Wie van jullie speelt Guildwars 2? Ik ben net begonnen en om eerlijk te zijn... Ik snap er nog helemaal niets van. Was in guildwars 1 ook gewend om met mijn muis te spelen dus dit is een hele omschakeling. Dus wie speelt er allemaal? Misschien kunnen we elkaar wat op weg helpen.
Ik heb net de free trail van guild wars 1 gedownload...moet sowieso erg wennen aan gameplay van GW....ben een oud WoW speler. Ik zit nog in dubio om GW 2 te kopen. In wat voor opzicht is GW2 anders dan GW1?
The gameplay is anders. En het grootste verschil met gw 1 is dat je op ieder moment de map met andere spelers deelt net als in wow. In gw 1 is dat alleen als je een party formt of in de towns.
Hier wel iemand die GW2 speelt. Ik ben het inderdaad met je eens dat de gameplay van GW heel anders is dan die van GW2 en dat het inderdaad een hele omschakeling is. De open wereld is een heel groot verschil met GW, (zelf mis ik wel een beetje mijn hero's), maar het maakt het wel weer makkelijker om met anderen te spelen. Het is ook wel leuk om een daily event met twintig man te doen, zelfs als je op een heel laag level mee speelt kan je nog de xp krijgen. De persoonlijke questlijn vind ik wel leuk. Je beleeft een eigen, persoonlijke questlijn, die je voor een groot deel ook alleen moet doen. Op dit moment speel ik vooral een human elementalist, mijn main character in GW was er ook een. groetjes,
Ik speel met een sylvari elementalist. Fire gebaseerd. Was ook mijn main char in gw 1. Ik begin redelijk te wennen moet ik zeggen. Ben gisteren begonnen en nu lvl 9. Had een discussie of je bij gw 1 healing potions kon kopen of niet. Ik dacht van wel, dat je die bij de merchant kon kopen. Heb gw 1 er niet meer op staan. Maar dat mis ik dus ook. even een boost als je bijna het loodje legt En inderdaad ik mis de hero's ook. Ik speelde altijd met necroteam en daarna met een team van ritualist/necro. toch vind ik het wel heel leuk dat de wereld nu open is.
Heb gelijk even voor je gekeken, maar in GW waren er geen healing potions te koop bij een merchant, dat dacht ik al want healing kwam van diverse spells die je had. Op plaats zes van je spellist heb je ook nu een healing spell, je kan deze in je hero list nog wijzigen in een aantal andere skills, maar ik vind de basic skill wel handig. Wat ik heb gedaan is de skills nog apart aan te wijzen voor op het numpad. Het werkt voor mij lekkerder, want ik kan ook nog mijn muis erbij gebruiken om de view te veranderen. Heb jij trouwens je hall of monuments geclaimd?
Ik wacht op Mists of Pandaria. Heb even overwogen GW te proberen maar ik hou het toch bij mijn vertrouwde WoW.
@ wilma. Bedankt is dat ook weer opgehelderd. Dan ben ik in de war met een ander spelletje. De candycanes waren trouwens wel altijd top! Hall heb ik nog niet geclaimd. Ik speel nu nog met 1 char op mijn vriends account koop later zelf 1 maar alles is uitverkocht. Die koppel ik dan aan mijn hall.
Ook wij hebben zitten denken aan GW2, maar zijn al niet echt fans van GW1. Hebben tijden WoW gespeeld, zijn nu overgestapt op Dungeons&Dragons. Kijken ook best wel uit naar de nieuwe Neverwinter. Is het qua sfeer wel hetzelfde als GW1? Want dat vond ik een beetje ontbreken, zeker in vergelijking met een spel als WoW of DDO. Al is dat natuurlijk persoonlijk. En ik lees dat je een questlijn hebt die je alleen moet doen, maar speel altijd samen met mijn man, dus is niet echt fijn dan.
Volgens mij kun je met je personal events wel een party maken. Tja wat sfeer betreft ik weet het niet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eens wow trial heb gedownload en ik dat zelf persoonlijk dus helemaal niets vond.
Ga inderdaad maar eens een sfeer omschrijven he. Bij WoW is het voornamelijk het simplisme van de quests die me gaat tegenstaan: "kill zoveel van zoveel voor zoveel van dat". Dat is het fijne aan DDO, is toch wel heel anders. In GW2 was het questen ook niet zo "standaard", toch?
Nee het questen is niet standaard. Als je een soort van quest aanneemt is het ook te zien bij anderen op het scherm. En deze kunnen dus gaan meehelpen met jouw event (zijn geen quests meer) Dan heb je ook nog meta events. die doe je dus ook tegelijkertijd met andere spelers.world events jouw wereld word bijvoorbeeld aangevallen door een draak ofzo. En die moet je dan samen verslaan. Heeft mijn vriend gisteren meegemaakt en koste met een heleboel mensen meer dan 5 minuten. Dan kun je ook nog world vs world maar dat weet ik nog niet hoe het zit. En daarnaast heb je nog een persoonlijke verhaallijn. Als je doodgaat kun je tot leven gewekt worden door andere spelers. Je kunt zwemmen en dus onderwater gevechten en opdrachten. En er zitten ook nog een soort jumping puzzels in. Al met al vind ik het een leuk 2e deel.en vind ik het echt een vooruitgang. Hoewel ik wel bepaalde elementen uit het eerste deel mis.
Ik ben eigenlijk vooral een consolegamer, maar mijn vriend kwam een paar dagen terug toevallig met het idee om samen Guild wars 2 te gaan spelen. Heb deeltje 1 maar kort gespeeld omdat er weinig bekenden waren die het ook speelden. De clan van mijn vriend heeft in guild wars 2 een eigen guild, dus denk dat we die wel wat fanatieker zullen gaan spelen.
Ik ben inmiddels alweer een stukje verder.Mijn eigen begin wereldje 100% en zit nu in asura gebied. En ben er over uit dat ik het leuker vind dan GW 1.
Leuk! Zodra ik ermee begonnen ben, laat ik het wel weten, misschien leuk om een keer online samen te gamen?