Wat een lekker mannetje!! Kleine dame heeft de hollandse pruimen ontdekt, lekkerrrr... Ik vind Rapley echt super, maar één ding vind ik wel een nadeel en dat zijn de vlekken in kleertjes.. Net weer een was gedaan en de kleertjes die ze aan had met het eten van de pruimen kan ik weggooien... Zonde! Knoeit die van mij dan zoveel of die van jullie zo weinig? Ik heb sillybilliez, maar daar knoeit ze gewoon doorheen. Volgens mij kan ik d'r het beste alleen in d'r luier zetten, maar dat vind ik eigenlijk een beetje te koud.
ja of een hydro in driehoek vouwen en om nekje knopen! en zo'n slabber met opvang bakje... hier ook hoop rompers weg moeten gooien, ik koop vaak die simpele witte van zeeman voor 1 euro...dus die mogen sowieso vaak gelijk weg...
Ja... Ik heb ook al veel kleertjes weg kunnen gooien hoor! Balen he? Echt duurdere/mooiere shirtjes doe ik tegenwoordig maar uit tijdens het eten. Al knoeit ze tegenwoordig véél minder gelukkig.
Mijn zoontje wil geen slabber meer om. Tomaat, mango en sinaasappel = niet fijn! Ik zet hem ook in zijn romper, die ik heet was. Ik gooi ze niet meteen weg; is toch onderkleding.
Ik vergeet zelf vaak slabbers om te doen. Denk er gewoon niet aan. Heel soms denk ik er aan omdat we iets eten dat echt heel erg vlekt, maar 9 vd 10 x vergeet ik het.... Ik gooi ook niet alles meteen weg, ligt er aan hoe het eruit ziet. Maar heb shirtjes gehad die er echt niet meer uitzagen, helaas. Als het ergens onderop zit bijv, bewaar ik ze wel, kan weer onder een jurkje o.i.d. en niemand die het ziet. En met rompers is het idd ook niet zo erg als er vlekjes in zitten.
Haha, hier wordt dus ook vaak een slab vergeten. Als ik haar dan in d'r stoel zet met d'r eten en ik wil het weer wegpakken om alsnog een slab om te doen, gaat ze huilen. Dus dat doen we niet meer... Hier ook goedkope rompers hoor, dus dat is niet zo erg. Maar met leuke kleertjes is het wel zonde. Ik denk dat ik inderdaad zo'n slab met opvangbakje eens ga proberen. Misschien werkt dat beter dan de sillybilliez. Van de week rompers e.d. op 95 graden gewassen, maar zelfs toen kreeg ik het er niet uit. Zou je witte rompers eigenlijk ook kunnen bleken?
Zou je dan geen lelijke vlekken krijgen? Ariël heeft zo'n vlekkenproduct, een poeder wat je met water en de vuile was moet weken. Ik laat dat een paar dagen staan met tussendoor een paar keer soppen en soms heb ik het geluk dat de vlekken eruit zijn.
Ik gebruik Vanish, werkt vaak ook prima! Alleen durf ik het niet bij gekleurde kleertjes te gebruiken, zo heb ik al een shirtje naar de *&#*^& geholpen..... kreeg er witte vlekken in en de glitter-opdruk die erop zat was helemaal aangetast.
Sillie billies en een opvangbak-slabbetje! Maar ik prop vaak de sillie billie tussen haar en de kinderstoel in waardoor het eten daartussen blijft liggen. Mouwrandjes van witte rompertjes zijn wel gevlekt maar over het algemeen valt het mee. Gewoon slab om, mouwtjes omvouwen zodat ze wat strakker zitten.
Hier van die Ikea schortjes en haar witte kleertjes zet ik in de week. En in de zon bleekt er vaak een hoop weer uit. Alleen banaan blijft hier hardnekkig, zat op een witte legging. Die heb ik nu in de bleek staan.
ohh ik heb het vandaag zo leuk gehad bij de japanner... ben zooo blij dat ik hier voor "rapley "gekozen heb, was vandaag ehct geweldig...hij at alles mee ( ja ook zoute dingen, likte het meeste af, maar goed was ene uitzondering) Van sushi tot kip yakatori, zalm, gwokte courgette, tempura groentes etc etc...hij heeft gewoon 2,5 uur aan tafel gezeten, jaa 2x eruit voor ene schone luier, even luchtje scheppen voor de deur..en wat kusjes uitgedeeld aan familieleden...maar met zn stapelbekers en eten vermaakte hij zich...fantastisch!...had ook ngo bakje aardbeien mee genomen, voor "toetje" ...at ie ook nog ff op... @vlekken, ja heb ook vanisch maar ik krijg het er nie allemaal uit, gooi ook niet Alles weg hoor...bewaar de vlekkengoed voor pyjama ondergoed enz...achjaaa volgens mij hou je dta toch..
Ik zou dit graag willen doen, maar ik weet niet hoe. Koekje vast houden kan hij wel, maar brood of zo nog niet. Hoe kan ik dit het beste aanpakken. Oudste zoon doet dit trouwens wel. Wel iets later. Hoe moet dat met aardappels enz..
Neerleggen en zelf laten pakken, dat moeten ze juist zelf leren! Trouwens wel apart dat hij wel zelf een koekje kan vasthouden (en eten? ) maar geen andere dingen? Lees je anders eens goed in over rapley als je er interesse in hebt!
Vlekken idd in de zon leggen! Veel van die natuurlijke kleurstoffen bleken gewoon weg. En natuurlijk kun je witte spulle bleken. Alleen synthetisch bleekt meestal niet zo fijn of wordt er geel van ofzo.
Wij kunnen niet tegen bleekmiddelen, hier gaat het gewoon in de 60 graden was. Mango en tomatenvlekken vervagen wel in de zon, maar helemaal weg gaan ze niet. Bananenvlekken daar is echt geen kruid tegen gewassen!
Mijn truc met vlekken is net zovaak wassen totdat ze eruit zijn. De meeste etensvlekken gaan er op den duur eruit, dus sommige t-shirts was ik 5x achter elkaar. Niet de meest ideale oplossing, maar hier werkt het en het vergt het minste inspanning en tijd
hoi hoi, Ben even een tijdje weg geweest. Ik moest met spoed naar Turkije omdat oma borstkanker bleek te hebben. Ik heb Zoonlief meegenomen omdat hij nog steeds bv krijgt. Er is in die week helaas niets van Rapley overgebleven Hij heeft heel erg diarree gekregen en hij wilde niets meer eten. Mijn moeder heeft op een gegeven moment banaan met perzik sap gepureerd en die aan hem gevoerd. Nou en toen had hij de smaak te pakken. Groente ging er nog steeds niet in maar yoghurt en danoontjes gingen er wel in. Alleen hij wil nu alleen maar gevoerd worden. Als ik hem een stukje fruit of zo aan geef doet hij zijn mond open van doe het er maar erin :s Vanmorgen heeft hij gelukkig een boterham gegeten maar fruit pakt hij gewoon niet aan. Hij is normaal gek op banaan maar gooit het nu gelijk weg als hij het in handen krijgt. Ik hoop maar dat het snel weer als vroeger wordt. Ik heb hem net een stukje wortel gegeven om de pijn voor zijn tand te verlichten. Ook hier deed hij doodleuk zijn mond open. Heb hem toen in zijn handen gedrukt en hij begon er wel op te knabbelen Zo en nu ga ik het een beetje bij lezen.
Hier zijn er inmiddels 2 stukjes tomaat en 1 stronkje broccoli in gegaan. Hoewel er meer broccoli op de vloer is beland dan in zn mond. Wat een puinhoop! Nouja... uiteindelijk komen we er wel Zal nu eerst het boxkleed even uitwassen. Meneer had een stuk tomaat van papa gekregen en heeft dat overal uitgesmeerd. hopelijk gaat het nog uit mijn (witte) kleed!