rapport zoon

Discussie in 'De lounge' gestart door monkeylove, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Mijn zoon zit op 2vmbo en is een paar keer ziek geweest. Hij moest toen proefwerken maken die hij moest inhalen, waar hij ook een paar keer om heeft gevraagd.
    Nou is het zo dat ze voor de proefwerken die hij niet gemaakt heeft wegens ziekte (eind oktober) ze hem een 0 hebben gegeven en het mee hebben gerekend op het rapport waardoor zijn goede gemiddelde is gekelderd tot een bedroefd resultaat :(

Mag dit zomaar? Want ik ben eerlijk gezegd laaiend en ben in staat om niet akkoord te gaan met het rapport :x

Zijn er hier toevallig leraressen van een middelbare school die er meer van weten of dit überhaupt mag?

2. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    lijkt me niet dat ze hem door ziekte een 0 mogen geven!
    zou eisen dat ze hem een kans geven om het proefwerk te maken!
    regels of geen regels dit slaat nergens op

3. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land

Sluit ik me bij aan. Wat een rotschool!
    Direct bellen, vragen waar het op slaat?

4. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    nee ze moeten altijd een herkansing krijgen of inhalen dus dit is onterecht ;)

5. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik wilde idd al zeggen
    dat kan niet zomaar
    hij moet de kans krijgen om het in te halen
    ik zou even school bellen
    of even meegaan

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Bij ons op school vulden ze ook een 0 in omdat ze iets in moesten voeren maar als je dat dan op een later tijdstip inhaalde werd het ook op je rapport veranderd hoor.
    Zou het gewoon even navragen voordat je je er boos om maakt ;)

8. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ja vind het zo zonde want hij komt van de havo en wilt eigenlijk graag weer terug.

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Rare gang van zaken, vind ik het.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.011
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Is jouw zoon bij de betreffende leraren geweest om een afspraak te maken voor de herkansing? Het is namelijk op de meeste scholen zo dat de leerling daarvoor zelf het initiatief moet nemen. Het is niet zo dat de docenten daar achteraan gaan.

11. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ik ben docent en decaan;)
    Een 0 mag sowieso niet.. ook niet op gemaakt werk. Officieel mag er zelfs helemaal geen cijfer gegeven worden op niet gemaakt werk. Er is immers niks wat je beoordelen kan.
    Als zij het niet gaan aanpassen kun je er een "zaak" van maken.
    Voor meer info pb je mij maar!

12. Dat ze dat bij 1 proefwerk doen om het 'te leren' kan ik begrijpen, maar toch niet bij meerdere proefwerken, zo erg dat het gemiddelde ontzettend omlaag gaat? Kom op zeg!

Daarnaast staat er al dat TS's zoon om de proefwerken heeft gevraagd, dus hij heeft er zelf wel iets aan gedaan..

Bah, wat vind ik de middelbare-school-mentaliteit toch klote.

13. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Ik snap van de leraren wel dat ze niet voor elke leerling na kunnen gaan of ze alle proefwerken hebben gemaakt. Maar zijn mentor had toch wel moeten zien dat zijn rapportcijfers dermate omlaag zijn gegaan dat er OF iets niet moet kloppen.. OF dat het niet goed gaat met zijn schoolwerk. In beide gevallen moet er aan de bel getrokken worden hoor. Zou er inderdaad even over bellen met de mentor/decaan oid

14. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ik zou gelijk op hoge poten naar de school bellen en ze vragen of ze op hun achterhoofd zijn gevallen.......grapje:D

Nee, gewoon even navragen hoe het zit en waar het fout is gegaan. Houden ze voet bij stuk, dan kan je er dus 'zaak' van maken. Dat zou ik doen.

Succes!

15. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Ik vind het echt niet kunnen. Als hij ze niet gemaakt heeft moeten ze die ook niet meerekenen. En anders moeten ze hem de kans geven om hem alsnog te maken! Heel raar vind ik!

16. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    als mijn kinderen ziek zijn geweest tijdens een proefwerk, komt er op hun rapport een z te staan.
    de z van ziek :) zo zien wij ook precies welke proeven ze eventueel nog moeten inhalen.
    een 0 vind ik werkelijk ongehoord.. zo gaat je gemiddelde idd een flink stuk omlaag!

17. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou even bellen en het leerlingstatuut even opvragen. Daar staan de rechten van leerlingen in. Dan heb je dus niet het antwoord van een leerkracht, maar gewoon de regels zwart op wit, zoals afgesproken binnen de organisatie. Succes

18. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Even contact met de mentor leggen en vragen om uitleg!

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wat een kanslose leraar

20. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    En bij ons op school ( om je vraag te beantwoorden ) mag het niet. Maar ik weet niet wat de regels zijn op andere scholen.

Zoals ik al zei: Je kunt een leerkracht bellen, maar dan is het zijn/ haar woord tegen die van jou. Al dit soort zaken dienen op papier te staan. Dus daar kom je denk ik verder mee ;) Succes. Laat je het ons even weten?

Deel Deze Pagina