Rare adviezen/tips? Wie nog meer....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wendyp, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    LOL, super grappig topic, sommige mensen :confused:

Hier ook zo 1, Jamila was ongeveer 4 weken en we gingen bij overgrootoma opa bezoek. Het was behoorlijk warm en kregen een bakje ijs, komt ze met een waterijsje voor Jamila :confused: :confused:.
    Dus ik zeg "dat krijgt ze echt niet hoor"
    Overgrootoma: "Waarom niet"?
    Ik: Omdat ze 4 weken is !?
    Oma: Je wil hem gewoon zelf opeten :confused:
    Ik: Nee hoor maar ik wil niet dat ze waterijs krijgt als ze wat krijgt is het een Magnum (op mijn uiterst sarcastische toon)
    Oma: Oke dan pak ik dat want ik vind het kindermishandeling als ze geen ijsje mag terwijl wij wel ijs eten :confused: :confused: , ik rolde zowat van de stoel af van ongeloof.

Volgens haar waren we zoiezo niet goed snik omdat we haar tot 6maanden uitsluitend BV gaven.

Ook de praatjes van "ze heeft het te warm", "ze heeft het te koud", "ze voelt zich denk ik niet lekker" (niets aan de hand super vrolijk kind maar nee ze Moet ziek zijn :(), "Je ziet er moe uit je kan Jamila beter mee geven !?".

Ik zal er nog wel meer hebben maar daar moet ik nog even over nadenken ;)

Oja ook een leuke was:
    Overdag begon Jamila wat slaperig te worden rond 5 uur dus ik zei ik hoop dat ze het volhoud tot 7uur want anders kan ze misschien moeilijk in slaap komen. Werdt er heel serieus gezegt, dan zet je toch een kopje koffie voor haar. Ik vol ongeloof vragen of ze dat meende werdt ik heel raar aangekeken "Natuurlijk meen ik dat en als je zonodig bv wil geven doe je dat er toch door heen......."

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Klopt, ik ken iemand persoonlijk die zijn/haar kindje een speentje met honing (!) geeft.

'Adviezen' zoals 'volgens mij heeft ze het een beetje koud hoor' (24 graden binnen) zijn ook hier heeeeel herkenbaar!

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Oh ja, over dat wakker willen maken. Dat hebben we hier ook gehad. Mijn schoonmoeder kwam een uur te laat op kraamvisite en mijn dochtertje sliep. Wilde ze haar wakker maken en uit haar bedje halen. Dat mocht niet van ons. Ging ze heel irritant aan haar handjes zitten en als ze dan in een reflex bewoog, riep ze 'oh, ze is wel wakker'. Uiteindelijk heeft mijn schoonmoeder iedereen jankend opgebeld met de mededeling dat haar egoïstische schoondochter en zoon haar niet gunden dat ze de baby op schoot mocht.
    Ze gaat ook altijd extra veel herrie maken en hard praten als ze op bezoek is en mijn dochtertje slaapt nog. Hoe kinderachtig :rolleyes: .

4. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0

haha wij hebben dus overdag de grodijnen niet helemaal dicht om Tim duidelijk te maken dat het dag is en 's nachts helemaal donker om duidelijk te maken dat het nacht is maar dat heeft er niet mee te maken dat hij overdag niet mag slapen maar idd voor het dag- nachtritme en dat hebben we echt vanaf het begin gedaan.

Mijn schoonouders hebben er ook een hele tijd over gedaan (lees bijna een jaar!) voordat ze door hadden dat wij Tim niet wakker gingen maken als ze op bezoek kwamen. Nu is hij 14 maanden en sinds zijn verjaardag hebben ze door dat als ze rond 20 uur op bezoek komen Tim slaapt en er niet uit komt. En ook overdag heeft hij al maanden hetzelfde slaapritme en toch komen ze om 12 uur langs om naar Tim te kijken terwijl hij meestal pas tegen 13 uur wakker wordt!

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Oh die ken ik idd ook. Maar dan van mn ex schoonloeder. Ze was nog NET niet zo brutaal om naar boven te gaan en de kleine uit bed te vissen (toen ze al boven sliepen dan) maar hard deuren laten dicht klappen en dan oops zeggen...harder praten vooral in de gang etc :evil:

6. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    DaphneenEstelle: idd zo heeft ieder z'n eigen naar bed gaan programmatje het is natuurlijk ook maar net wat je kindje gewend is en hoe je er zelf in staat.
    Ik moet er misschien wel bij vermelden dat wij rolluiken hebben en die dus overdag zeker niet helemaal dicht gaan omdat het dan (ook overdag) echt pikkedonker is.

Maar goed dit was even ter aanvulling op mijn eerdere stukje, heeft niks meer te maken met rare adviezen ed.....

7. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    oh ja bedenk nog een goed advies van een oom en tante van mijn vriend, tijdens het (kraam)bezoek zoveel mogelijk mensen vast laten houden dan worden ze niet eenkennig! hahahaha

8. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    De raarste opmerking was toch wel tijdens mijn zwangerschap.
    Ik at altijd een appeltje 's morgens in mijn pauze, kreeg ik te horen van een collega dat ik niet zoveel appels moest eten want dat was niet gezond.. :confused:

En een vriendin zei toen we bij haar op bezoek waren en ons dochtertje 7 weken oud was of ze ook iets drinken moest. :)

9. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Mijn vriend is ook nog niet helemaal thuis in de kinderwerld, dit wasgeen advies, maar een vraag:
    Moet we binnenkort niet eens beginnen met hem zindelijk te maken?
    Ja hoor hij is nog geen 3 maanden, hij kan nog helemaal niks maar dan moet hij wel op de wc?
    Ik had mijn zus pas een foto van Jonathan gestuurd, en hij heeft een lekker bol hoofdje. Belt ze zo: als ik jou was zou ik m wat minder voeden hij wordt hardstikke dik. Ja hoor jij zal het weten zonder kinderen. En ik geef bv op verzoek dussuh....

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Cwvinkoop: haha, LOL, maar serieus: ik las laatst iets over zindelijkheidstraining bij baby's gebaseerd op bijv. afrikaanse landen waar moeders hun kind, zonder luier, de hele dag door bij zich dragen en dus steeds in de gaten houden wanneer hun kind gaat plassen of poepen. Zodra ze aan de lichaamssignalen herkennen dat dat gaat gebeuren, wordt het kind uit de doek getild, boven de grond gehouden zodat ie kan plassen/poepen, en dan weer terug. Schijnt dus dat je je kind op die momenten ook op een potje zou kunnen houden, waardoor het plassen/poepen al van begin af aan gaat associeren met potje/wc en ze eerder zindelijk zijn, LOL. Maar lijkt me vrij tijdsintensief, dus hier gebruiken we toch maar luiers, hahaha!

@Citroentje/Wilma/Jo79: kennissen van ons doen dus ook tot 's avonds 10 uur het licht aan op de babykamer en overdag dus geen gordijnen dicht. Hun zoontje slaapt daardoor van 6-10 en dan van 10-7/8, en overdag z'n normale slaapjes natuurlijk(is op dezelfde dag geboren als Thirza). Tja, bij hun werkt het idd... Thirza slaapt hier dus juist NIET als het licht is, :( Was wel handig geweest als we hun strategie ook toe hadden kunnen passen, :D

11. Zojuist bij de AH kwam ik een kennis van me tegen, vraagt die aan me; "En gaat hij (Niels) al naar school?"

Het kind is nog een 1,5 :confused: !

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    :)

Hier geen grappige 'adviezen' ... of niet onthouden ;) ... *gaat even nadenken*

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    O ja ...

Op een drukke verjaardag, in een vrij onbekende omgeving, gaat Mirre op dr bek. Best hard (direct een rode bult) ... brullen natuurlijk. Dus ik even knuffelen, kusje, over. Zegt X: Laten huilen is niets mis mee hoor ...

14. matje

matje Niet meer actief

ja hier ook hoor!
    tygo was laatst aan het huilen, bij de oma van mijn amn op schoot
    doet ze de speen in de ijsthee en dan in zijn mondje!
    daar wordt ie stil van.... ja inderdaad werd ie stil

maar ze begreep niet dat het niet mocht want vroeger..... ja sorry hoor
    met alle respect voor oma (ze is al 81)
    Ik wil het gewoon niet hebben

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Haha cvwinkoop heel herkenbaar die zindelijkheidstraining, mijn ex begon toen Gjalt 3 maanden was ook al over het zindelijk worden en had zelfs al een potje tevoorschijn getoverd...

16. mychat

mychat Actief lid

3 jun 2008
    214
    0
    0
    Van mijn schoonmoeder, over m'n snipverkouden dochter van 4 maanden:

- de welbekende: "geef haar een lepeltje honing".
    (opgezocht op internet speciaal voor oma dat het niet mag, bewijs, bewijs).
    Vervolgens ...
    - Misschien moet je haar dan hoestsiroop geven, speciaal voor baby's:(:
    (Weer bewijzen dat dat niet mag!)
    Vervolgens ...

- Tsja dan moet je misschien toch maar een doorgesneden ui naast haar bedje zetten (en ... die stond er al!).

Jeetje, wat moet mijn man het zwaar gehad hebben vroeger als baby :p

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh deze opmerking kregen wij ook toen Tobe een paar dagen oud was! Het arme kind had last van krampjes EN was net geboren....

18. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ow heb er nog 1....

Mijn vader zei ooit eens tegen mij: Je moet iedere week een hamburger eten bij de Mac, dat is goed voor je borstvoeding..... :( :(

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Haha, was dat maar waar! Ik opteer dan overigens wel voor de McChicken, die ik tijdens m'n zwangerschap echt zo heerlijk vond! (Overigens viel dat een paar weken geleden weer aardig tegen... m'n smaak was echt anders tijdens de zwangerschap!).

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou, ik vind het best een goede tip! ;)

Of nee, dat heet een goed excuus... ;) ;) ;)

Deel Deze Pagina