Kan maar geen leuke winterjas vinden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door nana33, 12 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi meiden,

Ik ben hard op zoek naar een lekkere, warme winterjas die leuk staat, maar pffff... het schiet niet echt op. Vorige winter had ik zo'n leuk jasje gevonden, waar ik zooo blij mee was, maar nu kom ik gewoon niets tegen dat ik én heel erg leuk vind én dat ook nog eens heel lekker warm is. De meeste jassen die ik leuk vind zijn gewoon niet zo super warm.

Heeft iemand hier toevallig de gouden tip?

Ik houd niet zo van die glimmende jassen of jassen met al te opvallende "Michelin-bubbels" en ik wil een jas die wind en in ieder geval een beetje waterdicht is (als in niet met één buitje doorweekt). Verder moet het niet al te zoet zijn (licht roze, veel strikjes, etc.). Ze heeft maat 92.

2. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik heb niet echt een tip, maar vraag me vooral af hoe dat kan?! :$:( Ik zie namelijk overal leuke winterjassen! :D:p En ik hou ook niet van michelin-bubbels, glim en zoet.

"Helaas" heb ik er al drie (een krijgertje en twee uit de uitverkoop van vorig jaar), dus mag ik er geen een kopen... :(:x

3. Janna

Janna Fanatiek lid

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Ik vind de jottum-jassen erg leuk dit haar
    En de Z8 Macy jas

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
  6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Bedankt voor de sites, hier kan ik wel wat mee! Die sites van beslist is wel handig, daar hebben ze héél veel keus. Deze was bij mij eerdere niet naar boven gekomen. Ik ga nog even verder speuren.

Wat trouwens ook wel lastig is bij mn dochter is dat ze een relatief lang en bol bovenlijf heeft, maar hele korte armpjes. Vaak zitten jassen hierdoor ook niet echt mooi.

.

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Frendz Jas V&D

Heb voor mn dochter deze en een stoerdere jack van LIEF. Ik hou ook niet van dat zoete. Mn meisje heeft ook maat 92 en ze heeft verhoudingsgewijs een wat langer bovenlijf en ook wat boller. daarbij kortere beentjes zodat een " michelin" jasje haar al snel een bal op pootjes maakt :D ik ga daarom vaak voor een a lijn model.

8. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Druif: Haha, jouw dochter's figuur klinkt inderdaad erg als de mijne :). Ik vind die Friendz jas en uberhaupt dat soort jassen wel erg leuk, alleen twijfel ik altijd of ze, als het echt koud is warm genoeg zijn, omdat ze niet echt gevoerd zijn met watten of polyester vulling.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb dit jaar een jas van Shoeby voor haar gekocht. Was online uitverkocht, maar hier nog wel in de winkel (al was dat 2 weken geleden). Niet zo'n Michelinmannetjes effect, geen glim, ietsje langer en volgens mij niet heel warm, maar warm zat voor mijn dochter. als je echt een warme jas wilt, zijn die soort skijassen van de H&M fijn, al is dat model niet echt flatteus en volgens mij de printjes en kleuren dit jaar ook niet. Jas Mindy various - Jilly - Shoeby

10. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zit met hetzelfde probleem. Genoeg leuke jassen gezien, maar ze zijn of te kort aan de onderkant, of ze vallen veel te wijd. Mijn dochter is heel tenger gebouwd en de meeste jassen vallen te wijd. Tot nu toe kon ik alleen bij prenatal slagen maar daar was haar maat nu al uitverkocht :(

11. Annelin

Annelin Actief lid

23 aug 2011
    245
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb die van Babyface gekocht, deze is er in koraalrood met zwarte hartjes en in het donkerblauw/lavendel met zwarte hartjes.
    Ik heb een stoere dochter en zocht ook een jas die bij haar past. Bij kleertjes.com met een muts met bontrand.

12. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
  13. Storm

Storm Niet meer actief

Ik ben voor mijn dochter nog niet echt op zoek geweest, maar dat gaat ook nog lastig worden. Ze zit nu in maat 80/86 maar het is wel een gezet propje (en dat is lief bedoeld! :) ) Daarbij heeft ze ook nog eens vrij korte ledematen ten opzichte van haar lijf, waardoor je constant op het probleem: mouw over - lijf tekort stuit.
    Ik ga weer in de uitstel modus.

Mijn schoonzusje heeft voor mijn nichtje bij V&D een heel leuk jasje gehaald. Niet teveel poespas, gewoon leuk.

14. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Storm: jouw dochter klinkt ook als de mijne, een lekker bolletje met korte armpjes en beentjes ;):).

Ik heb mijn probleem voorlopig ook maar even uitgsteld door een goedkope jas te kopen bij de HEMA en het kopen van "de jas" nog even uit te stellen tot ik echt de perfecte zie. Ik heb al wel een jas gezien die ik héél leuk vind, maar die is 160 euro en ik twijfel of ik dat niet wat teveel van het goede vind voor een jas die ze maar één jaar aan kan ;). Ik heb nu in ieder geval een jas voor als het kouder wordt en hopelijk kom ik mn "droomjas" (tegen een redelijkere prijs) nog tegen. Ik heb overigens sowieso bij alle jassen het probleem dat ik de mouwen twee, drie meer om moet slaan, dit is ook altijd het geval bij truitjes en vestjes (en mn dochter heeft het niet van een vreemde, want mama moet ook allee mouwen een paar keer omslaan...)

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dat probleem herken ik. Voor haar buik(je :D) moet ik vaak toch een maat groter pakken en dan zijn haar mouwen veel te lang. Een jas met een elastische (binnen) boord in de mouw zit dan beter dan een jas met wijdere mouwen!

16. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wij hebben dit jaar een jas van Beebielove! (zie foto)
    Hij valt iets breder vind ik...
    Op ervaringen van anderen die hetzelfde model jas hadden uit vorige collecties ga ik er maar vanuit dat hij warm genoeg is. Hij is wel goed gevoerd in ieder geval...

Deze geruite wollen jas is een fashionable variant op een klassiek houtje-touwtje model waar beertje Paddington nog jaloers op zou zijn. De sluiting heeft metallic accenten en het is een zwierig model dat wijd uitloopt, met een plooi op de rug. De ja
    Deze jas zag ik daarna, vond ik ook érg leuk!

Deel Deze Pagina