Rapleymama's

Discussie in 'Voeding' gestart door Trees, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
  2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

:)
    Ik eet alleen maar bio-groente en fruit en daarvan is de witlof en aubergine wel bitter hoor! Niet meer zoals vroeguh! maar wel bitterder dan niet-bio. Niet dat ik niet van bitter of witlof houd, daar ben ik nl. dol op, maar aubergine zal nooit mijn ding worden: vind die textuur en smaak gewoon niks. Vind courgette wel lekker overigens.

Ik denk dat verslikken niet specifiek iets met brood te maken heeft. Misschien was het gulzigheid? Mijn zoontje heeft zich nooit verslikt in brood, is er dol op, maar toen hij 8 maanden was, had hij ook een keer zo'n grote plakbal van stokbrood in zijn mond, dat was minder! Hij eet eigenlijk ook altijd stevig volkorenbrood.

3. zogelukkig

Zo klinkt het wel heeel lekker fafje, ga ik eens maken, bedankt voor het recept!:)

Haal jij trouwens de zaadlijsten eruit?

4. zogelukkig

Ja joh; gewoon doen! Kan hij al goed rechtop zitten? Hand-/oogcoordinatie goed (dingen naar de mond brengen). Enthousiast als hij jullie ziet eten? Dan komt het helemaal goed!
    Niet aangeven, maar neerleggen en zelf laten pakken.

5. fafje

fafje Niet meer actief

#1945 fafje, 4 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 sep 2011
    nee ik haal niets eruit :) je moet em gewoon zo bakken dat de olijfolie wel helemala is opgenomen, ik plet het meestal nog een btj dat je het hoort sissen, dan is de bitterheid er echt uit hoor! (soms bak ik ze een btj krokant) ik ben er zooo gek op, is een recept van mn schoonmoeder...

vind overigens aubergine gewokt oid echt smerig..

(ik snijd em trouwens zo aubergine kontjes eraf dan doormidden...en dna nogmaals doormidden...dus ik maak lange repen...geen rnde schijfjes...dan zit de schil dus niet helemaal rondom!)

6. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    @ aubergine : In turkije wordt aubergine vaak gepureerd gegeten. Laatst heeft Miran een beetje gekregen en vond het in eerste instantie lekker maar had er al gauw genoeg van. Ik vind het zelf ook helemaal niet lekker maar manlief is er dol op.

@ zogelukkig: Ik geef margarine op zijn broog omdat dat beter smeert. Het is wel een idee om roomboter te smeren. Mishien dat hij dat wel lust.

@ fafa: Dat lijkt me ontzettend schrikken zeg. Miran heeft het ook wel eens gehad maar niet zo heftig. Daarna ging hij idd zelf ook gewoon verder eten. Ik heb wel gehoord dat je babies niet op de rug maar onder de bips moet kloppen. Op de rug kloppen was niet goed voor de longen of zo.

Amandelpasta is ook een optie. Ben er dol op. Ook huttenkase lijkt me fijn. Jonge kaas krijgt hij wel eens maar dan eet hij kaas en brood apart :D Eerst de kaas natuurlijk :D
    Tahin was een maandje terug geen suc6 maar ga het weer proberen. Bedankt voor de tips...

7. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Fafa, poeh.. dat is schrikken! Ik heb voor de zekerheid van te voren op youtube bekeken hoe de heimlich bij babies moet. Hoop het nooit nodig te hebben.
    Het kokken is hier inmiddels veeel minder dan in het begin. Een enkele keer kucht ze wat omhoog, maar niet meer zulke betraande oogjes als in het begin.

Aubergine... brrrr... Ik vind het ook niet lekker. Maar hier ook alleen biologische gegeten, uit m'n Odin pakket.

We hebben nog geen avondeten op, geen idee wat we kunnen eten. Heb ook geen trek ook.. Dl is net wakker, heeft 2 uur geslapen, die heeft ook weinig zin geloof ik.

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @Fafa: Oe, bah! Dat zijn rot momenten. Gelukkig heeft ze er zelf niet zo veel mee geleden. Ik heb overigens ook gewacht tot 7 mnd met brood geven. Toen eerst korstjes en met 7,5 maand boterham. Stokbrood gaf ik toen alleen de binnekant. Die "korst" vond ik nog veels te scherp.

@MamavanSimone: Ahh, wat flauw dat je haar dat niet laat eten met der handjes!!!! ;) Hier geef ik het zoonlief wel hoor, met zijn handen. Ik vind het niet meer zooi geven of zo. Minder rommel dan wanneer hij broccoli eet. Gewoon shirt en broek uit, goeie slab om en lekker smullen.

@Aubergine: Brr, ik vind het ook niet lekker! Heb het ook ooit aan zoonlief gegeven. Het wordt ook meteen zwart als je het snijdt! Yak! Heb het toen gebakken in olie. Hij at het wel maar man en ik vonden het haast zielig voor hem dat hij dat moest eten. Haha!

Hier vanavond toch eindelijk pompoen op. Had hem in repen in een ovenschaal met olijfolie, wat kaneel en peper er over en wat takjes verse tijm (ook bij zoonlief) en alleen bij ons op het laatste nog wat feta. Ik denk alleen dat ik hem te lang had laten staan want was heel zacht. Ik vond het zelf ook niet zo, beetje rare stuctuur en man wat is dat ZOET! Man en zoonlief zaten wel te smullen.
    Verder aardappeltjes in de schil uit de oven met knoflook, olijfolie en verse tijm. Ook die gingen er met smaak in.
    Grappig want van gekookte aardappels moet zoonlief niet zoveel hebben. Gebakken of dus zo uit de oven gaan er in als koek!

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Houdt hier niemand van aubergine????? :(:
    Ik vind het heerlijk, maar je moet het wel ten alle tijde goed gaar maken. Bakken, grillen, eerst bakken dan stoven... als het maar gaar en lekker bruin wordt.
    In de ratatouille zorg ik hiervoor, door het eerst met olijfolie te husselen en dan in de oven de stukjes goed gaar en bruin te maken. Pas daarna gaat het bij de rest!
    Moussaka, ook heerlijk.
    Of Libanese Moussaka (heel anders), een recept van Nigella Lawson.
    Heerlijk, hoor! :)
    Is het bitter of sponzig, dan is het onvoldoende gaar!

10. fafa

fafa Niet meer actief

Hier nog een aubergine-lover hoor :p

Ben eigenlijk wel benieuwd naar die Libanese moussaka :) Als het niet heel veel werk is om het (in steekwoorden) te posten/pb-en... heel graag.

11. zogelukkig

Oh, van Nigella; doe het receptje maar hoor!:D

12. fafje

fafje Niet meer actief

Zooo zij maakt lekkere dingen heh! Heb laatst een paprika hummus van haar gemaakt HEERLIJK!

13. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zal het recept een andere keer posten. Over een paar dagen... druk, druk, met opleiding!

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook een aubergine gek hoor! Dus dat recept ben ik ook erg benieuwd naar. :D Recept van Fafje ga ik ook eens proberen, klinkt heerlijk!
    Ik maak ook vaak aubergine 'koeken'. Ben er gek op.

15. fafje

fafje Niet meer actief

aubergine koeken?? dat mot ik ook weten :p:D

16. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Haar programma vind ik altijd heerlijk om naar te kijken! Dat is vaak ook mijn moment waarop ik wat lekker bij mijn thee neem! *bloos* Haha, ik word altijd soort "aangestoken" door hoe zij alles zo zalig makend verteld/ eet/ maakt. Ze schroomt volgens mij niet voor vet/ calorienbommen. ;)

Hier heeft zoon me vanavond verbaasd, hij heeft met smaak broccoli zitten eten. Was echt voor het eerst, hij bleef maar pakken en eten.
    Daarna nog yoghurt met banaan er door, beviel hem ook goed!

17. fafje

fafje Niet meer actief

hier ook gesmulddd van broccoli en bospeen! zo schattig in het ene handje stronkje broccoli en andere bospeen...en dan hapje nemen van het ene...kauwen en dan een hapje erbij van het andere haha...ehct lief!

18. zogelukkig

Nee, ik wil niet weten wat haar cholesterolgehalte is!:$
    Ik heb een toetjesboek van haar, maar dat staat gewoon te verstoffen in de kast, dat raak ik niet aan!
    Zij heeft echt heupen, foei! maar ze wordt altijd maar gefilmd tot aan haar taille, haha! Die houdt echt van lekker eten zeg! En ze kan ook blijven eten; staat ze 's nachts voor de koelkast de kliekjes weg te werken, oooooh!:D

19. fafa

fafa Niet meer actief

ja, Nigella is cool. Ik ben overtuigd hetero, maar zij is echt onwijs sexy als ze chocola staat te smelten of in een risotto staat te roeren :D
    Die heupen zijn me inderdaad trouwens nooit opgevallen, hahaha misschien dat ze dan toch wat minder hot is

20. fafa

fafa Niet meer actief

@fafje: geweldig om te zien lijkt me dat! :) Trots!

En de kleine is morgen jarig, zie ik. Alvast gefeliciteerd.

Deel Deze Pagina