Oh, bedankt voor de tip. Ja, de paprika is inderdaad vrij zacht zoals ik die aanbied. Ik denk wel dt ze die kan afhappen met haar kaakjes. Een broodkorst lukt ook, dus waarom niet.... ik ga gewoon zo door. Ze leek de smaak van paprika echt lekker te vinden, maar misschien ging afhappen nog een stapje te ver....
Wat leggen jullie op de vloer eigenlijk? Ik wilde zo'n plastic plaat van IKEA kopen, maar vraag me af of die wel groot genoeg is. We hebben een geoliede parketvloer, dus het is wel handig om daar niet te veel eten op te laten vallen...
Eerst een fleece kleed van de ikea of de waar dan ook. Daar kan je makkelijk de resten van in de biobak laten vallen en het kleed zelf vlekt niet. Ook is het super snel droog als je hem uitwast, ze zijn goedkoop en makkelijk. Nu mn dochter inmiddels alweer 3 maanden zelf eet, valt er steeds minder op de grond hoor, dus het is niet dat je zo'n plaat aan hoeft te schaffen, een kleed is prima! Hier vandaag bij mn schoonfam gegeten, gewoon aardappels met bonen. Dochter zat in de kinderwagen, want geen stoel daar in huis. Theedoek om, en ik maar steeds een boontje of aardappel aangeven. Toen wij klaar waren met eten, zaten er nog 2 bonen en een stukje aardappel in 't bakje ( De rest was ineens verdwenen ) en dat heb ik nog even met de vork geprakt en dat at ze ook nog op. Gek genoeg geen enkele negatieve opmerking, alleen hoe lief ze daar zat, en hoe goed ze al kon eten; zelf met de handen, van een lepel en netjes afhappen en met haar mond dicht eten! Leuk! En makkelijk, want ik had niets voor ze meegenomen.
@aquilegia: ik moest wel lachen om je verhaal: lijkt wel een militaire operatie en ik had een vraagje aan degenen die rapley en gepureerd combineren: vinden jullie kleintjes dezelfde groente á la rapley ook lekkerder dan gepureerd? Gisteren heeft mijn meisje vol enthousiasme aan rode bietjes zitten knagen (weinig binnengekregen overigens) maar vandaag vond ze de bietjespuree heel smerig! maakt wel dat ik nog meer in rapley ga geloven... blijkbaar wint op die manier de nieuwsgierigheid het van de "vieze" smaak, en zo proeft ze er stiekem toch lekker van.
Vandaag heeft Miran voor het eerst spruitjes gehad. Hij vond het echt lekker. Alleen als er een blaadje los kwam werd hij helemaal kriegel. los wou hij ze niet opeten en zwaaide met zijn hand tot het eraf viel. Als ik de blaadjes los aanbood at hij ze wel. Aardappelen zijn nog steeds geen favoriet maar hij eet ze wel. Moet binnenkort maar krieltjes proberen. Misschien vind hij dat wel lekker. Wat doen jullie met pittig eten? Hij heeft een beetje van mijn gehakt geproefd en hij vond het echt lekker. Ik durf hem alleen nog geen pittige dingen te geven omdat ik bang ben dat hij last van zijn maag krijgt. Maar hij vindt het dus echt lekker.
Ja, eigenlijk wel!! Zo ben ik eigenlijk niet, maar sinds ik een baby heb, ervaar ik dat ik veel meer vooruit moet denken en alles moet plannen... @Suusjeuh: dank voor de tip! @Gul: spruitjes, jij durft... ik zat al te denken aan witlof, maar dat zal ze ook wel bitter vinden. Eerst maar wat zachtere smaken nog.
Spruitjes kan buikpijn geven, is een koolsoort. Heb er dus expres wat langer mee gewacht, maar hier ook wel een succes!
Suusjeuh, dus jouw dochter eet al zo netjes? Haha, de mijne niet hoor. Het is nog steeds een zwijnenstal als ze klaar is. Maar ze vind dingen op de grond smijten ook erg grappig (en ik doe m'n uiterste best om m'n lach in te houden). Witlof ga ik binnenkort ook eens geven, heb ik zelf ook weer eens trek ik. Maar dan niet gekookt, daar hou ik niet van. Gewoon een lekkere rauwe witlof salade. Ben benieuwd wat dl daarmee doet. Blaadjes sla vond ze ook maar apart. Gul, hier nog geen pittig eten gegeven. Dl heeft erg gevoelige darmen, dus dat gaan we voorzichtig uitbreiden.
ik denk dat vanaf 9/10 mnd ik niks meer op de grond hoefde te leggen(dus na 3/4 mnd)...nogmaals...de harde slabbers met opvangbakje houden al heel veel tegen... maar ik heb zo'n tiamo kinderstoel met tafelblad, en is best een ruime stoel...dus vaak genoeg viel het naast hem en dan kon ie het weer pakken... @pittig, ja vanaf 8/9 mnd ben ik wel steeds wat meer peper gaan toevoegen, tot nu toe geen buikpijn, hooguitd at het wat laxerender werkt Vandaag ui voor het eerst...niks gemerkt... ik had van de week geen tijd en nasi gemaakt met een voor gesneden mixgroente dus ook koolsoorten erin...ook nergens last van!...maargoed hij is natuurlijk al wat ouder! @lusten, toen ik nog wel es prakte, at ie wel bepaalde groente sneller...als ie a la rapley heeft dan is het nog veel meer ontdekken en spelen en bekijken enz...zit het ergens door heen, dan gaat dat mondje gewoon open automatisch
Linnie, er gaat hier wel wat op de grond, maar niet schokkend meer. Er ligt veel op het tafelblad maar we zijn nu 2x 'uit' eten geweest, in de wandelwagen zat ze toen te eten, dan gaf ik steeds een stuk groente aan en dan at ze het keurig op. Als ze teveel keuze heeft op haar tafelblad gaat ze ermee strooien en meppen, met 2 of 3 stukjes per keer gaat het goed, dus hou ik het bakje met eten bij mij en geef haar steeds wat aan. Als ze bv een hele boterham krijgt, dan speelt ze alleen en eet ze niets, als ik steeds 2 stukjes geef, gaan ze allemaal op.
Oké, dat gaan we hier ook eens proberen. Ik zal vanavond een foto maken hoe onze vloer er uit ziet na een warme maaltijd....
Mijn moeder vond het een bizar idee en heeft het zelfs met ons CB besproken (daar ging ze prikjes met uk doen op haar oppaasdag, zodat hij de dag erna bij mij thuis was en niet naar kdv hoefde voor het geval hij er last van had). CB was echter zwaar positief en ze vindt het soms best eng maar nu ze het een paar keer heeft gezien ook wel geweldig. "Hij eet zijn pruimen zo netjes, kreeg gewoon de velletjes schoon terug", helemaal trots. Onbekend maakt onbemind in dit geval. Dat is hier dus het geval Ondanks stugge pogingen om yoghurt te voeren wordt het steeds een yoghurt masker en een vingerverf tafel. Zelf is hij wel enthousiast overigens maar zijn lippen blijven stijf op elkaar (behalve als hij zelf de lepel in zijn mond mag doen )
Geen idee nog nooit gepureerd Denk dat het ontdekken en het voelen ipv alleen maar proeven ook wel stimulerend werkt inderdaad (schattig)
Heel herkenbaar Witlof: hij kan het hier niets mee, zowel gekookt als gewokt als rauw niet. Ook nog 0 tanden dus dat zal ook niet meehelpen.
Dat doet mijn zoontje ook! Helemaal enthousiast maar de voedselstukken vliegen letterlijk door de kamer heen!
Jaaaah leuk! Sorry voor alle losse reacties maar had even geen zin in een copy past verhaal om een megapost te fabriceren dus dan maar even aso zo.
luiheid hoor..zit dan wijd met zn armen gespreid zn tafelblad vasthoudend... ik gaf net een sinasappelpartje aan, terwijl hij aan mn been stond..aangezien hij straks pas fruit eet...raakte het voorzichtig aan (hij eet het nu pas voor de 3e x)...keek btj vies..en deed zn mond open, vervolgens kreeg ike en velletje terug haha Als ik hetd an naar zn mond breng pakt ie het daar wel vast om het vervolgens vast te hjouden, tja apart kind