Arbo Arts

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MariamZ, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Dag Dames,

Ik ben nu 26 weken zwanger en zit sinds week 15 thuis... Ik ben toen opgenomen vanwege een nierstuwing en nierbekkenontsteking. Op het moment dat het ziekenhuis mij wilde ontslaan begon ik hevig te bloeden en hebben ze een inwendig echo gemaakt en daar kwamen ze erachter dat mijn bmh 2,6 was en de placenta heel laag zat... naja ben gestuurd naar huis en t ging even goed (zat wel thuis vanwege die stuwing) Met week 19 kreeg ik opeens hevige aanvalllen achter in mijn rug, wederom was de stuwing weer aanwezig en ben toen een week opgenomen geweest had ook blaasonsteking en harde buiken.... In ieder geval heb ik buscopan gehad tegen de pijn 6x daags en neem die nog steeds in...

Nu gaat de arboarts a.s woensdag telefonisch contact met mij opnemen, maar wat kan ik allemaal verwachten?? Ik ben eigenlijk best wel zenuwachtig stel je voor dat hij zegt, ja mevrouw u kunt gewoon werken, terwijl dat niet gaat vanwege de pijn, harde buiken en korte bmh.

Iemand ervaring met arbo artsen??

Liefs,

Mariam

2. Maart2013

Maart2013 Actief lid

25 aug 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hoeft je echt geen zorgen te maken. Zie het maar als een standaardprocedure. Wat ik weet is dat arbo artsen in het geval van zwangerschapsgerelateerde klachten erg voorzichtig zijn om je weer aan het werk te laten gaan. In jouw geval helemaal, aangezien je medisch aantoonbare klachten hebt waardoor je niet kan werken. Mochten ze toch beginnen over weer een paar uutjes per week aan het werk gaan dan kan je gewoon aangeven dat dit echt niet gaat en dat ze dan maar contact moeten opnemen met je verlos of arts voor meer informatie! Ik denk eigenlijk dat ze alleen gaan vragen hoe het gaat en dat het daarbij blijft. Succes!

3. rums

rums Niet meer actief

Geen zorgen maken zoals maart2013 al aangeeft dit is een standaardprocedure. Dit is de werkgever verplicht...

4. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ok, dus geen zorgen haha... Ik laat het jullie wel woensdag even weten... Ik denk ook wel dat het goed komt, want ik krijg een telefonische consult en de werkgever had een verkeerde nummer doorgegeven, toen ik het bedrijf belde van de arbo artsen om het juiste nummer door te geven vroeg ik ook gelijk, waarom het een telefonische consult was en toen zei die mevrouw mij dat de werkgever heeft aangegeven dat ik niet in staat ben om auto te rijden (mobiel beperk). Toen zei mijn man nou dat is toch helemaal goed nieuws.. Geen zorgen!!

Maarja eens een stresskip altijd een stresskip hahaa.

Liefs,

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik ben vorige week vrijdag naar de Arbo-arts geweest en ik maakte me ook zo een zorgen.
    Nu zijn mijn klachten nog lang niet zo erg als die van jou..(heftig zeg!!)
    Bij mij was ze heel erg lief en zei dat ik gewoon rust moest houden en moest genieten van de laatste weekjes.
    Dus maak je geen zorgen bij een zwangerschap willen ze geen enkel risico lopen als het gaat om de gezondheid van moeder en/of kind.

Ze zal alleen alles doornemen wat ze doorgestuurd heeft gekregen over wat er gaande is en vragen of dit alles klopt.
    Dan vragen ze hoe het nu gaat en of je nog veel last hebt.
    Nou,bij jou lijkt het me duidelijk dat je sowieso rust moet houden,denk dat het telefoon gesprek niet langer als 10-15min zal duren;)
    Succes!!

Deel Deze Pagina