Ik was vandaag met mijn zoontje naar het cb. Werd mij verteld door de arts dat hij max. 900cc voeding op een dag mag. Terwijl vorige week maandag er nog verteld werd door de advies gevende dat hij max. 620 cc mocht. Dat vonden wij wel een hele grote stap. Dus thuis nog maar eens even uitgerekend, komen wij op 675 cc (150 ml per kg lichaamsgewicht en hij is nu bijna 4,5 kg). Dus wij zijn blij dat we dat nog even hebben gecheckt en niet blindelings op de arts vertrouwen in dit geval.......
ik kreeg een tijdje terug ook een leuke tip. alyssa dronk te snel en ik belde dus op om te vragen hoe ik daar iets aan kon doen. ik moest alyssa maar uitleggen dat ze rustig moest drinken (ze was toen net 3maanden) en anders moest ik de fles eruit halen, even wachten en weer verder gaan. dat uitleggen heb ik maar niet gedaan. de fles eruit halen en even wachten heb ik 1keer gedaan. het resultaat was dat alyssa nog sneller ging drinken en heeeel boos was. twas niet de vaste wijkverpleegkundige maar een invaller ofzo, normaal krijg ik altijd goed advies. kheb er heel hard om gelachen. liefs doris
Ik snap heus wel dat een kind het niet begrijpt als je zoiets uitlegd! Maar toch heb ik altijd wel veel aan mijn dochter uitgelegd. Volgens mij wordt ze dan ook rustig van je stem! Waarschijnlijk maakt het niet zoveel uit wat je zegt! Ik vertel altijd wel wat er gaat gebeuren, kinderen pikken meer op dan je denkt! gr
@ saskia je bedoelt op die twee soorten groentes! Dat is wat ik bedoel daar kan zij helemaal niet tussen kiezen......
vandaag even de proef op de som genomen met lars. heb hem de kaas en de worst voorgehouden en gevraagd welke hij wilde... beide :-D die die die haha
Haha lekkere verhalen hier ja. Hier ook zoiets meegemaakt. De intake mevrouw van het cb was er en ik zat met haar te praten, mijn ma zat met Lena naast het aquarium. Lena zat naar het aquarium te kijken terwijl ze bij mijn mama zat en wij vonden dat zo leuk dat ze al naar iets deed kijken. Ze scheen er best vroeg mee te zijn in elk geval. Kom ik bij het cb vraagt die 'arts': "En, kijkt ze al bewust naar dingen?" Dus ik helemaal blij vertellen dat ze ons aquarium erg interessant vindt en de visjes ook echt volgt. Zegt dat mens 'Ja, dat kan eigenlijk helemaal nog niet op die leeftijd' ](*,) Hou dan je klep! Die vrouw die bij ons thuis was geweest was erbij om het te beamen maar ik vond dat echt kansloos die opmerking! Wil ze zeggen dat ik het verkeerd zie? Als ik twijfel over iets dan 'google' ik het wel, of vraag het op een forum. Er zit zo veel verschil tussen de cb's, plus dat het allemaal overheidsgestuurd is, en ik laat een zooi ambtenaren toch niet vertellen wat het beste is voor mijn kind! Vind het leuk als ze gewogen wordt en ze haar inentingen krijg maar met dingen van te lang, te dun, te dik, te watdanook hoeven ze niet aan te komen!
mij vertelden ze glashard dat mijn kindje bij 6 weken echt nog niet kon lachen, dat kwam pas met een maand of drie 'ja joh, en ik zit elke dag aan de drugs zodat ik dingen zie die er niet zijn?!'
@valhalia: mwah als die ambtenaren nou daadwerkelijk echt veel verstand van babies lijken te hebben.. dan is het niet zo'n punt maar dat valt soms zo tegen he
daarom ga ik liever naar de arts als de verpleegkundige, de arts heeft zelf 3 kinderen, zij heeft dus praktijkervaring :-D
Hier gelukkig niet zulke rare ervaringen. Wel jammer dat ze niet zagen dat Eva spruw had en het advies gekregen om Eva water te geven met warm weer, maar dat is helemaal niet nodig met borstvoeding. Maar op zich niet zo'n heel raar advies. Wel was ik laatst bij de wijkverpleegkundige en toen ik zei dat ze zich vooruit beweegt als ze op haar buik ligt, vroeg ze of ze echt kroop of tijgerde. Nou ja, allebei dus meestal niet, ze drukt zich een soort van op (zie foto in mijn banner) en loopt dan met haar voetjes en als ze neerkomt, is ze een stukje vooruitgekomen. Ja, zegt ze, maar dat is dan geen kruipen of tijgeren. Ehhh nee, maakt dat wat uit dan, ze komt toch vooruit en gaat de hele kamer door... Sommige kinderen gaan nooit kruipen of tijgeren, maar gaan uiteindelijk ook lopen. Inmiddels kruipt en tijgert ze wel steeds vaker. Zal de verpleegkundige wel blij mee zijn dan . Toen ik vertelde dat Eva zich optrok tot staan in de box, zat ze me trouwens met grote ogen aan te kijken en ze vroeg het nog een paar keer, of ze zich echt helemaal zelf optrok aan de spijlen. Ze zei nog net niet dat dat nog niet kan op deze leeftijd (ze was bijna 7 maanden toen ze dat voor het eerst deed).
sven komt overal, maar of je het kruipen kunt noemen meneer is iig errug lui haha, dus als hij de moeite niet hoeft te doen vind ie 't prima hihi
Hier af en toe ook van die vreemde verhalen. Laatst was ik met Fenna bij het CB, moest ze gewogen worden, leg ik haar op de weegschaal, zegt die vrouw : "kan ze niet zitten". Dus ik: "nee, ze is nog geen half jaar, dus zelf zitten gaat nog niet echt lukken)" Pff. Dat gedoe daar altijd. Ik geef het op. Als ik advies wil win ik het wel op andere manieren in.