp gekocht, maar onze jongen viel gewoon opzij! Hij kon ook nog niet gewoon los zitten en zelf zijn rugje en nekje recht houden. Wij zijn dus begonnen met 6,5 maand. Als je even zoekt op bv.com, zie je daar een heel artikel over de introductie van hoe, waarom en wanneer bijvoeding.
Wauw wel indrukwekkend met 4 maanden! PapaVanSimone heeft vandaag een leuk filmpje gemaakt van onze smurf die van een vorkje eet: http://www.youtube.com/watch?v=DLyVvI5Y7lg Ik ben stiekem wel heel trots op mijn kleine meisje met haar motoriek is in ieder geval helemaal niks mis!
Hallo meiden, Ik heb een vraagje: Wat kunnen de kindjes nou goed vastpakken?! Mijn zoon krijgt het brood en koekje goed naar binnen maar met fruit en groente heeft hij altijd veel meer moeite! Hij krijgt het gewoon niet goed in zijn handje, het glijdt er altijd weer tussenuit! Wat zou voor hem makkelijk zijn?! Alvast bedankt! Liefs loesie
Hihi dat zal ook wel zo blijven ook! Wij laten vaak een stuk schil aan het fruit zitten zodat het niet zo glibberig is. Bij groente is dat moeilijker, bijvoorbeeld bij broccoli kun je het steeltje lang laten, een wortel in zijn geheel geven.
Haha, ja misschien wel...hoewel we echt een alleseter hebben, want we hebben nog niet iets gevonden dat hij niet lust...(niet dat we daar naar op zoek zijn!) Die schil is idd wel een goed idee dat ga ik eens uitproberen... Broccoli hebben we nog niet geprobeerd, maar dat gaan we dan binnenkort doen, dank u!!!
broccoli is hier een enorm succes! Vandaag heeft ie voor het eerst echt "veel" gegeten en alles zelf gedaan! Ben best wel trots Als ik werk (1 a 2 avonden in de week) geeft papa gewoon vers gekookt eten maar dan geprakt, papa vind het kokhalzen erg naar om te zien. En Mart eet toch wel, geprakt, gepureerd of zo,maakt hem niet uit.. broccoli en aardappel
Haha, dat is hier ook met papa, alleen geeft hij wel gewoon Rapley. Daarbij vindt papa het ook een te grote zooi worden met Rapley, ik zit dus ook iedere avond op mijn knieetjes onder de tafel..... Leuke foto!