tja ik kreeg vroeger een rijksdaalder of 5 gulden voor in mn spaarpot. lijkt me nuttiger denk ik. zeker als je alles al hebt
een goed rapport verdient idd een beloning maar zelf zou ik gaan voor een paar euro ipv groot kado. Mijn kinderen van 3 en 5 zijn goed verwent, hebben ieder eigen dsxl, tablet en ieder eigen platte tv en dochter zelfs laptop. maar ditzijn dingen die ze krijgen van Sinterklaas of verjaardag. Tussendoor krijgen ze ook wel is een beloning maar dan is dit iets van de action van 1 of 2 euro en zijn daar dol blij mee. Ook middagje bos of speeltuin vinden ze geweldig. Ze zijn dus nog steeds blij met kleine goedkope dingen. Een goed rapport is natuurlijk geweldig maar eigenlijk ook niet meer dan normaal. Wil je elke keer een groot kado geven? Misschien sparen voor iets is een stimulanse en leren met geld omgaan. Zo krijgen de kinderen wel is een centje en ze weten nu al dat sparen loont en de war groots kunnen kopen. Ik zou dus gaan voor 2 of 5 euro net wat je wilt geven.
Mijn dochter heeft een cd-tje voor haar rapport gekregen. Misschien een idee? Vaak krijgt ze ook een mooi boek, ze leest graag boeken van Paul van Loon. Dat vind ik leuke rapport cadeautjes. Maar wat erg dat ze alles al heeft met 7 jaar zeg...
Mijn zoon krijgt ook niet altijd wat met zijn rapport dit keer wel. Hij mocht een dvd uit kiezen die hij graag wilden hebben. King kong. Daar is jou dochter nog iets te jong voor maar. Snap je wel hoor. Soms mag je best wat extra geven. Ik zou iets koken wat haar favo eten je is bijvoorbeeld.
Iedereen eigen keuze gelukkig Persoonlijk doen wij hier een paar euro in de hand, de helft in de spaarpot en de andere helft lekker snoepjes oid voor kopen. Ik vind dagjes weg en dergelijke grote dingen voor een rapport zwaar overtrokken, maar dat is mijn mening.
Ik zou ook kiezen voor een boek en wat leuke schoolspullen, vind dat een rapport cadeau wel een beetje in die richting ''moet'' zijn ( voor mij dan ) anders blijft er niks meer over voor verjaardagen/feestdagen etc als je daarvoor ook al een groter cadeau koopt
ga lekker met je dochter ergens ( hema of zo) een kopje thee of chocomel drinken met wat lekkers erbij! als jij dan zegt dat dat is om dat ze zo'n goed rapport is en jullie dat zo vieren vind ze dat vast superleuk! ik denk dat ze de blijer van wordt als van een cadeau...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een tablet en een flatscreentv ook niet echt verjaardagscadeaus of sinterklaascadeaus vind.. Ze zijn 3 en 5 jaar.....
eens. dus echt niet dat mijn kids van 4-2 en 10 maanden hier een tv op hun kamer krijgen. ze springen smorgens meteen hun bed uit en savonds horen ze in hun bed te gaan slapen. overdag mogen ze van mij best tv kijken, mits er ook gewoon op zijn tijd gespeeld wordt. hier ook geen nintendos, ipads of al die meuk. oudste dochter heeft een vtech mobigo. daar speelt ze zo af en toe mee. maar kleuren en spelen vinden ze hier gewoon het leukst
Ik zou het eten uit laten kiezen, daar een 'feestje' van maken met een ijsje toe ofzo. En dan een euro of twee euro in haar spaarpot.
Bedankt voor jullie tips! Het is ook neit de bedoelding dat ze een super duur kado gaat krijgen voor haar rapport, een kleinigheid hoor. En met alles bedoelde ik eigenlijk niet dat ze extreem veel heeft maar ze heeft gewoon wat speelgoed, playmobil, poppen en barbies (waar ze nooit mee speelt) en een eigen tablet (maar dit was een oude van iemand) dus het is neit zo dat ze onwijs verwend is maar ze heeft geen wensen! Voor de feestdagen of verjaardag weet ze het eigenlijk ook nooit en met alles wat ze krijgt is ze net zo dankbaar! Ik denk dat ze een dag de baas in huis mag zijn, bepalen wat we eten en met z'n 3en ergens heen of dagje bos of ergens wat eten/ drinken. En als cadeau een boek of iets te knutselen. Hoewel ik die Furby wel erg leuk vind (te duur maar ik vind het ook leuk ) En die paar euro komt waarschijnlijk wel van de oma. Bedankt voor jullie reactie!
Ik zou ook zeker geen duur cadeau of dure workshop geven. Vind ik niet nodig voor een rapport. Een boek daarentegen zou ik wel sneller geven omdat ik lezen belangrijk vind. Wij kregen een paar gulden en daar waren we ook heel erg blij mee. Zou of een paar euro geven of een klein cadeautje van een paar euro.
Rapporten zijn bij ons geen kadoos waard.. wel een bijdrage in je spaarpot (en die kan bij een heel mooi rapport natuurlijk wel iets groter zijn). En als je nu echt heeeeel erg onder de indruk bent van het rapport, kan je het kind altijd nog in het zonnetje zetten als verrassing. Lekker samen winkelen (koop een leuk t-shirt ofzo), film of uit eten.
een boek is een leuk idee maar ze heeft een boekenkast vol en met kerst 2 nieuwe boeken gehad, maar ga wel even kijken. Ik ben ook eigenlijk altijd wel voor de nuttige en leerzame kado's. Ik vind een mooi rapport wel een kadootje waard maar geen groot kado, maar ze is al blij met een kleinigheidje.
Een leuk uitje! Dierentuin, toneelvoorstelling, muziekvoorstelling, dansvoorstelling (er is zoveel leuks in het theater voor kinderen), poppentheater, sealife, efteling, binnenspeeltuin, etc.