ons zoontje van 2 heeft sinds vandaag de buikgriep. ik las wel dat het heerst, maar waren tot gisteren de dans ontsprongen. vanmorgen wilde ik hem uit zijn bed halen en hij had alles ondergespuugd. heeft geen eetlust en drinken gaat redelijk telkens kleine beetjes, want anders gooit hij het ook eruit. het rotte is alleen dat weet ik uit ervaring dat als hij het heeft, wij( mijn man, ik en oudste zoontje van bijna 5) het dus ook krijgen . al zijn we nog zo hygyenish en wassen we onze handen wel 20x per dag het helpt niets. ik ga vanmiddag wel domperidon halen en dextro energy poeder. heeft iemand nog een tip wat kan helpen? groetjes wendy.
Ons zoontje heeft momenteel ook de buikgriep. Hij wil wel redelijk eten, maar ook liever niet drinken. Wij hebben sowieso de roosvicee stop alvast in huis gehaald. Werkt altijd best goed tegen de diarree.
dat is ook een idee inderdaad. hij heeft nog geen diaree, maar dat kan nog komen. hij gaat altijd eerst spugen en krijgt dan 1 of 2 dagen later ook diaree.
ik kreeg bij de apotheek de tip om flesjes aquarius te halen. daar zitten ook zouten en mineralen in, omdat kinderen het meestal wel leuk vinden om uit zo'n flesje te drinken.
Mijn dochtertje heeft vanmorgen de papfles er weer uitgespuugd en ook de boterham die ik vanmiddag gaf. Gister at en dronk ze nog redelijk goed, maar als ik dingen over uitdroging lees, vind ik het nu wel spannend hoor... Hoe zorg ik er nou voor dat ze voldoende drinkt, nu ze haar eten niet binnenhoudt?
nou gelukkig was dit niet een hardnekkige buikgriep. vanmorgen ging het al een stuk beter met hem. drinkt weer meer heeft zelfs al weer wat gegeten. gisterenavond heeft hij nog even flinke diaree gehad, maar vanmorgen was hij weer vroklijker en fitter en niet overgegeven. gelukkig maar. vorig jaar heeft hij het bijna een week gehad.