Ik ben nu aan het werk en maak me een beetje zorgen over deze situatie. De man was boos op zijn vrouw en riep tegen haar of ie ze in haar gezicht moest slaan. Zijn vrouw had iets doms gedaan. Ook is ze dementerend. Ik heb het idee dat hij teveel drinkt. En kan niet zo goed omgaan met die dementie. Ik werk als thuishulp en heb ook een signaleringsfunctie. Zal ik dit aankaarten bij mijn zorgcoördinator?
Ja! als jij je onprettig voelt bij een bepaalde situatie, dan moet je dit melden. Misschien is er niets aan de hand, maar daar kom je dan wel achter.
Ik zou het wel melden als ik jou was! Al kun je er misschien niets aan doen op het moment, mocht er wat gebeuren en je hebt het niet gemeldt... sla je jezelf voor je kop. Zeg gewoon dat je niet goed weet wat je hier mee moet, maar dat je het graag even kwijt wil! Succes meid!
Ja, direct! Als je het niet aankaart heb jij uiteindelijk misschien een probleem, omdat je van de situatie wist. Van kantoor uit wordt er wel verder naar gekeken, maar jij hebt je ding gedaan!
Ik vind dit wel zorgelijk eigenlijk... Vooral als die vrouw dementerend is en zich niet goed kan weren. Ik zou het wel even bespreken met je zorgcoördinator!
ja melden, die man heeft hulp nodig bij het acceptatieproces. het is hetzelfde als bij rouwverwerking.
Bij ons is het trouwens een verplichting om zorgwekkende situaties/andere "niet normale" dingen te melden. Zo heb ik ook al regelmatig moeten melden dat een client over datum produkten in de koelkast had staan en op at!! Ik mocht het niet weggooien....heb dit dus wel gemeld, en kantoor is hier mee verder gegaan. Mocht de client er ziek van worden, dan kunnen ze mij niks verwijten
Ik heb het gemeld. Ze gaan contact opnemen met de verzorgende, zodat die ook op de hoogte is. De client gaan ze hier nog niet mee confronteren, maar dat hoeft ook nog niet. Misschien was het eenmalig en mochten er nog gekke dingen gebeuren, moet ik het weer melden. Bedankt, voel me nu wel een stuk opgeluchter.