Rare adviezen/tips? Wie nog meer....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wendyp, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Erg leuk topic weer wendy!

Wij waren op visite bij mijn broer en mijn nichtje (7 jaar), zij pakt een pakje 'spongebob' limonade uit de koelkast, zegt mijn broer, oh dat mag Louise ook wel hoor... eehhmm nee, ze is pas 4 maanden.
    Ook van hem; speen even in de suiker dopen, ja dat vinden ze lekker en dan houdt ze hem wel in :S

2. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    Ik kreeg ook het advies om honing te gebruiken,
    maar dan van iemand die achter de balie van de apotheek stond :confused: :confused:

3. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    @kimsch, nou dat vind ik wel heel slecht! Bijna iets om over te bellen of de volgende keer even te zeggen. De volgende keer wordt het tegen iemand gezegd die niet weet dat het schadelijk kan zijn!

4. kimsch

kimsch Bekend lid

13 feb 2007
    517
    1
    18
    Wormerveer
    @mirrem, ik was ook een beetje overdonderd hoor...Ik kwam daar omdat Koen last had van een hese stem en hij zat helemaal vol van de verkoudheid. Ik zei maar dat ik ergens gelezen had dat het niet aan te raden was en erg slecht was. Het enige wat ze zei was: " Oo".

..........

5. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik kreeg van de buurvrouw het advies. een suikerklontje in jenever. dan slaapt ie lekker :confused:

6. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

- Mijn moeder wou met 3 weken beginnen met sinasappelsap en liga..haar gevraagt of ze het wel goed had.. :confused:

- rauweiwit op kapotte billen, gevaarlijk ivm salmonella besmetting via de openhuid..

- i.d. laten huilen.. kind heeft 4maanden krampen gehad.. en dan zo maar laten huilen..

- hond weg doen.. is levens gevaarlijk.. :rolleyes:

- speculaasje geven met 6 maand.. laat haar eerst maar goed warm en fruit eten voordat er koekjes, en dan al helemaal geen speculaas in gestoken wordt..

- met sinterklaas een kennis van ons die Esmee een pepernoot wou geven.. zou zou er in stikken.. vind ze lekker, ja dat kan zijn maar ik heb geen zin in een dood kind.. :rolleyes:

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon is geboren in mei 2008, in juni hadden we zeer warme dagen dus had ik Gjalt in een romper en onder een lakentje te slapen in de reiswieg. Komt mijn Ex schoonmoeder weer met de vraag of er geen deken bij op moet en een kruik er bij in... pfff het was buiten meer dan 30 graden :(

8. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    "Moet ze niet iets warmers aan!?"
    Je wordt er niet goed van! Ik woon in de tropen en het is hier knetterheet (30+). Komen we met ukkie van 2 maanden in de supermarkt, korte mouwtjes, blote voetjes: "moet ze niet iets warmers aan!? Ze ziet er zo koud uit!"
    Jaaaja, zo koud dat ze er van gaat zweten zeker?
    (hier zie je vrouwen met hun armen om een groot pakket dekens (waarin de baby gewikkeld is) geklemd in de zon lopen)...

Heel brutaal voeg ik een "rare vraag" aan het topic rare adviezen/tips toe:
    een oerstomme vraag afgelopen week (ukje 6 maanden), believe it or not:
    "Kan ze al zien?"
    EXCUSE ME?

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hahahaha, die is goed! Zien ze niet dat ze je van alle kanten volgen met hun oogjes dan? Geweldig!

10. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    We hadden een verjaardag en er lag cake. zei m´n schoonzus waarom geef je Ryan geen stukje :confused:. Hij was net 5 maanden! En nu zeggen dat ze hem te toch best wel aan de dikke kant vindt, hij loopt precies op de lijn met zijn gewicht en lengte maar dat maakt voor haar natuurlijk geen verschil.

11. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    jaa klopt haha dat zei mn moeder dus!

"ja als ik je echt zat was duwde ik gewoon een suikerklontje in de rum en die peuzelde je op, heerlijk slapen daarna!"

nou MOOOI NOOOOITT van mn leven!

12. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Wat een leuk topic! Ik lach me rot meiden :)

Hier eentje van ongeveer een maand geleden. Dean was zal ongeveer twee maanden oud zijn geweest en hij was aan het huilen. Ik was met hem aan het rondlopen en aan het wiegen, waarom mijn moeder zegt: "Dat moet je niet, wiegen, zo raakt hij verwent!"

En ook hier regelmatig uitleg moeten geven waarom je met 15 graden buiten je kind niet drie jassen, 5 mutsen en een sjaal om moet doen... Soms heel vermoeiend, en nog erger, zullen wij dit ook gaan bij onze kids? hahahaha...

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Jaja, hier ook de slager gehad die met een paar maanden vroeg of ze een stukje worst mocht.
    Verder een kennis van me die ik een fotootje van mijn dochtertje liet zien (toen een maand oud). Toen ik zei dat ze 's nachts een voeding kreeg, zei ze meteen 'nou, ik zie wel aan die foto dat je haar 's nachts echt geen extra voeding hoeft te geven, dat heeft ze helemaal niet nodig met die bolle wangen.

14. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    jo79

Ahhh das wel erg, wat zei je nou stop jij zelf dan ook maar helemaal met eten met je vette reet!

15. luuus

luuus Niet meer actief

haha hier ook een familielid wat met 7 maanden chocomel in dr fles wou doen...:S:S

zo hoor ik op me werk ook nog wel is van die aparte verhalen. een ouder had op de babygroep gevraagd of de leidsters de oren van het knuffel konijn van dat kindje in de diksap wouden dopen zodat ze daar op kon sabbelen en zo in slaap kon vallen...

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm mij vader wist zelfs uit te leggen dat je een beetje suiker in een zakdoek moest doen.. die tot een puntje draaien... (zodat de suiker er niet uitvalt)
    even in de jenever...
    en dan daar aan laten sabbelen.. werkte vroeger bij hem ook!

gelukkig was mijn vader ook niet geheel serieus
    wel over het feit dat hij dat vroeger ook kreeg ben ik bang...
    maar hij snapte zelf ook wel dat mensen dat NU in ieder geval niet meer doen :)

maarja.. hij heeft zelf ook kinderen met 5 jaar verschil en merkte toen al dat in 5 jaar tijd dingen van volledig verboden naar verplicht en andersom kunnen gaan... dat scheelt wellicht :)

17. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    hier nog eentje....onze dochter had heel veel last van krampjes....Mijn schoonzusje dan zet je haar toch even voor de tv misschien wordt ze daar rustig van...(ze was 6 weken oud)

18. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    wauw leuk topic

Mijn schoonouders zijn echt experts in het geven van hele goede adviezen:

- ze wil Tim graag uit bed halen en dus zeggen we tegen haar, als hij al even wakker heeft liggen brabbelen, als je hem wil halen moet je hem nu wel gaan halen, zegt ze van huilen gaan ze niet dood hoor! (terwijl ze nog een kop soep pakt.... Jullie snappen wel dat ze hem dus niet meer uit bed heeft gehaald)

- Het verhaal hiervoor was nog in het grote bed van opa en oma omdat Tim toen nog klein genoeg was om dat te doen, nu is Tim wat groter en hij moet even slapen, wij hadden z'n deryan tent bij maar nee oma had een bedje klaargezet (meer als 30 jaar oud..) dus dat tentje kon wel beneden blijven, komen we boven is het een peuterbed, daar kan hij makkelijk in hoor daar valt hij echt niet uit zegt ze nog. Dus mijn vriend zegt tegen zijn moeder, Mam, Tim gaat staan in zijn bed en dan wil jij beweren dat hekjes van 15 cm hoog hem tegenhouden? (ze was snel weg)

- We zijn met Tim bij de osteopaat geweest ivm een beknelde zenuw achter zijn oortje gevolg darmkrampjes en spugen...en veeeel heeeel veeeel huilen, de osteopaat en de combi met inbakeren hebben hem goed geholpen maar volgens mij schoonmoeder stelde ik me aan, baby's huilen nou eenmaal.....

- Tim wordt weleens boos omdat hij niet aan de knopjes van de dvd mag zitten, hij gaat dan echt op de grond liggen rollen, wij laten hem dan even, hij stopt vanzelf en komt weer naar je toe om te knuffelen, wat we dan uiteraard ook doen. Volgens oma mag dat absoluut niet als je boos bent ben je boos en ga je niet knuffelen.

En dan waar ik me gewoon aan irriteer is dat ze Tim steeds pipo of klojo noemen.....hij heet TIM! en ze komen niet even op bezoek, nee ze komen naar Tim kijken en doen dat dan ook letterlijk!

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@"babies huilen nu eenmaal"
    dat is zo'n opmerking waar ik zo moe van word
    varierend van mijn vader die het totaal geen probleem vond dat anne ong. continu huilde want dat doen babies nou eenmaal
    tot mensen die vinden dat je je aanstel omdat babies nou eenmaal huilen

nou heeft mijn vader inmiddels sinds augustus 2 kleinkinderen erbij.. die allebei superrustig zijn
    dus nu als er eentje huilt.. "dan kan ie dat wel hebben want hij heeft anne ook overleeft"
    dat vind ik dan wel weer schattig :)
    (vooral omdat hij er serieus NOOIT enig probleem in heeft gezien dat anne helemaal geen lieve gezellige rustige baby was.. die je lekker kon kroelen of op schoot kon zetten)

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Citroentje en saskia: herkenbaar... hier ook van die mensen die vinden dat je je kind dan maar moet laten huilen, want baby's huilen nu eenmaal. Ja, klopt: huilen is normaal, krijsen niet... :(

Gelukkig wel een begripvolle moeder die maar steeds zegt; he meissie toch, je krijgt het niet bepaald kado he? (#%*#-zwangerschap gehad, zware bevalling en dan heb je een kind met kiss.... pfff, die mag wel een hele rustige puberteit krijgen, hebben we hier wel verdiend, vind ik....)

Deel Deze Pagina