En idd een boek. Paul Biegel heeft hele mooie boeken geschreven zoals het Juttertje en de Rode Prinses. Of Sylvia van Heerden, ook om zelf te lezen.
Kados van oma. Tv wordt amper gebruikt dat is dan jammer. Zaterdag mag ze film kijken voor ze gaat slapen en verder staat hij uit. Tablet ook van oma gekregen toen ze 5 werd.
Hehehe en wij maar klagen dat oma overdrijft... Ik begrijp dat er meer oma's dat probleem hebben Hier tot nu toe 2x een kleuterrapport gehad... Dat is toch anders dan wanneer je 7 bent denk ik. Ik kreeg vroeger vaak een nieuw boek voor m'n rapport.. Vandaar dat ik daar aan moest denken. En nieuwe pennen (van die gekleurde gelpennen ofzo. Net even specialer dan gewoon en toch niet heel groot of duur) vond ik ook altijd leuk. Feit dat je dochter niet omkomt in de spullen en toch eigenlijk weinig wensen heeft... Doet me vermoeden dat ze niet half z verwend is als iedereen hier denkt. Wat ik zat te denken... Doen ze tegenwoordig nog aan poƫziealbums? Dat is ook heel leuk en heb je lang plezier van!
maarre maken jullie dan onderscheid tussen een goed of een slecht rapport qua cadeau? ik heb nog geen rapport ontvangen want mijn zoontje is pas 4 jaar geworden. Of gaan jullie uit van wat de juf zegt tijdens het 10 minutengesprek. dit vraag ik omdat ik lees: als je heeeeel erg onder de indruk zijn van het rapport, mooi rapport. Dus wat als het rapport nou tegenvalt?
@Saskia Ze komt inderdaad neit om in de spullen maar heeft denk ik net ongeveer net zoveel speelgoed als andere meiden van haar leeftijd. Ze heeft gewoon idd weinig wensen en kan met een klein of goedkoop kado net zo blij zijn als een heel duur kado. Tegenwoordig hebben ze vriendenboekjes, en die heeft ze al @Onskleintje Mijn dochter heeft altijd wel mooie rapporten gehad, maar deze in het bijzonder omdat ze zo goed doet en ook omdat het rekenen veel beter gaat dan het vorige rapport, dus ben wel extra trots op haar. En als het rapport tegen zou vallen dan zou ik haar er op aanspreken en dan is natuurlijk ook de werkhouding belangrijk, is het rapport minder goed door de werkhouding of heeft hij/ zij wel goed zijn/ haar best gedaan? Ik ben gewoon erg trots op haar
nu nog groep 1...maar hier komt geen cadeau/centje of compliment bij een goed rapport, maar bij de wetenschap dat ze haar best gedaan heeft, of daar nu 5en of 8en op staan, vind ik oninteressant. Ik zou dus als je iets wil geven een klein centje, lekker koffiedrinken ergens oid geven.
Ik kijk niet perse naar cijfers (gelukkig geven ze hier geen rapporten in groep 1 en 2, dat vind ik ook onzin!) maar wel een brief van de juf en een overzicht van hun ontwikkeling e.d. en daar krijg ie alle lof over hoor, we prijzen hem de hemel in, niet perse kadootjes maar we gaan wat leuks doen, speciaal met hem alleen dat vind ie dan ook echt leuk. Op zich zou een leuk boek nog wel een leuk idee zijn maar echte kado's doe ik niet aan..
hihi- ik ben 25, en kreeg van m'n ouders een high five en een dikke zoen. en van m'n oma altijd een pakje kauwgom. Wat ook leuk is is om samen lekker aan het bakken te gaan. mini taartje of 'n cake met smarties beplakken, ik zeg maar wat! Quality time- en 's avonds lekker smikkelen van het lekkers dat je gemaakt hebt met 't hele gezin erbij. Bij de hema een mooie nieuwe pen uitzoeken? of... een nagellakje? en tuttebellen op 't grote bed bij mama? Veel plezier in iedergeval!!