Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dank voor je reactie! Ik zet de wipstoel wel goed in een rechte stand en blijf er steeds bij, hoor. Op schoot is ook een idee, maar dan smeert ze mij dus ook onder!

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Met allergieen in de famillie wordt idd aangeraden een paar dagen hetzelfde te geven. De eerste maand kreeg hij steeds smiddags een soort fruit ens avonds een soort groente. Ik heb nooit geprakt, wel hem voorgehouden en hem af laten happen (of sabbelen ;))
    Met een maand of 7 krijgt hij 's avonds 2 of 3 soorten groenten (met vaak een nieuwe er tussen). Volgende week gaan we beginnen met pasta en rijst erbij.

Het is echt geen ramp als ze nog niet veel eet. Hier begint er nu pas wat in te gaan, en alleen als zijn hoofd er naar staat want hij laat het ook rustig links liggen :)

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Overigens geven wij de bijvoeding altijd in kinderstoel (ondersteund met handdoeken, boeken of wat nodig is) aan tafel terwijl wij zelf ook eten. Want eten doe je samen en is naast voedzaam en lekker ook gezellig.

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Bedankt voor de links! :) Super zeg!

We zullen een kinderstoel kopen en tot die tijd haar op schoot houden!

Mijn zus gaf/geeft bijvoeding terwijl haar kindje in de kinderstoel zit, maar hij krijgt gepureerde/gestampte hapjes.

Het gaat me zeker niet om meer te laten eten dan zij wil, maar iets proeven zou fijn zijn. Ik laat ook nog geen voeding vallen, ze krijgt gewoon BV wanneer ze dat wil en ook nog een late voeding als wij dat willen.

5. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik zit net met Sukkebaby druifjes te eten en ben helemaal trots op hem! Ik sneed ze eerst telkens over de helft, vond ik een wat fijner idee. Was bang dat ze anders misschien tussen zijn tanden/ kaken uit zouden schieten als ze nog zo rond waren. Net in eerste instantie ook gedaan maar op een gegeven moment 1 hele gegeven. En wat denk je, hij brengt het druifje netjes naar zijn mond stopt het er in en toen *krrrr-kraa-krak* Hij bijt hem gewoon keurig door midden met zijn 8(!)tanden. Niet 1 keer maar ging met allemaal! Ben helemaal trots! :)

Ik vroeg me verder ook nog af hoe vaak jullie druiven geven ivm de suikers e.d. of maakt dat niet zo veel uit?

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wat leuk om dit te lezen, Sukke! :)

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hihi hier ook een meisje dat de druifjes doorbijt. In het begin idd door de midden, maar vooral omdat ze niet zo door had dat je die druiven kon eten. Door ze door te snijden, proefde ze het sap en at ze ze op. ;)
    En zij heeft nu 7 tanden sinds kort. :p

Ik sta niet echt stil bij het niet te vaak geven van druiven maar ik denk dat we ze ongeveer eens per 2 a 3 weken in huis hebben.

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Nou, ik heb vanmiddag de broccoli uit het haar van mijn meisje moeten plukken! :D
    Tijdens haar slaapje had ik wat groente gekookt: broccoli en paprika. Die laatste had ik in repen gesneden en ontveld. Daarna had ik het op een bord gedaan om af te koelen. Een zeil op tafel gedaan... Toen ze wakker werd, nam ik haar op schoot om haar te laten kennismaken met de groenten. Ik was echter zo enthousiast, dat ik vergat haar mouwslab aan te doen (hoe dom kun je zijn), daar kwam ik pas halverwege achter. Ze was heel enthousiast, greep het (plastic) bord meteen vast en keek geïnteresseerd toen ik een stukje broccoli opat. Ze pakte daarop ook een stuk broccoli, voelde eraan, stak het in haar mond en nam zowaar een hapje. Volgens mij heeft ze het wel weer uitgespuugd. Omdat ik haar op schoot had, kon ik niet zien hoe ze erbij keek. Ze heeft alle broccoli bevoeld en op de grond gegooid. Ook van de paprika heb ik een stuk gegeten terwijl zij met open mond toekeek. Daarna heeft ze ook die groente bevoeld en op de grond gegooid. Daar had ik ook niets op gelegd, dus dat werd poetsen toen we klaar waren. Omdat ik de slab was vergeten, kon ik haar helemaal verkleden en ont-broccoli-en toen we klaar waren. Ze zat ónder!! Op haar witte rompermouw zat een paprikavlek, dat gaat er nooit meer uit... voel me opeens toch wel een nette huisvrouw (ben ik zeker niet!!!). En zonde om dat eten weg te moeten gooien. Maar ze vond het erg leuk. :D

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Haha dat klinkt super! Zo begon het hier ook ;)

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Haha, leuk, die eerste kennismakingen! Het vies worden gaat op den duur beter, maar zeker die eerste weken/maanden zitten ze vaak flink onder. Ik vond zelf iets op de tafel alleen maar onhandig, legde zelf een kleed op de grond, daar gaat 't uiteindelijk toch heen en de tafel is makkelijker schoon te maken als zo'n plakkerig tafelzeil. Ons laminaat heeft zo'n V-groef dus daar leg ik liever een kleed op ;)

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Gelukkig is het herkenbaar! :D
    Ik ga zo'n plastic plaat bij IKEA halen voor op de grond. En een kinderstoel!

12. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Paprika gaat er wel uit hoor. Gewoon iets van shout op spuiten en in laten werken. Gelijk in een sopje zetten en dan gewoon wassen.

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Bedankt voor de tip! :) Oeps... zal het dan nu maar in water gaan zetten... (niet gedaan, had het gelijk maar opgegeven...) :)

Heeft iemand trouwens tips tegen bananenvlekken? Want dat is het ergste van het ergste, kom ik nu achter! :x Op het KDV is er een bananenvlek (met gewone fruithap) in haar witte pakje gekomen... net een heel schattig pakje is het, maar 't gaat er dus niet uit.

14. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Bananenvlekken zijn helaas erg hardnekkig. Zolang het nog redelijk warm is in huis eet dl in d'r romper met een silliebillie aan, of alleen in d'r luier en een silliebillie.

Hier ligt niks op de grond, ik veeg alles bij elkaar en gooi het weg. In de keuken hebben we novilon op de vloer liggen, dus dat kan wel wat hebben.
    Het weggooien van het eten is iets wat ik eigenlijk ook wel erg zonde vind. Grote stukken leg ik weer terug op d'r blad, maar aan het eind is alles klein gemaakt en dat wordt dus weggegooid.

Vandaag een heerlijke ratatouille gegeten. :D Ik vind het zo leuk, eten is echt een feestje. We zitten tegenwoordig zo een uur aan tafel.

Wij zijn nu 3 maanden bezig, maar dl krijgt nog steeds niet heel veel binnen. Althans.. ik zie wel wat terug in d'r luier, maar heel bewust slikt ze dingen nog niet door. Aan de meeste dingen zit ze te sabbelen en zuigen.

15. fafa

fafa Niet meer actief

hallo dames,

ik ben een paar weken geleden ook begonnen met rapleyen, dus ik lees gezellig mee :)

ben blij te lezen dat het heel normaal is dat het weken duurt voor er uberhaupt wat naar binnen gaat. :D want hier gebeuren vooralsnog maar twee dingen: 1) likken en sabbelen of 2) likken, vies gezicht trekken en de hele boel op de grond gooien ;)

16. fafje

fafje Niet meer actief

leuke foto!!!

Hier ook weer erg goed gegeten..
    brood blijft alelen btj "vervelend"...maakt niet uit hoe groot het stuk is, hij propt het helemala in zn mond...dus moet steeds hapklare stukken geven...hopelijk als ie tandjes heeft, gaat ie ze gebruiken om normale hapjes te nemen :D:D ...heb een erg gulzig kind...:p

17. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Fafje ik geef brood ook in hapklare stukken want hij propt het helemaal in zijn mond. Laat hem dat wel altijd eerst doen en dan komt het er in stukjes weer uit getuft en die geef ik dan steeds aan.

Gisteren een waar feest. Mijn meoder paste op. Ze bleef maar zeggen hoe knap ze het vond dat hij zijn pruimen zo netjes at.
    Wel erg gelachen met het yoghurt festijn ;)

SCENE 1
    Ik: Zullen we wat yoghurt geven?
    Mams: Ja is goed hoor. Geef je dat uit een fles?
    Ik: Nee voor alsnog met een lepeltje.
    Mams: Oh wat leuk!
    Ik: Nou uhh dat weet ik zo net nog niet.

SCENE 2
    We zitten aan tafel. De tafel zit onder de yoghurt, wat uk gebruikt om driftig te vingerverven. Zijn hoofd zit onder de yoghurt. Dikke klodders in zijn wimpers, achter op zijn hoofd en in zijn neusgaten. Uk heeft een lepeltje vast, mijn moeder ook een.
    Mams: Wat een zooitje!
    Uk: Bah! (en smijt lepel uit haar handen)
    Ik: Ja hij heeft het niet zo op lepeltjes. (smeer wat yoghurt op zijn eigen lepeltje, en hij stopt het in zijn mond. Alleen wel de verkeerde kant. Stokje plopt uit zijn mond en de klodder yoghurt vliegt door de kamer heen).
    Mams: Dit ga je bij een tweede écht niet meer doen hoor, wat een zooi zeg.
    Ik: Ach die zooi ruim je zo op, kleding gaat in de was. Maar hoe deed jij dat dan, ik bedoel ik vond dit nog wel redelijk normaal.
    Mams: Normale baby's doen hun mond open!
    Ze duwt nog een lepeltje richting uks mond, die deze woest wegslaat met een kreet en enthousiast begint te schilderen met de nieuw ontstaande yoghurtklodder.

SCENE 3
    Ik, dweilend ;)

18. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Linnie wat een prachtig meisje!
    Wij gaan deze week beginnen met pasta en rijst. Iemand tips?

19. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @Juju: Haha, mijn vader loopt ook altijd te zuchten en te steunen als we bij hun eten! Haha. Hoewel hij het ook wel weer fantatisch vindt!

Rijst vind ik nog steeds latsig. Mijn moeder stelde voor om plakrijst bij de toko te kopen dat plakt goed tot plakjes of bolletjes maar heb ik nog niet gedaan. Ik leg vaak wat op de groente zodat hij er iig wel iets van binnen krijgt. Hij probeert het wel zelf meer beheerst de pincetgreep nog niet dus de helft beland naast zijn mond. Laatste keer had ik wat op mijn eigen hand gelegd en hem voor gehouden zodat hij het er af kon pakken. Dat vond hij alleen niet zo'n goed idee, het was veel makkelijker om zijn hoofdje te laten zakken en het van mijn hand af te snoepen. Haha, was net een vogeltje!

Pasta, ik geef hier altijd penne. Werk echt goed. Kan hij goed vast pakken en hij vindt het ook echt lekker. Eerste paar keer heb ik het droog gedaan, daarna met tomatenpure (zo'n klein blikje en de zelfde hoeveelheid water) met wat italiaanse kruiden en oregano. Vindt ie heerlijk.
    Zondag hier tagliatelle gegeten. Wat een feest. Hij zat er mee te zwieren alsof het een lasso was! :)

20. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Eindresultaats van de pasta!:D

Deel Deze Pagina