Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ja, banaan! Wat een zooi! Wordt zo vies bruin.
    Ik gebruik shout. Werkt ook heel goed vind ik.
    Maar idd, soms de randjes van de mouwen van (witte)shirtjes.... Grr. Ik probeer vaak alles gelijk in de week te leggen maar manlief krijgt dat op de 1 of andere (luie) manier niet voor elkaar. Die flikkerd het gewoon op de berg zodat het lekker indroogt. Hoe vaak ik het ook zeg! ;)

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    @ Linnie, geweldig zeg! Wat een meid!

@ Uk2011, een fleece kleed/plaid is ook makkelijk onder de kinderstoel. Daar schud je veel zo vanaf, vlekt minder, is snel droog en kost erg weinig bij bijv blokker, action, xenos oid.

3. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ik kom hier gezellig even meelezen, ik wil over een aantal weken aan de rapley, meneer is er bijna klaar voor. Hij pakte gisteren een banaan aan om lekker in te knijpen, beetje sabbelen en voornamelijk naar te schaterlachen :)

Dus ik ga dit topic een beetje doorpluizen om te kijken waar straks mee te beginnen! :D

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Leuke avatar. :D Een hamster die rapleyed! :D

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik heb de vraag hierbij gemist :D, maar ik had bedacht dat enkele krantenpapieren heel handig zouden zijn? Gooi je gewoon weg met alles wat erop gevallen is (en de rest van de krant kan gewoon nog bij het oud papier).

Idd banaan die bruin is geworden in de stof gaat er echt nooit meer uit. @bleken: je moet wel bleken vóór het wassen! Dus goed uitspoelen met koud water en beetje zeep, dan bleken. Tijdens het wassen veranderen de vlekken volgens mij door de warmte en sommige bleken dan idd niet meer of niet meer goed :(

6. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Ik gebruikte de silly billies maar heb gemerkt dat slabbetjes met opvangbak veel beter werken. Veel van wat hij laat vallen belandt in het bakje. Dan kan ik het ook nog eens aanbieden in plaats van alles weg te gooien.

Hier gaat het gelukkig weer beter met rapley. Yoghurt wil hij nog steeds gevoerd krijgen. Hij vindt het volgens mij met een lepel fijner. Ik ga binnenkort maar even kijken of hij het zelf misschien kan eten met een lepel. Ik vind het eigenlijk ook wel fijn dat hij yoghurt met lepel eet.:)

Vandaag hebben we fruit over geslagen. Ik moest naar de dokter en toen we terug kwamen ben ik het helemaal vergeten :)

's avonds hebben we zoete aardappelen gegeten. Ik had het zelf ook nog nooit gegeten maar we vonden het beide erg lekker. Ik had ernaast salade gemaakt met sla tomaat en rode paprika. Ik heb van alles een plakje gegeven en hij vond het heerlijk. Vooral tomaat en rode paprika gingen er goed in.

Gisteren trouwens spaghetti en vis geprobeerd. Dat ging ook super goed. We waren bij mijn schoonmoeder en ze gaf de spaghetti in kleine stukjes aan. Ik heb een paar keer aangegeven dat hij het zelf mag proberen. Toen ze uiteindelijk toegaf zag ze hoe hij zelf ging eten. Ze vond het ook super en is gelukkig ondertussen ook om :) Hoop maar dat het goed gaat als ze gaat oppassen.

Een flinke update van mij:D

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Mijn dochter pakt zelf het eten uit het opvangbakje, zit ze echt te zoeken naar lekkers!
    Kranten onder de stoel zou ik zelf niet doen ( Ik hou niet van extra afval maken dus heb zowizo geen krant ) fleece is echt heel makkelijk hoor ;)

Gul, wat een lekkere eter! Ik vind zelf dat yoghurt ook met een lepel hoort en niet uit een beker of met de handen. Zolang je kindje dat toelaat tenminste,

8. FEE88

FEE88 Niet meer actief

He meiden ik meld me hier ook even, ik weet niet precies wat Rapley inhoudt maar volgens mij begint mijn dochter er nu zelf mee... ze krijgt al brood en de rest omdat ze niet meer genoeg melk wou drinken... brood gaf ik tot nu toe met een vorkje tot ze zelf de vork ging pakken, ook merk ik dat ze erg graag dingen zelf in haar mond wil doen. Groenten en fruit geef ik ook al stukjes maar tot nu toe deed ik ze in haar mond. Hebben jullie tips hoe je het beste kunt beginnen??

9. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ik ga me hier ook eens goed in verdiepen! Misschien een domme vraag maar is het trouwens geen probleem dat je flesvoeding geeft?

10. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Vroeg ik me hier ook al af want rapley staat bekend om bv toch?

11. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Er zijn mama's die kv geven en rapley-en. Je moet iets meer berekenen geloof ik. Maar er zijn er die jullie er meer over kunnen vertellen.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
  13. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Een slab met een opvangbakje gaat het dus worden!

Gister hebben we in de tuin zitten gourmetten en dochter heeft anderhalf uur in de eetstoel mee zitten smikkelen. Paprika, komkommer, brood, avocado. Ze vond het helemaal leuk! :)

Dochter heeft KMA en we waren van de week weer gaan provoceren. Ik had gelezen dat ze vaak het snelst over soja heen groeien, dus heb ik dat als eerst geprobeerd. Maar helaas.....:( Ze is er weer ziek van geworden, heel erg veel spugen en onrustig enzo... Gelukkig heeft ze wel goed geslapen vannacht.
    Maar ik baal er best van, had echt gehoopt dat het beter zou gaan. Volgende week een eitje proberen, hopen dat dat beter gaat.

14. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Mijn zoontje krijgt ook wel eens de fles hoor. Gekolfde melk gaat sowieso met fles. Vaak moeten dan anderen de fles geven dan ga ik ze ook niet laten klungelen met een beker. Als hij water wil wanneer ik water drink krijgt hij het wel gewoon uit een beker. Yoghurt wil mijn zoontje dus ook alleen met een lepel.
    Hij heeft een tijdje weinig fruit gegeten maar ik merk dus dat hij het niet fijn vindt als het uit zijn handen glijdt. Ik heb vandaag zijn peertje ook maar gewoon zelf vast gehouden. Hij ging wel zelf naar de peer toe om te happen. Vind wel dat hij een beetje moeite voor mag doen :D
    Laatste partje wou hij weer zelf vast houden maar gooide het na paar hapjes toch weg. Appeltje en zo houdt hij wel lekker zelf vast.

15. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ze heeft tussen de middag haar broodje helemaal zelf op gegeten :D een heel broodje en vanmiddag op het strand een koekje en vanavond brocolli :D volgens mij vindt ze het leuk! Aan te raden 'een hond' ;) heerlijke stofzuiger ;)

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Yeah! Na bijna 3 maanden rapley heeft ze vanavond haar 1e stronkje brocoli opgegeten!! Ze heeft het al wel vaker geprobeerd, maar of ze gruwelde al als ze het stronkje aanraakte, of zodra die bolletjes tegen haar mondje aan kwamen. Nu zat ze toch ineens heerlijk te smullen ( En wortel, en maceroni, en een flintertje gekookte kip, en daarna poepte ze op de grond toen ze even zonder luier mocht rondkruipen )

17. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hier stond ook brocoli op het menu maar ZL moet er nog steeds niet veel van hebben. Hij heeft het vanavond een beetje verstopt in zijn yoghurt op. Was per ongeluk wat in het bakje gevallen en hij merkte het niet. Hier gruweld hij ook echt van de bolletjes. Als ik brocoli door de pasta doe, dan eet hij het wel.

Haha, lekker poepen in de huiskamer....

18. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Haha, hier stond ook broccoli op het menu ;) (en worteltjes en gekookte aardappels). Dochter vind het wel lekker, voor zo ver ze er ook daadwerkelijk iets van binnen krijgt.

Gister heeft ze wraps op. Avocado erop gesmeerd en sla, tomaat en komkommer er tussen. Was ook een succes! :D

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ja het verbaasde me al echt van de brocoli! Echt een teken van vaak genoeg aanbieden werkt toch! Ik had maar 2 roosjes gedaan en de rest wortels, maar de wortel liet ze bijna links liggen. De papagaai had dus een slechte avond; die mag haar groente resten altijd opeten maar had dus mooi geen brocoli!

Tsja dat poepen... Ze poept al zo moeilijk en dan zie je net die ene keer zonder luier... Hoorde wat geknetter en toen gehuil, jahoor! Maargoed, alles weer schoon ;)

20. fafje

fafje Niet meer actief

ahh leuk te lezen! Brocolli is hier wel een favorietje...juist die bolletjes eet het eerst op..als ie ehcte honger heeft eet ie gelijk het steeltje erachter..als ie "gewoon "trek/honger heeft gooit ie het steeltje weg, of pakt een nieuw roosje...hij kan er ehct van smullen..helemaal als de roosjes wat sappig zijn!

Hier wa shet vandaag zoete aard en pompoen...gewokte courgette, paprika en wortel....maar gek genoeg "luste"hij zijn favoriete courgette niet...

Wel kip uit de braadzak! :p

Deel Deze Pagina