hahaha, ik moet er niet aan denken om op zo'n netje te sabbelen! ranzig. Dan geef je dat toch ook niet aan je kind?
ik zag dat ding toevallig ene tijdje terug...toen heb ik het ook ff 3x goed moeten bekijken en 3x moeten lezen waar het nou voor diende hahaha...wat een onzin zeg...
Ik had ze in NL nog nooit gezien. In Turkije waren ze vrij populair en heb wel getwijfeld er een paar mee te nemen. Maar toen was onze dochter bijna 5 maandne, dus waren we nog niet begonnen met rapley en vond ik het stiekem heel erg eng en spannend haha. Maar toch besloten het niet te doen, waarom weet ik eigenlijk niet.
Werkt dat ding dan als een soort rasp ofzo? Ik zou het niet gebruiken, dan nog maar even geen appel..
Nee ik denk een soort netje zodat ze wel kunnen sabbelen en bijten maar geen stukjes in de keel kunnen krijgen.
Ja, het slaat eigenlijk nergens op hihi. Je doet er idd gewoon een stukje fruit in zodat ze het sap eruit kunnen zuigen enzo. Ik denk dat Yasemin heel boos zou worden als ik haar dat zou geven. Want je kunt het niet eten door het netje...
Hier krijgt zoonlief gewoon zo stukken appel. De eerste leer had ik hem wat gekookt. Toen ie 2 dgn later bij mijn moeder was geweest vertelde ze dat ze hem appel had gegeven en niet had gekookt! Sindsdien krijgt hij het dus zo. Al vanaf een maand of 7.
Wat goed Sukke! Ons kleintje is niet zo'n knagert.. Hij wordt er chagrijnig van. Appel maken wij dus nog klein voor hem. Maar ik mag hier eigenlijk niet posten want wij voeren ons mupke . Wel met flinke stukken maar hij pakt het meestal niet zelf.
ik raspte het steeds...maar afgelopen weken snijd ik plakjes...gewoon dunne plakjes...gaat super! ik koop eigenlijk altijd golden delicious appels voor hem..omdat die vrij zacht zijn... Ben benieuwd als zn tandjes btj goed door zijn, dan wil ik em van een hele appel laten bijten...lekker zelf laten raspen...
Hier eet ze gewoon stukken appel zonder problemen. In het begin niet, toen kreeg ze gewoon nooit appel, maar ander zachter fruit.
Hier was appel zelf eten tot een jaar niet zo'n succes. Toen kreeg ze het geraspt. In het begin kon ze nog niet tegen elke fruitsoort. Nu eet ze vaak zelf een hele appel of in 4en. Snij 'm ook wel eens in dunne plakjes.
Hier eet dochter een appel niet beter/slechter dan ander groente of fruit. Dus ze krijgt gewoon appel, ik snij ze in partjes en dan kan ze er lekker vanaf schrapen. Maar ze heeft dan ook al 8 tandjes, hihi. Ja, ik vind dat netje ook een beetje ranzig. Ik vroeg ook aan haar of tie dan wel de vezels binnen krijgt, leek mij namelijk van niet. Maar zij zei van wel. Een rommeltje werd het juist niet, het bleef heel netjes. Ach... laat mijn meiske maar lekker kliederen, dat is toch vele malen leuker!!
Hihi hier tot een paar weken voor haar verjaardag geen tanden, dus daardoor was appel toch wat moeilijker. Ze kauwde wel, maar er kwamen altijd afgelebberde stukjes terug hihi... Niet echt groot succes dus. En het lijkt me dat je met zo'n netje juist alleen maar sap krijgt?
ja precie som die redne dat ik het dan rasp.. het is ook best wel drog, dus hij verslikt zich er vaak in..natuurlijk is appel sappig, maar alleen als je alleen lekekr goed kauwt, en laat mijn zoontje daar nou net niet zo'n voorstander van zijn!
Wat leuk om al jullie ervaringen met pasta, rijst, kip, bonen, haricots verts enzo te lezen! @Appelnetje: raar, dan zou ik het gewoon raspen. Ik denk dat ik mijn dametje nog geen plakjes/stukjes appel ga geven; ze heeft nog geen tanden. Vandaag weer een herhaling van het paprika-en-broccoli gebeuren. Ik biedt dezelfde smaken (conform advies van het CB) toch maar 5x aan, alleen geef ik dan steeds 2 groenten zodat ze wat te kiezen heeft. Ha, ha, mijn voorbereiding wordt steeds effectiever : groente gekookt terwijl ze sliep, daarna snel alles voor het badje vast klaargezet. Eerst eten dan baden leek me wel een handige volgorde. Nu sliep ze weer langer dan ze meestal doet, dus de groente was goed koud (lichaamstemperatuur lijkt mij eigelijk ideaal, maar ja... lastig uitmikken). Iets op de grond gelegd. Toen ze wakker was: zij een mouwslab aan en ik een schort, baby op schoot en bordje op tafel. Ze had meteen weer interesse in de broccoli. Die pakte ze vast. Ze heeft er een aantal keer op gesabbeld, ik geloof dat ze op een gegeven moment wel flink wat groene stukjes in haar mondje had. Dus ik denk dat ze het ook doorgeslikt heeft. De paprika vond ze vandaag ook reuze boeiend. Ze pakte de repen meerdere malen vast en voelde er goed aan, stak ze in haar mondje en sabbelde erop. Volgens mij vond ze het lekker en had ze het best willen doorslikken, maar ze was niet in staat om een stukje af te bijten. Broccoli valt gewoon uit elkaar en is makkelijk te doen, maar paprika is toch wat lastiger zonder tandjes, hoewel het gekookt en van het stugge velletje ontdaan was. Ik denk dat als ik die paprika zou pureren, ze het best van een lepeltje zou willen eten. Misschien eens proberen als ze het na een paar keer nog niet kan afbijten. Ik ben er ook steeds handiger in om wat ze laat vallen op te vangen en terug te leggen op het bordje. Dus we hebben flink langer aan tafel gezeten. Na afloop puin geruimd en kindje gebaad! Daarna was ze zo moe, dat ze na een borstvoeding gelijk weer naar bed is gegaan. Ha, ik had mijn moeder een mail gestuurd met hoe ik bezig ben met groente. Ze mailde terug en wenste me succes, maar geen oordeel/commentaar. Toen ik haar aan de lijn had, begon ik er weer over. Ze zei: "Maar als ze op deze manier aan de smaken gewend is, kan je het daarna normaal geven". Dus ik zei: "Ja, maar ze blijft het niet op de grond gooien, hoor, na een tijdje gaat ze het gewoon opeten." Waarop mijn moeder zei: "Ik bedoel dat ze het daarna van een lepel kan eten." Dus gepureerd eten van een lepel eten is 'normaal' en stukken eten met de handen eten is dat niet! Eigenlijk is het andersom. Dus ik zei, dat ze als ze ouder wordt wel met mes en vork zal leren eten! En wat ik niet zei, maar wel dacht: "Als ze er eenmaal aan gewend is om zelf te eten, dan zie ik niet voor me dat ze zich nog schikt naar gevoerd worden" Het is namelijk best een eigenwijsje. Wat ik wel zei: "Ik wil haar niet dwingen, maar ik wil wel dat ze fruit en groente eet!" En mijn moeder af toe dat ze dit een heel goed idee vond. Toen ik zelf voor 't eerst fruit kreeg, schijn ik het me zo'n kracht te hebben uitgespuugd, dat mijn moeder het maar niet meer geprobeerd heeft. Dat wil ik toch niet laten gebeuren! Jong geleerd, oud gedaan!
aquilegia, opzich zijn er echt geen tandjes nodig voor paprika ed hoor...juist met de kaken/tandvlees kunnen ze heel vaak kauwen en komen alle sappen vrij en daramee kunnen ze ook stukken afbijten... Maar ik vind appel vrij stug en droog en ik heb een "propper" in het extreme..vind ik zelf ....dus was gewoon geen succes... Heel dun schijfje appel, smelt als het ware als ze er 1x op hebben gebeten of gesabbeld