Rare adviezen/tips? Wie nog meer....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wendyp, 21 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ze zeggen toch ook altijd dat een vreemde geen vinger in het mondje van de baby mag doen? wat doet vandaag de arts op het buro.... precies haar pink in het mondje van me kleine :confused: . deed ze omdat haaroogjes toen wijder open gingen om er in te kijken. het werkte overigens wel. :)

2. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Zo was mijn man ervan overtuigd dat shoarma vreselijk goed voor me was tijdens mijn zwangerschap. Iedere zaterdag kwam 'ie thuis met een broodje. Heerlijk!

3. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    bij oma van 81 zou ik nog een oogje kunnen dichtknijpen(wel meteen melden dat ik t niet wil hebben enz.)
    maar als oma van 60 dit zou doen ging ik mooi uit mijn voering.

mijn dochtertje was voor de eerste keer naar het kinderdagverblijf voor 2 uurtjes wennen geweest maar was beetje verkouden.
    zegt mijn schoonmoeder tja dat krijg je nu eenmaal van een kinderdagverblijf (tja hoor binnen 2 uur verkouden)
    ook huilt ons meisje bijna nooit maar vorige keer huilde ze eventjes dus ik pak haar op en zeg: meisje wat is er dan liefje?
    zegt mijn schoonmoeder nou een keer laten huilen is ook wel eens goed hoor!ze huilt nooit.
    dusssss omdat ze weinig huilt moet ik dr dan maar niet troosten :rolleyes:

4. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    ik had wel hoestsiroop voor babys hoor van vsm
    en dat hielp echt goed.

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    tja oke ik ben er niet gek van maar een arts die het doet zal wel zijn rede hebben.

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier inderdaad ook vsm voor kinderen voor het hoesten, mogen ze gewoon hebben vanaf dag 1.

en de arts die een vinger in 't mondje doet, zal dat niet zomaar doen denk ik, neem ook aan dat ze de handen dan gewassen hebben?!

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

@henkie... dat is denk ik meer, omdat je niet weet waar een vreemde met zn vingers allemaal heeft gezeten. Ik neem aan dat je h.a. altijd netjes zn handen wast ;)

@mirell... oma van 81 of 60, ik zou gek worden!

@yake... Wel lief van je man! Alleen brrr, ik moest er echt niet aan denken tijdens mn zwangerschap. Ik ging alleen al over mijn nek als ik dacht aan een broodje shoarma.

8. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    oh, die vinger die ken ik ook.. grrrrr...
    ik deed in het begin wel eens mijn pink dubbel en dan met de knokkel bij de mond van mijn zoontje om te kijken of hij wilde sabbelen, mijn oma zag dat en ik liep even weg en ze moest het zo nodig nadoen! alleen stopte zij haar hele vinger in zijn mond.... blehhhhhhh...........

hier ook een familielid die goedbedoelde adviezen heeft.. ;)

kind net een paar dagen oud, heb je wel genoeg melk? (Geef bv) misschien moet je water aan hem geven met suiker er in zodat hij genoeg vocht krijgt! ?
    en keihard klappen in de handen voor zijn gezicht en denken dat hij dat leuk vind met 1,5 maand oud. kind schrikt zich rot!
    of de vraag of mijn melk nog niet op is, want bij haar werd het minder en ze ging combineren met flesvoeding en toen was het opeens helemaal op.. hoe zou dat nou toch komen, wisten ze 18 jaar terug niks van vraag-aanbod?

of bij mijn dochter, die bleef logeren en ze kreeg voor heteerst cornflakes bij het ontbijt. dus die zegt, lijkt net chips! Zegt mijn schoonmoeder, oh, wil je chips? nou hier! Mijn man kwam haar ophalen en zag dat ze met chips zat te ontbijten, die werd natuurlijk boos en mijn schoonmoeder zei, tja, ze vroeg om chips?! dus ik geef het haar..:rolleyes:

wat hebben al die kinderen het toch te stellen he met die gekke adviezen/tips/acties...
    maar goed dat de moeders wel goed up to date zijn met wat wel en wat niet kan ;)

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hihi.. wat een geweldige adviezen zeg. Ik lach me dood. Ik moest dit weekend lachen toen ik bij mijn beste vriendin aan kwam (2 kinderen, 3,5 en 1) met mijn zoontje van 6 maanden. "Moet hij geen muts op?".. Ik moest er gewoon om lachen. Het was 10 graden buiten en de auto stond pal voor hun huis! hihi

10. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Nou, ik krijg hier ook soms hele rare dingen te horen. Heeft ook wel met het cultuureverschil te maken. Eentje die in me herinner van toen Sem net geboren was: ik moest hem vooral niet rechtop dragen, beter liggend in mijn armen anders zouden ze ogen eruit puilen!

11. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland

:confused: ...
    Grappig he dat mensen denken dat als je ingeleid wordt, je meteen die dag ook zult bevallen..
    Nu is dat wel bij jou gebeurt, maar bij mij niet.. hahaha
    Enne, en dan gewoon advies geven over hoe je je dochter van 1 dag oud zou moeten vervoeren zo'n lange rit.. Maar niet eens even aan jou denken..

Pepernoten? :confused: ...

Hier zei mijn papa wel: 'laten huilen is goed', maar Julen huilde nog geen 2 minuten in de box bij mijn ouders (waar ik op visite was toen hij veel kleiner was dan nu) en hij stond bij de box en ging m troosten..

Julen had dus kramp/pijnaavallen die 1,5 uur duurde.. Dus toen ik bij mijn ouders was (manlief was op oefening) en zij dit hoorde, was t eerste wat zij zeiden: 'dit is niet goed! en ga morgen maar naar t CB'...

Later bleek dat Julen KMA had..

12. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Mijn schoonouders en schoonfamilie, die weten dat Julen KMA heeft, toch steeds weer eten willen geven wat hij niet mag.. (ijs etc).
    Gelukkig ben ik er vaak bij als Julen daar is en kan ik t voor de 1000ste keer vertellen dat ie dat niet mag hebben..
    (Ook al geef ik altijd al t eten mee, wat hij uiteraard wel mag hebben..)

Soms :evil:

13. P73

P73 Actief lid

7 nov 2007
    286
    0
    0
    7 maanden jong; 'zal ik een lekker taartaartje voor haar bakken?'(schoonmoeder)

En maar snoep/zoetigheid willen voeren....'Nou, dat mag best voor 1x hoor!'.....
    GRRRrrrrrrr!

14. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Haha, hier waren we pas bij de opa van m'n vriend die wat drinken voor ons ging pakken. Zei ie: moet die kleine ook wat drinken? Dus ik zeg, nee hoor, die krijgt alleen nog maar melk. Zegt opa, o, maar ik heb ook melk in de koelkast staan hoor. :)

15. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Hahaha nou die komt er mee weg hoor, die is al oud :)

Mijn opa van 88 laat het gewoon gaan, die staat juist altijd vragen te stellen naast me over de verzorging van een baby. Hij is nog erg bij de tijd en wil alles weten. :) Maarja hij heeft zelf ook 5 kinderen dus hij weet wel een beetje hoe of wat.

Mijn schoonmoeder kwam eens met een zuurtje aan voor een ander kindje, die toendertijd 9 maanden was... :)

16. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn kind slaapt overdag ook met de gordijnen open. Snap niet waarom dat een raar 'advies' zou zijn hoor.
    Overdag hoeven hier gelukkig de gordijnen niet dicht. Kind slaapt ook zo wel.

17. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ja dat is ook wel zo. een arts zal zijn handen idd wel goed wassen. had zover nog niet eens gedacht hahaha

Deel Deze Pagina