Hier werd het automatisch doorgestuurd naar de school en de eigenaresse van het Kdv heeft een gesprek gehad over mijn zoontje met de nieuwe juf. Vonden wij heel fijn en ook de juffrouw vond dit erg fijn.
Mijn kind gaat niet naar kdv. Wel naar de psz, maar die hebben geen overgangsrapport. Vind het ook niet echt belangrijk en als jij dat niet wilt geven, dan hoeft dat ook echt niet. Ik weet dat onze school er niks mee doet. Ze doen het in een map en klaar. Pas als ze iets merken aan een kind, gaan ze het eens inzien.
Misschien heeft jullie psz geen rapport, maar de meeste wel hoor. Daar krijg ik ook altijd een rapport van. Ik krijg alleen geen rapporten van de kinderen die alle dagen thuis doorbrengen met ouders.
Ik heb het niet gegeven....mijn zoontje had een slechte score voor cijfers....en nog wat dingen. Met de Cito van de basisschool was dat gewoon goed! Doorslag om het niet te geven kwam doordat er in het rapport stond dat hij heel goed kon fietsen.....ik weet niet waar ze hem dat hebben zien doen maar hij kan het nu nog steeds niet....dus ik vond zijn beoordeling niet zo betrouwbaar
Je hoeft hem niet te geven. In overleg met juf hebben we de map na de 3e of 4e week gegeven. Zo kon ze eerst zelf een beeld vormen, en daarna kijken of het een beetje klopt met het KDV beeld. We hebben het ook samen overlegd, omdat er wel wat dingen waren in het KDV verslag, waar zij zich niet in kon vinden (verlegenheid). Maar dat waren net de dingen die ontzettend verbeterd waren het laatste half jaar, dus dat was wel verklaarbaar..
Hier gaat ze nog niet naar school, maar weet wel dat de school altijd informeert bij het kdv of psz. Daar hebben toestemming voor gevraagd of we daar mee akkoord gingen... Weet ook niet wat nou 'beter' is, blanco naar school laten gaan en kijken hoe het daar gaat/juf zelf laten 'ontdekken' of dit van tevoren al doorspreken.
Ik heb geen idee of de bss het 'rapport' van de psz heeft gekregen. Ze werken wel enigszins samen, zitten in hetzelfde gebouw. Dus zou best kunnen. Maar ik vind het over t algemeen niet zo belangrijk, ze zitten 5 dagen per week op school, dus de juf heeft de meeste dingen als het goed is zo wel door. Tenzij je kind ermee bekend is dat t dingen niet goed laat zien. Het kan ook nog zo zijn dat een kind in een andere omgeving zich heel anders gedraagt, misschien een stuk minder onzeker is, omdat het beter klikt met de juf of de kindjes. Dan is een juf door zo'n (negatief) rapport misschien al bevooroordeeld en dat is ook jammer natuurlijk. Ik laat mensen liever zelf hun beeld vormen dan ze iets bij voorbaat al te vertellen.
Hier wel gegeven aan de juf bij beide kinderen. Overigens waren de 'rapporten' prima en de punten herkenbaar voor mij. Als het negatief zou zijn of ik mijn kind er totaal niet in zou herkennen, zou ik het niet geven.