tja huilen is normaal.. maar volcontinu niet willekeurig wat de oorzaak is. en als ik kijk naar mijn meest verse nichtje die heb ik in een dag tijd uberhaupt amper geluid horen maken.. en ze heeft toch 2x minstens dr ogen open gehad wat een wereld van verschil hoor ik was er zelf ook stil van
Hier ook een kindje wat maar moest huilen. Mijn man en ik zaten ook te huilen maar durfden allebei niet goed naar boven om haar op te halen (we waren daar op bezoek). Uiteindelijk toch maar gedaan en daarna alleen nog maar gedaan wat we zelf wilden.
Mijn schoonzus vroeg me bij de kraamvisite of Wendy al door sliep. Toen het antwoord nee was gaf ze me als advies maar wat pap te geven savonds (gaf volledige BV...) dan zou hij wel doorslapen! Kind was amper n week oud... Nu met 5 maanden geef ik Wendy idd pap savonds...maar doorslapen? HO maar! Wel rustiger en makkelijker inslapen, dat dan weer wel. Maar mn pa spand de kroon hoor. Hij moest zo nodig het weekend nadat ik als t zo zou lopen 42 weken was (op n woensdag) op vakantie om de paus te zien. Was ik al redelijk boos over want hij wist vanaf t begin dat mn moeder bij mij zou kramen.. Maagoe...zelfcenterd als hij is...so be it. En idd ik loop tot de 42 weken dus mn moeder kan er helaas na 5 weken bij ons te hebben geholpen op het moment suprime niet bij zijn want ze moet mn pa zn koffer inpakken (pa ziet ERG slecht dus kan dit zelf niet...vind hij...dit is ook meteen waarom ik niet inzie wat hij bij die paus moet gaan doen...die ziet hij toch niet van zo ver..magoe) Mn pa die hoort dat ik die woensdag voor hij vrijdag weg gaat zal bevallen en toch ineens nieuwschierig word naar zn eerste kleindochter (voorheen heeft hij 0,0 interesse getoont) reageert met: Oh kun je dan donderdag niet naar ons komen dan kan ik haar nog even zien voor ik ga! (let wel...woensdag ingeleid worden en dan moet ik meteen de volgende dag dus voor mn pa die geen interesse toonde van Amsterdam naar Eindhoven zodat hij mn kindje kan zien..) Ach dat kon toch wel volgens hem. Gewoon goed inpakken in n dekentje luide het antwoord toen ik vroeg offie wel helemaal lekker was en dat zo'n kleintje de eerste week binnen moet blijven tot het op gewicht is. Nee ik ben niet gegaan nee! Mn schoonmoeder meende trouwens dat Wendy het koud had toen we voor het eerst bij hun waren. Het was bij hun binnen 23 a 24 graden en dat hadden we niet verwacht dus hadden Wendy gewoon normaal (voor de winter) aangekleed. Kind zwete gewoon weg...wilde ze het in een dekentje doen want het was best frisjes... En Wendy is idd ook al vanalles aangeboden zoals pepernoten tijdens sinterklaas vorig jaar (ze was toen zo'n maandje oud) Oja en oma (schoonmoeder) heeft me tot in den treures gevraagd of ze wel genoeg voeding kreeg want ze huilde zoveel toen we in het huisje zaten op hun jubileum n maandje na dr geboorte en haar dagen ontregelt waren. Nu laatst advieseerde ze ons om maar wat minder eten te geven want het was zo'n bolle
Hoe doe je dat, een baby van jonger dan 6 maand MINDER eten geven, als je BV geeft? AARRGGHH, sommige mensen!
*proest het uit* Ik heb nog een leuke, van een jongetje van bijna 2 jaar, op het KDV. Ik kwam daar binnen en Ymke had haar speen in. Heeft ze altijd als ze daar binnenkomt, omdat ze normaal rond 8 uur haar bed terug ingaat. (ze was toen al wel bijna een jaar en liep los. Loopt dat jongetje naar haar toe, pakt de speen uit de mond en zegt iets in de trant van "spenen zijn voor baby's". Geeft mij de speen en gaat weer achter mijn dochter aan. Geweldig toch!
@Draak, ja, het mooie was dat mijn dochter reflux bleek te hebben en alleen maar afviel i.p.v. aankwam. Mijn huisarts nam de klachten ook maar niet serieus, omdat ze zo'n lekkere Hollandse kop had , tja, er zit ook nog een lijf onder, misschien handig als ze eens verder kijken. Maar dat mens met die opmerking, was een klant, had altijd wat te zeiken over alles. De vrouw van mijn schoonvader weet altijd precies hoe babies zich voelen. Zo kan een baby het niet fijn vinden om alleen maar melk te krijgen, want zelf eet je toch ook vanalles? Eeehm, ja, maar een baby weet niet beter. En ook lopen, babies vinden het ook vreselijk dat ze niet kunnen lopen, dus dat moet je ze zo snel mogelijk leren (alsof dat zo te leren valt). Zucht... Mijn man at als dreumes een tijdje wat minder, dus ging mijn schoonmoeder naar de ha. Volgens de arts moest ze hem gewoon net zo lang alleen brood en thee geven tot hij weer flink ging eten. Na 3 dagen droog brood en thee at hij zijn avondeten zowat met bord en al op, heeft ze me al meerdere malen glunderend verteld. No way dat ik dat ooit ga doen.
Hahahahahaha... Wat een leuke tips staan erbij zeg volgens mij is het ook overal hetzelfde! Mijn zoontje was geloof ik 2 weken en hij kreeg toen nog afgekolfde bv en kv gecombineerd omdat ikzelf niet voldoende had. Toen zei mijn schoonmoeder toen ze de fles gaf dat het net water was en ik het wat dikker moest maken, een lekker papje! Duhhhhhhhhh, er komt toch ook geen pap uit mijn borsten
Ja heel bekend, vooral dat over zal ze het niet te koud hebben Maar schoonvader maakte het wel heel bont (vond ik dan); Ze was een paar uur oud en lag lekker bij ons in bed, pas je wel op dat ze er niet uit rolt 8)
Mijn schoonmoeder tegen mijn echtgenoot toen ons zoontje 14 dagen oud was: kan je hem niet wakker maken, ik wil graag zijn ogen zien....... Ik had iemand dolgraag 2 blauwe ogen gegeven op dat moment....pff wat een heks zeg. Gelukkig was mijn man wijzer.
Ongelofelijk wat een rare adviezen mensen toch kunnen geven. Ik kreeg er van het zomer toen het zo heet was ook een paar: -geef Eliora maar water bij, anders krijgt ze niet genoeg vocht binnen (ze kreeg Bv op verzoek). - Geef haar maar extra vocht uit een fles, ze moet het toch een keertje leren. Ik vond het niet nodig dat ze ooit uit de fles zou gaan drinken en dat is ook niet gebeurd. Ze is nu 14 maanden (bijna) en drinkt uit een rietjesbeker. - mijn moeder een aantal maanden geleden, geef haar maar melk bij het eten, ik zei 'maar ze krijgt na haar eten nog BV, dus melk. Nee zei mijn moeder, je moet haar gewone melk geven, dan krijgt ze meer calcium binnen. Heb het mooi niet gedaan, anders kreeg ze teveel calcium binnen. Nu pas krijgt ze wat volle melk bij het brood eten.
Toen Jesse laatst flink verkouden was zei iemand tegen me: je moet het bedje aan de áchterkant wat verhogen, dan kan het slijm uit z'n longen naar z'n hoofd zakken...
ik vind dit helemaal geen vreemde adviezen... Op het cb bureau wordt ook extra water geadviseerd in de zomer, ook toen ik nog volledig borstvoeding gaf. Ook leren drinken uit de fles is niet een vreemd advies, je bent meer uitzondering dan regel dat je kleintje niet uit een fles hoefde te drinken.. Verder is het allemaal heel herkenbaar en moet eerlijk zeggen dat de adviezen me soms wel onzeker konden maken..
Maar als je volledig bv geeft, geef je dat toch als ze dorst hebben? Ik vind het ook een raar advies om water te geven. Hier werd dat ook geadviseerd. Net zoals dat flesje, als je thuis bent voor de kleine en bv geeft, dan hoef je toch geen flesje aan te leren? Hier ook geen flesje. Heel soms, dan wilt ze wel een slokje drinken, maar ze vindt het niets aan. @kisbaba.. wat een raar advies zeg! @jingels.. ja dat zaten mijn schoonpa en diens vriendin ook te doen. Ze was 1 week en 1 dag oud, sliep. Kan ze niet even wakker worden, we willen even een foto maken van haar blauwe ogen. Toen later werd ze wakker en telkens met die flits, sodemieter op. Ik irriteer me nog steeds aan die mensen, grrrr.
hahaha wat een leuk topic! En wat een 'adviezen' zeg.... Hier eentje (niet echt een advies, meer een domme opmerking): Toen ik aan mijn schoonmoeder vertelde dat ons ventje een KMA heeft: oja, dat heeft ie misschien wel van mij! Ik LUST ook geen melk.... Of: krampjes? Dan moet je de fles nog warmer maken, dat is lekker voor de buik ..... ja joh, tuuuuurlijk!
@makkie.. gewoon lekker koken joh hihi. Of een schepje whiskey erbij, heb net ergens gelezen dat ze daar goed van gaan slapen hihi.
Leuk topic! Ik erger me ook zo vreselijk aan zulke mensen... In het begin had ik er best moeite mee en ging me verdedigen enzo waarom wij het zo deden of het zo niet wilden. Laatst wilde m'n schoonma Tessa een suikerwafel geven. Ik wilde dat niet. Dan word je echt heeeeeel raar aangekeken. Maar ik ga me niet meer verdedigen. Zeg gewoon: Ik wil het niet. Inmiddels is mijn familie wel wijzer en weten ze hoe we het doen en willen. Soms zie ik ze wel eens denken van Zeker toen we in het begin aan het Rapley-en waren. Dat was helemaal raar! Maar daar trek ik me lekker niks van aan. Maar ik lees hier dingen Die mensen mogen blij zijn dat ze geen klap in hun gezicht hebben gekregen zeg. En over spenen in de suiker dopen: Iemand schreef dat mensen dat nu niet meer doen. Maar je moet ze de kost eens geven... Ik denk dat er heel wat mensen zijn die zo hun kind stil proberen te krijgen... Lees ook hilarische dingen. Geweldig zeg!
Over de speen met drank en suiker. Toen ik 2 jaar oud was en nog niet doorsliep heeft mijn moeder een keer de speen gedoopt in sterke drank en daarna in de suiker. Was een tip van iemand, ze wilde het eigenlijk niet, maar was ook wel wanhopig. Ik sliep idd de hele nacht door haha, maar mijn moeder die maakte zich zoveel zorgen dat ze de hele nacht bij mijn bed heeft lopen waken. Haha, dat was dus een keer en nooit weer.